BIM juli 2019
Startar en tråd för juli. All lycka
BIM lista
4/7
Startar en tråd för juli. All lycka
BIM lista
4/7
Kliver in i tråden jag också, har BIM idag men ingen mens syns till och har heller inte mina vanliga känningar utan har lite små hugg i tjejmagen, inga ömma bröst eller någonting. Min mens brukar komma som på beställning natten till BIM men ingenting men vågar inte riktigt hoppas på för mycket.
Nu kliver jag in i tråden igen
Jag är inte längre säker på att äl var för 4 dagar sedan och att allt är kört. Dels brukar tempen inte ligga så högt efter ÄL, dels har jag grav molvärk nu som jag inte heller brukar ha. Så det finns en minimal chans att jag är typ ÄL+9 el 10.
Ja ni hör, jag greppar efter halmstrån. Men just denna höga temp är ovanligt...

Ni med dryga veckan kvar till BIM, hur mår ni? Några känningar? Jag är ledig idag så fick sova ut ordentligt, brukar vanligtvis gå upp kl tre/fyra på morgonen så idag fick jag sova till åtta. Har städat lite, typ bara dammsugit och tvättat golv plus lagat middag, men nu känner jag mig helt slut. Ligger på soffan och vilar nu. Känner även av en dov smärta på höger sida i svanken. Och huvudvärken verkar komma tillbaka från igår. Tycker jag gör inget annat än att springa på toa också. En tanke som slog mig är; måste man känna molvärk i magen? Tror inte jag gjorde det förra graviditeten och känner absolut inget nu heller, brukar inte ha mensvärk innan mens heller. Det är ju så många som känner molvärk/växtvärk som ett gravtecken...
Jag har noll tålamod!!!! När efter ÄL brukar ni börja testa er, alltså ÄL+?
Jag kommer testa ÄL+10 (Bim-4) men jag kör nu med NC också så ger ändå en indikation.
Jag skulle nog rekommendera att vänta med att testa så långt in och nära mens som möjligt annars blir det lätt att man bara vill spola förbi dessa två veckorna och det är ju också livet så det gäller att kunna njuta istället och inte hetsa sig själv.
Jag vet med mig att börjar jag testa tidigt och det är negativt kommer jag bara gå att grubbla "var det för tidigt, är jag gravid ändå?" Är jag inte gravid? Osv osv.
Jag har noll tålamod!!!! När efter ÄL brukar ni börja testa er, alltså ÄL+?
Borde det verkligen bli svagare innan man fått fullt positivt ägglossningstest? :O

Borde det verkligen bli svagare innan man fått fullt positivt ägglossningstest? :O
Vad man lär sig! jag hade positivt ÄL-test i fredags, och mensen beräknas komma 19/7. Så 13 dagars lutealfas då..? när kan man eventuellt testa?