BIM juli 2019
Startar en tråd för juli. All lycka
BIM lista
4/7
Startar en tråd för juli. All lycka
BIM lista
4/7
Brukar ha 12 dagars lutealfas, dvs mens på dag 13. Nu är det alltså dag 15 och tempen är högre än nånsin. Jag gissar att jag har ett tidigt missfall med tanke på tidigare svagt plus, men det plusset är ju borta nu, så tempen borde rasa istället för att stegra. Du är inte för nyfiken!
Men om det är ett tidigt missfall så borde väl inte tempen stiga? Jag kan inte så mycket om sånt här märker jag...
Har nog kommit på hur det ligger till. Efter mitt missfall i april fick jag ägglossning på dag 36. Nu misstänker jag att denna cykel också är förlängd, alltså att jag hade ägglossning dag 36. Därav temphöjning nu.
Så vi missade ägglossning denna gång, och mina cykler verkar vara rekordlånga. Suck.
Har nog kommit på hur det ligger till. Efter mitt missfall i april fick jag ägglossning på dag 36. Nu misstänker jag att denna cykel också är förlängd, alltså att jag hade ägglossning dag 36. Därav temphöjning nu.
Så vi missade ägglossning denna gång, och mina cykler verkar vara rekordlånga. Suck.
Åh, det är ju verkligen tråkigt! Ni har inte ?råkat? få till det under denna sena äl?
Nä, vi har inte legat sen dag 26. Så himla trist, men vi får ta nya tag.
Jag är på äl+3 idag och har haft mensvärk sedan i söndags när allt gjorde sig redo för ägglossningen, just för tillfället är det lugnt men det kommer och går. Har aldrig varit med om det tidigare.
Nåja, nu har jag lite olika nedräkningar för att allt inte ska gå så himla sakta. På söndag är tidigaste dagen ett ev befruktat ägg kan fästa, på måndag börjar jag jobba igen efter semestern, på tisdag kan jag tjuvtesta även fast det är alldeles för tidigt :D Känner jag mig själv rätt kommer jag testa även onsdag, på torsdagen är jag äl+10 så då tänker jag absolut testa då vi åker bort på fredagen under några dagar och kommer väl inte riktigt kunna testa då.. Vi får se.. Jag tar väl med mig test. Och tamponger!
Ni med dryga veckan kvar till BIM, hur mår ni? Några känningar? Jag är ledig idag så fick sova ut ordentligt, brukar vanligtvis gå upp kl tre/fyra på morgonen så idag fick jag sova till åtta. Har städat lite, typ bara dammsugit och tvättat golv plus lagat middag, men nu känner jag mig helt slut. Ligger på soffan och vilar nu. Känner även av en dov smärta på höger sida i svanken. Och huvudvärken verkar komma tillbaka från igår. Tycker jag gör inget annat än att springa på toa också. En tanke som slog mig är; måste man känna molvärk i magen? Tror inte jag gjorde det förra graviditeten och känner absolut inget nu heller, brukar inte ha mensvärk innan mens heller. Det är ju så många som känner molvärk/växtvärk som ett gravtecken...
Ni med dryga veckan kvar till BIM, hur mår ni? Några känningar? Jag är ledig idag så fick sova ut ordentligt, brukar vanligtvis gå upp kl tre/fyra på morgonen så idag fick jag sova till åtta. Har städat lite, typ bara dammsugit och tvättat golv plus lagat middag, men nu känner jag mig helt slut. Ligger på soffan och vilar nu. Känner även av en dov smärta på höger sida i svanken. Och huvudvärken verkar komma tillbaka från igår. Tycker jag gör inget annat än att springa på toa också. En tanke som slog mig är; måste man känna molvärk i magen? Tror inte jag gjorde det förra graviditeten och känner absolut inget nu heller, brukar inte ha mensvärk innan mens heller. Det är ju så många som känner molvärk/växtvärk som ett gravtecken...