• Anonym (TS)

Trender du tycker är fula

Trender kommer och trender går i allt från kläder, åsikter, mat, inredning osv. 

Vilka gillar du inte och varför? 

Själv tycker jag att det ser ofräscht ut med "instagram-smink", fejknaglar och fillers.  

• Svar på tråden Trender du tycker är fula
  • Embla twopointoh

Jag ogillar allting som ser onaturligt ut, vare sig det är hårfärg, silikontuttar eller "fel" typ av smink. men det här oskicket med fillers/botox tar priset. Att det finns de som på allvar tror att "det syns inte" att de gjort den typen av skönhetsingrepp är för mig en gåta. Det är väl för att de är så vana att se alien i spegeln varje morgon att det för dem blir normalt. Jag kommer aldrig att tycka att det varken är normalt eller snyggt med läppar och kinder som ser ut att spricka när som helst.

Jag ogillar också när "äldre" personer, typ 40+, anammar frisyrer, klädstil o.s.v. som  är aktuellt för tonåringar. Eller, nästan ännu värre, när de pratar som tonåringar...

• Anonym (Ovlov)

En annan sak, näspiercings ser oftast rätt fula ut, speciellt de som är populära nu som hänger ner under näsan, ser förjävligt ut.

• Anonym (Megatrend)

Nästan allt med prefixet feminism har varit fult på ett eller annat se senaste 50 åren eller så.

Samma sak med saker och kläder som män använder som ska vara jämställa på något sätt.

Riktigt stark sexuell polarisering är oftast snyggast, vissa undantag på 80-talet kanske, där gick det lite långt med steroider och muskler och tjejers absurda hår och totalt oblyga nakenhet.

• plättarmedsylt
    Anonym (Megatrend) skrev 2019-06-04 16:41:22 följande:

Nästan allt med prefixet feminism har varit fult på ett eller annat se senaste 50 åren eller så.

Samma sak med saker och kläder som män använder som ska vara jämställa på något sätt.

Riktigt stark sexuell polarisering är oftast snyggast, vissa undantag på 80-talet kanske, där gick det lite långt med steroider och muskler och tjejers absurda hår och totalt oblyga nakenhet.

• Anonym (A)
    Anonym (Ovlov) skrev 2019-06-04 16:05:59 följande:
    En annan sak, näspiercings ser oftast rätt fula ut, speciellt de som är populära nu som hänger ner under näsan, ser förjävligt ut.
    Håller med, det är inte snyggt.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Megatrend) skrev 2019-06-04 16:41:22 följande:

Jag håller med. Jag fattar inte varför dom vill göra sig så fula det bara går. Det är som om dom tycker att det är något fel på kvinnlig skönhet. 
  • Anonym (Megatrend)
    Anonym (TS) skrev 2019-06-04 17:38:51 följande:
    Jag håller med. Jag fattar inte varför dom vill göra sig så fula det bara går. Det är som om dom tycker att det är något fel på kvinnlig skönhet. 
    De är inte intresserade av sexualitet och glädje de är intresserade av makt.

Göra kvinnor fula och män mjäkiga är den del strategin, eftersom det göra alla osäkra och rädda, det är en hemsk och rutten ideologi.
  • Fjäril kär

Kvinnor och män som på riktigt går runt i träningskläder/badkläder till vardags.

• gbgumman

Michael Kors

Är väl inte överklass. Bruksväska

Svar på tråden Trender du tycker är fula