• Anonym (TS)

Trender du tycker är fula

Trender kommer och trender går i allt från kläder, åsikter, mat, inredning osv. 

Vilka gillar du inte och varför? 

Själv tycker jag att det ser ofräscht ut med "instagram-smink", fejknaglar och fillers.  

• Svar på tråden Trender du tycker är fula
  • Anonym (Megatrend)
    gbgumman skrev 2019-06-04 19:22:04 följande:

Michael Kors

Är väl inte överklass. Bruksväska

Min tjej har den till träningsbag.
  • Anonym (Carro)
    gbgumman skrev 2019-06-04 19:22:04 följande:

Michael Kors

Är väl inte överklass. Bruksväska

Överklasswannabies var det frågan om.. Då fuskar man sig till en överklasstil. Michael Kors är väl vad dom har råd med då.
  • Dessanheterjag
    Kramklubba skrev 2019-06-03 16:03:09 följande:

Nej men svenska kvinnor har egna trender och det är att vara fulare och fulare varje år som går. Förstår du nu sammanhanget ?

Fjant!
    Kramklubba skrev 2019-06-03 16:03:09 följande:

Nej men svenska kvinnor har egna trender och det är att vara fulare och fulare varje år som går. Förstår du nu sammanhanget ?

• bastardized

IPA-öl. En tvålsmakande dryck för ängsliga storstadsbor utklädda i lumberjackets bärandes friserade skägg som inte ser skillnad på en rubank och en pelarborr. 

• Rataxes

Hipsterskägg och manbun.

Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Rataxes

Skinnjacka tillsammans med träningsbyxor, total katastrof om det kombineras med sandaler.

Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Anonym (Hexagon)

Sådan här moderna tunnare tyg sneakers..

Smapchat? Aldrig fattat den appen.. Vad gör man, vad går det ut på?

Anglofieringen av språket. Inte yngre människors slang då så mycket, utan mera högre upp i samhället. På mitt jobb till exempel för att ta ett exempel, så har skyltar börjat dyka upp på engelska här och var? Det ska vara internationellt? Statliga verksamheter får engelska namn..

• Anonym (bootcut)

jag gillar inte bootcutjeans. de är så fula. de ser ut som gardiner och är helt onaturliga. de hör hemma på 70 talet.

hår till axlarna. jag tycker inte det är fult men alla klipper det så. Och det är nu på de senaste åren alla klipper av sina långa hår. Förr ville tjejer ha långt tjockt hår. men nu är det som bara för att det är en trend så vågar alla helt plötsligt. Det är så tråkigt när alla är likadana

Allt ska heta på engelska. varför ska svenskan vara utbytt. produkters namn och företag som endast finns i sverige. även olika ord tar vi in och sen ska man uttala orden på engelska. jag tycker även det är tråkigt att sverige blir så amerikaniserat

• Anonym (E)
    Anonym (TS) skrev 2019-06-04 17:38:51 följande:
    Jag håller med. Jag fattar inte varför dom vill göra sig så fula det bara går. Det är som om dom tycker att det är något fel på kvinnlig skönhet. 
    Fast dom tycker nog inte dom gör sig fula. 
    Du vet andra kan ha annan smak än du, dom kanske tycker du är ful. 
    En annan sak är att dom kanske inte bryr sig om ifall andra ser dom som snygga eller ej.
    Det kanske inte är motivet till hur dom ser ut, alla är inte intresserade av att se så bra ut som möjligt. 
  • Anonym (E)
    Anonym (Megatrend) skrev 2019-06-04 18:15:53 följande:
    De är inte intresserade av sexualitet och glädje de är intresserade av makt.

Göra kvinnor fula och män mjäkiga är den del strategin, eftersom det göra alla osäkra och rädda, det är en hemsk och rutten ideologi.
    Det där är ju rena spekulationerna och generaliseringar.
    Du kan inte utläsa motiv ur klädststil. 
    Det kan finnas en mängd olika anledningar och du har ingen aning.
  • Anonym (E)

Jag stör mig på snobbar och intoleranta människor som prompt måste ha synpunkter på hur andra väljer att leva. 
    Lägg energin på er själva och ert eget mående istället för att försöka trycka ner andra.
    Dom skiter ju ändå i vad ni tycker, det enda ni åstadkommer är att må lite sämre själva, av er egen negativa energi. 

• Anonym (mia)

Alla fula vida trekvartsbyxor som ser ut som man har för små kläder.

• Anonym (TS)
    Anonym (E) skrev 2019-06-05 10:34:53 följande:
    Det där är ju rena spekulationerna och generaliseringar.
    Du kan inte utläsa motiv ur klädststil. 
    Det kan finnas en mängd olika anledningar och du har ingen aning.
    Det är ganska så lätt att läsa av en person genom att bara titta på stil och val av kläder. Stereotyperna verkar bara bli starkare och starkare nu för tiden. 
  • Anonym (Snortight)

Att många kvinnor klämmer ner sina kroppar i snortighta kläder. Ser så jävla obekvämt ut, det ÄR obekvämt. Jag har äntligen själv slutat med det. Köper kläder som sitter mjukt och skönt och går gärna upp en storlek istället för att prompt klämma ner mig i för små jeans. Så jävla skevt samhälle och kroppsfokus vi har så det är helt normaliserat att gå runt i obekväma kläder en hel dag flr att sedan komma hem och slänga av sig allt och äntligen kunna andas ut.

Sån befrielse att slippa det nu. Köper inget om det inte sitter skönt på min kropp!

• TotteE
    Anonym (Snortight) skrev 2019-06-05 11:43:13 följande:

Att många kvinnor klämmer ner sina kroppar i snortighta kläder. Ser så jävla obekvämt ut, det ÄR obekvämt. Jag har äntligen själv slutat med det. Köper kläder som sitter mjukt och skönt och går gärna upp en storlek istället för att prompt klämma ner mig i för små jeans. Så jävla skevt samhälle och kroppsfokus vi har så det är helt normaliserat att gå runt i obekväma kläder en hel dag flr att sedan komma hem och slänga av sig allt och äntligen kunna andas ut.

Sån befrielse att slippa det nu. Köper inget om det inte sitter skönt på min kropp!

Bra.

Det finns killar som inte fattar vad kvinnor håller på med och somt tycker det ser bättre ut med kläder i rätt storlek.

På både

Män och kvinnor!
  • Anonym (..)

Rakade underliv är direkt fula (och dagens hysteri runt rakade armhålor är ganska löjlig den med).

• Anonym (Hexagon)
    Anonym (..) skrev 2019-06-05 13:29:48 följande:

Rakade underliv är direkt fula (och dagens hysteri runt rakade armhålor är ganska löjlig den med).

Ja både snippor och snoppar som är helrakade är i regel rätt fula.. men har inte iaf yngre kvinnor börjat ha lite hår igen. Trodde helrakat på tjejer lite hade peakat
  • Anonym (E)
    Anonym (TS) skrev 2019-06-05 11:03:45 följande:
    Det är ganska så lätt att läsa av en person genom att bara titta på stil och val av kläder. Stereotyperna verkar bara bli starkare och starkare nu för tiden. 
    Nej, det är det inte, men genom att tro det så odlar man sina fördomar, det är så fördomar startar. 
  • Anonym (bx)
    Tow2Mater skrev 2019-06-05 00:46:57 följande:

Tunikor kan jag inte med. Så fult!

De är till för att dölja bilringarna.
Svar på tråden Trender du tycker är fula