• Anonym (TS)

Trender du tycker är fula

Trender kommer och trender går i allt från kläder, åsikter, mat, inredning osv. 

Vilka gillar du inte och varför? 

Själv tycker jag att det ser ofräscht ut med "instagram-smink", fejknaglar och fillers.  

• Svar på tråden Trender du tycker är fula
  • Anonym (TS)
    Kramklubba skrev 2019-06-03 15:25:30 följande:

Svenska kvinnor är skitfula generellt, obs ren generalisering.

Nu är det ju ingen trend att vara en svenska kvinna men ok.
  • Anonym (TS)
    Praktisk58 skrev 2019-06-03 15:23:08 följande:
    Det där är tyvärr inte heller en trend som kommer dra förbi om ett år....
  • Anonym (Rut)

Botoxläppar e nåt av de knasigaste jag sett, vackra kvinnor som puutar upp läpparna med fejkmedel. Hur i all värld kan män gilla dessa...är helt fruktansvärt fult, onaturligt o vidrigt. Allt går man på. Hoppas modetrenden går snabbt över. Hos män fattar jag inte looken med byxor som hänger så lågt nere att kallingarna syns...e de liksom sexigt eller? Se, en galen grej som består oberoende årtionde, är sockor i sandaler...hmmm????? Whaaat...

• Praktisk58
    Anonym (TS) skrev 2019-06-03 15:35:53 följande:
    Det där är tyvärr inte heller en trend som kommer dra förbi om ett år....
    Har hänt två gånger i år att damer (tror jag i alla fall) har sprungit in i mig och sedan blivit agressiva och skrikit rasist
  • Elis73

Halstatueringar...... Tycker generellt att det är obegripligt att man vill fylla hela kroppen med dekorationer som man säkert tröttnar på om 10 år - men här är smaken olika. Men halstatueringar (och även på händer) kan jag inte förlika mig med stilmässigt.

• Anonym (TS)
    Elis73 skrev 2019-06-03 15:44:26 följande:

Halstatueringar...... Tycker generellt att det är obegripligt att man vill fylla hela kroppen med dekorationer som man säkert tröttnar på om 10 år - men här är smaken olika. Men halstatueringar (och även på händer) kan jag inte förlika mig med stilmässigt.

Det är få tatueringar som inte ser trashiga ut tyvärr (har själv ett litet misstag på kroppen tyvärr). Jag förstår mig inte heller på onaturliga hårfärger. Visst det kan se schysst ut när det är stylat och kombinerat med en passande makeup. Ofixat och med utväxt ser man ut som någon som röker inomhus och lägger ut livevideos i någon tjejgrupp på facebook. 
  • Kramklubba
    Anonym (TS) skrev 2019-06-03 15:29:13 följande:
    Nu är det ju ingen trend att vara en svenska kvinna men ok.
    Nej men svenska kvinnor har egna trender och det är att vara fulare och fulare varje år som går. Förstår du nu sammanhanget ?
  • Anonym (...)

Jag tycker dagens mode i klädbutiker är bland det fulaste just nu.. Jag hittar fan i mig ingenting som är snyggt! Jag är lång, har långa armar och ben, breda axlar, stora bröst, stor rumpa och liten midja.. Jag behöver längre plagg som markerar min midja. Annars ser jag ut som en fyrkant!!!

Tror ni detta finns i klädbutikerna? Nej. Idag ska man ha kort magtröja (som blir ännu kortare på mig då jag är lång) och pösiga oversized byxor och toppar.. Allt ska hänga rakt ner, eftersom det är så alla trendiga, pinnsmala och korta Instagram-modeller klär sig.

• Anonym (Gift man)
    Elis73 skrev 2019-06-03 15:44:26 följande:

Det är samma för mig, jag är nog unik eftersom ja inte har tatueringar.
  • Fjäril kär

Trenden med att alternativa människor ALLTID bär batikmönster och dreadlocks. Snacka om att vara en vandrande kliché... Så tråkigt och fult och förutsägbart.

Det var udda och lagom störande på 70-talet men nu känns det bara trist mainstream.

Svar på tråden Trender du tycker är fula