• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Fialotta8
    Daphodil skrev 2019-08-23 19:40:12 följande:

Om du fått missfall borde blödningen börjat redan innan testen blev blanka, tänker jag. Förra cykeln fick jag svagt positivt med en billig sticka, sen negativt men ingen blödning. Visade sig senare att mina billiga stickor reagerade på ägglossning, och att det var den som skedde då. Hade alltså kraftigt försenad ägglossning den cykeln, och sen kom mensen punktligt 13 dagar senare som vanligt. Kan det vara nåt sånt?

Ja det kanske är så. Jag har ingen aning. Jag vet inte vad som händer i kroppen med hormoner vid MA istället för MF. Men man blir ju tokig!

Jag testade äl med stickor och fick positivt på dom även om den var några dagar senare än väntat, typ fem. Jag brukar ha en cykel på 28 dagar, men är som sagt på 39 nu och imorgon 40.:/ det är så ovant! Kanske kroppen inte är igång efter min förlossning i december ännu? Har haft en mens innan och den var också väldigt konstig. Hmm. Jaja, vi får se! Troligtvis dyker väl mensen upp om några dagar.

Som jag skrivit tidigare, blir det ingen bebis nu är det väl meningen att jag ska byta jobb, har sökt lite nytt :p vi får se!
  • nufårvise

Halloj alla, kul att se att flera plussat sen förra veckan! Grattis! Jag fick mens i fredags för en vecka sen och tänkte att nu måste jag ängna tiden åt annat än fl :), så har inte kollat in på ett tag. MEN, nu har jag mått illa mer eller mindre itvå dar, haft stickande bröst och svag molvärk som kommer och går, trög och gasig mage och trött! Så nu önskar jag att jag hade ett test. Blödningen var mycket sparsam i bara två dagar, men har inte funderat så mycket på det förrän nu. Skulle vara i vecka 6 om jag var gravid. Var ungefär då som jag blev illamående i tidigare graviditeter. Ska avvakta ett par dagar och se hur det känns.

• Anonym (??)
    Fialotta8 skrev 2019-08-23 19:32:50 följande:

Aaaargh, jag blir så trött. Om jag nu inte är gravid varför tusan kommer inte den här jädrans mensen nån gång då? Så man kan börja om?

Någon annan som varit med om en såhär lång cykel? Tror jag är på cykeldag 39....! Varför gör kroppen såhär? Kan det vara ett MA som inte kommer ut iom positivt tidigt test men negativa efter? Eller vad tusan kan det vara? Blir tokig :/

Nä, vid ma tror kroppen den är gravid o har kvar hcg i kroppen. Du är troligtvis bara skengravid och får mens så snart kroppen släppen
  • Fialotta8
    Anonym (??) skrev 2019-08-23 22:23:28 följande:

Nä, vid ma tror kroppen den är gravid o har kvar hcg i kroppen. Du är troligtvis bara skengravid och får mens så snart kroppen släppen

Ja det är väl säkert så.. Tänk va kroppen kan hitta på!

Tack för svaret! :)
  • Lbem
    Freya18 skrev 2019-08-23 20:52:26 följande:

Ok. På ÄL+15 brukar dom flesta kunna testa, men är man låghormonare så kan det dröja några dagar till. Kan vara så att ägget fäste sent också.

Hur vet man om man är det?
  • Lbem
    Fialotta8 skrev 2019-08-23 22:03:45 följande:

Ja det kanske är så. Jag har ingen aning. Jag vet inte vad som händer i kroppen med hormoner vid MA istället för MF. Men man blir ju tokig!

Jag testade äl med stickor och fick positivt på dom även om den var några dagar senare än väntat, typ fem. Jag brukar ha en cykel på 28 dagar, men är som sagt på 39 nu och imorgon 40.:/ det är så ovant! Kanske kroppen inte är igång efter min förlossning i december ännu? Har haft en mens innan och den var också väldigt konstig. Hmm. Jaja, vi får se! Troligtvis dyker väl mensen upp om några dagar.

Som jag skrivit tidigare, blir det ingen bebis nu är det väl meningen att jag ska byta jobb, har sökt lite nytt :p vi får se!

När jag fick ma märkte jag ingenting förens nästan 3v senare på vul då jag kände på mig att något inte stod rätt till. Kände grav symtom hela tiden
  • Gabby

Tog ett testa tidigt idag.. kan inte fatt de men de är ju plus :) :)

• Planerar2020
    Gabby skrev 2019-08-24 07:45:25 följande:

Grattis! Vilken ÄL dag är du på? Alltså ÄL + vad? När är BIM?
  • Anonym (Blyger)

Ska på fest idag. Bim... tog ett rfsu testa tidigt och toknegativt. Dock ingen tillstymmelse till mens. Brukar all tid ha spottings 1-2 dagar innan....

Blir nog ett glas champagne iaf. Den kommer säkert i morgon.

• Myrkrypet
    Gabby skrev 2019-08-24 07:45:25 följande:

Wow! Stort grattis!!!!
Svar på tråden BIM augusti 2019