• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Sofiiakarin

Nu vet jag inte vad. Är så trött. Ingen energi. Funderar hela tiden innan BIM.. När det närmar sig iaf. Drar o molar lite. Mår illa från och till... Jag tycker det är psykiskt påfrestande detta. Iaf denna gång...

Varför tar det sig på första försöket på andra. O för vissa andra är det en "kamp". Jag vet. Jag vet. Jag har ett barn. Jag är lyckligt lottad och en till graviditet ska man inte ta som självklarhet. Jag är så nere just nu nu iaf.

Min kille förstår inte. Han är mer "tar de som de kommer, o är säker på att de kommer" Men det är ju jag som går o känner efter. O nästan varje månad känner jag att kroppen lurar mig.. Vet inte vad jag vill med detta inlägg. Men är nere idag helt enkelt. Längtar efter o få vara gravid och känna att jag kan ge mitt barn ett syskon. Detta är vårt 5e försök. VET att många av er kämpat längre. Men just idag jämför jag mig inte med någon.

Kramar till er alla där ute. Hoppas jag inte sprider negativit. Ville bara skriva av mig <3

• hundenhubbe
    Sofiiakarin skrev 2019-08-08 11:50:46 följande:

Nu vet jag inte vad. Är så trött. Ingen energi. Funderar hela tiden innan BIM.. När det närmar sig iaf. Drar o molar lite. Mår illa från och till... Jag tycker det är psykiskt påfrestande detta. Iaf denna gång...

Varför tar det sig på första försöket på andra. O för vissa andra är det en "kamp". Jag vet. Jag vet. Jag har ett barn. Jag är lyckligt lottad och en till graviditet ska man inte ta som självklarhet. Jag är så nere just nu nu iaf.

Min kille förstår inte. Han är mer "tar de som de kommer, o är säker på att de kommer" Men det är ju jag som går o känner efter. O nästan varje månad känner jag att kroppen lurar mig.. Vet inte vad jag vill med detta inlägg. Men är nere idag helt enkelt. Längtar efter o få vara gravid och känna att jag kan ge mitt barn ett syskon. Detta är vårt 5e försök. VET att många av er kämpat längre. Men just idag jämför jag mig inte med någon.

Kramar till er alla där ute. Hoppas jag inte sprider negativit. Ville bara skriva av mig <3

Det är de denna grupp är till för enligt mig :) dela med sig av symtom och få spy lite galla så man slipper tjata sönder sambon. Man får ha dagar som känns skit och man ska aldrig jämföra sig med andra. Bara för att någon försökt 1 år mer än dig betyder inte det att din upplevelse och dina känslor är mindre, du Kan må minst lika dåligt. Håller tummarna att de går för er denna gång ?
  • Sofiiakarin
    hundenhubbe skrev 2019-08-08 12:29:12 följande:

Det är de denna grupp är till för enligt mig :) dela med sig av symtom och få spy lite galla så man slipper tjata sönder sambon. Man får ha dagar som känns skit och man ska aldrig jämföra sig med andra. Bara för att någon försökt 1 år mer än dig betyder inte det att din upplevelse och dina känslor är mindre, du Kan må minst lika dåligt. Håller tummarna att de går för er denna gång ?

Tack snälla snälla du. Dina ord behövdes. Håller tummarna för dig med! För oss alla! Det känns skönt o kunna gå in o skriva av sig. Sambon förstår ju inte riktigt så som ni <3
  • MsPinnipeds

Min mens kom idag :(

Får skutta vidare mot försökt nummer 5, dock blir min nästa BIM 5/9. Bättre lycka nästa gång!

Lycka till allesammans! ^^

• Förstabarnet123
    soltroll skrev 2019-08-08 11:15:23 följande:

Jag blir bara mer och mer förvirrad av allt som har med att försöka bli gravid att göra. Jag har köpt ägglossningstest nu för att jag vill testa och se så att jag har äl. Jag har testat tempmetoden, det funkade bra tills jag blev så deppig långt innan mensen kom när jag såg att tempen gick ner så jag slutade med det. Men nu läste jag någon hade skrivit att det är inte säkert att man släppt ägg bara för att äl test visar positivt utan det är endast med temp man kan se det. Någon som vet??

Jo det stämmer att man kan få positivt äl-test (LH-ökning) som påvisar att kroppen gör sig redo för ägglossning. Men det behöver inte betyda att ägget faktiskt släpper. Jag har läst att endast blodprov kan visa till 100% om ägglossning faktiskt skett eller inte.

Temp är jag osäker på, hur "tillförlitlig" metod det är för att säkerställa äl. Tempar själv. Det jag kan känna är vanskligt är att det är lätt att det blir felaktig temp på grund av orolig sömn med uppvak, alkohol kvällen innan, infektion i kroppen etc.

Nån som vet hur pass bra tempmetoden är? Temphöjning = alltid ägglossning?
  • PelloBello
    Sofiiakarin skrev 2019-08-08 11:50:46 följande:

Förstår precis hur du känner. Är i samma sits själv.

Har en 4,5åring som jag vill ge ett syskon. Vi kämpar på men inget händer :(

Känner mig smått stressad också då vi dels är 33&36år gamla, och sonen börjar förskoleklass nästa höst = obligatorisk närvaro.

Jag vill alltså ha barn innan dess så sonen får vara hemma med oss ett tag i början.

Den stressen hjälper ju inte direkt till ????

Håller tummarna att det blir syskon för oss båda snart! ??
  • Sofiiakarin
    PelloBello skrev 2019-08-08 13:21:54 följande:

Förstår precis hur du känner. Är i samma sits själv.

Har en 4,5åring som jag vill ge ett syskon. Vi kämpar på men inget händer :(

Känner mig smått stressad också då vi dels är 33&36år gamla, och sonen börjar förskoleklass nästa höst = obligatorisk närvaro.

Jag vill alltså ha barn innan dess så sonen får vara hemma med oss ett tag i början.

Den stressen hjälper ju inte direkt till ????

Håller tummarna att det blir syskon för oss båda snart! ??

Åh förstår din stress. O det är ju så svårt o ba "släppa de" det går ju inte styra över... När har du bim? Hoppas vekrlgien du plussar snart! Tog det lång tid o plussa med sonen? Alla kramar till dig!
  • PelloBello
    Sofiiakarin skrev 2019-08-08 13:26:08 följande:

Åh förstår din stress. O det är ju så svårt o ba "släppa de" det går ju inte styra över... När har du bim? Hoppas vekrlgien du plussar snart! Tog det lång tid o plussa med sonen? Alla kramar till dig!

Har bim 22a.så ett tag kvar :)

Sonen var inte planerad alls, var en hoppsan. Men en fantastisk sådan :)

Hur gammalt är ditt barn?
  • soltroll
    Förstabarnet123 skrev 2019-08-08 12:50:06 följande:

Jo det stämmer att man kan få positivt äl-test (LH-ökning) som påvisar att kroppen gör sig redo för ägglossning. Men det behöver inte betyda att ägget faktiskt släpper. Jag har läst att endast blodprov kan visa till 100% om ägglossning faktiskt skett eller inte.

Temp är jag osäker på, hur "tillförlitlig" metod det är för att säkerställa äl. Tempar själv. Det jag kan känna är vanskligt är att det är lätt att det blir felaktig temp på grund av orolig sömn med uppvak, alkohol kvällen innan, infektion i kroppen etc.

Nån som vet hur pass bra tempmetoden är? Temphöjning = alltid ägglossning?

Men då, aja då är det bara att fortsätta hoppas på att jag verkligen har äl, sen får tiden utvisa:) Tack för svar<3
  • yasmir
    soltroll skrev 2019-08-08 13:45:27 följande:
    Men då, aja då är det bara att fortsätta hoppas på att jag verkligen har äl, sen får tiden utvisa:) Tack för svar<3
    jag förstår inte alls det där med tempen, hur mäter man ens? hur ska min temp vara? är det en vanlig temp som man tar febern med? Helt lost!
Svar på tråden BIM augusti 2019