• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • JeSuisMoi
    Fladdriga svansen skrev 2019-08-08 17:43:35 följande:

Tänkte om jag vågar testa imorgon. Äl+8 och bim -5 då. Det är ett testa tidigt men jag stör mig att det inte står när de gäller med äl. Bara att de går på tidigast bim -6 men det är ju som att säga hur långt är ett snöre eftersom de skiljer sig så mycket. Någon som har koll?

Haha tänker samma sak då BIM-6 för mig är ÄL+3, lär knappast ge utslag då..
  • Honungsvatten

Hur ska jag tänka tycker ni? Är det okej att fortfarande hoppas efter neg gravtest? Mensen har ju inte kommit.... Har någon erfarenhet av neg test, som sen blev pos? Trots att det är efter BIM?

Honungsvatten skrev 2019-08-08 16:45:34 följande:

BIM 5/8 enligt PeriodTracker. Även använt den appen för att ha koll på ÄL. Negativt gravtest (RFSU) igår och idag... Men ingen mens. Kan dock tillägga att min mens varit oregelbunden sen jag slutade med P-piller vid årsskiftet... Hmm, får väl fortsätta vänta på...något. 

• Phoworray

Ingen mens idag då jag har BIM, dock har jag haft som en liten strimma med något rosa/rött på tampongen vid både lunch och efter jobbet. (Hade antingen sjukt mycket flytningar eller trodde det var mens, så tänkte jag testar eftersom mensen brukar komma när jag varit igång någon timme).

Fortfarande inget nu efter dusch. Hoppas på att den håller sig borta och inte bara är sen! Tror inte jag hade äl senast nämligen :/ 

Sambon tyckte jag skulle vänta till söndag iaf, och har inte mensen kommit då testar vi :)

• Anonym (Bettan)

Hej hej

Jag är ny här , har Bim den 20/8 . Vi är inne på försök nr.2 och hoppas hoppas på att bli gravid så snart som möjligt ????.

Kram på er , det ska bli kul att följa den här resan med er !

• Bambi91
    Honungsvatten skrev 2019-08-08 20:00:14 följande:

Hur ska jag tänka tycker ni? Är det okej att fortfarande hoppas efter neg gravtest? Mensen har ju inte kommit.... Har någon erfarenhet av neg test, som sen blev pos? Trots att det är efter BIM?

Svår sits, vissa får ju inte utslag på gravtest fast de är gravida. Så länge du inte har mens så finns ju fortfarande hopp! Håller tummarna! :)

Har man oregelbunden mens är det nog svårt att lita på vad appar säger om ÄL/BIM tyvärr:/
  • Freya18
    Sofiiakarin skrev 2019-08-08 11:50:46 följande:

Nu vet jag inte vad. Är så trött. Ingen energi. Funderar hela tiden innan BIM.. När det närmar sig iaf. Drar o molar lite. Mår illa från och till... Jag tycker det är psykiskt påfrestande detta. Iaf denna gång...

Varför tar det sig på första försöket på andra. O för vissa andra är det en "kamp". Jag vet. Jag vet. Jag har ett barn. Jag är lyckligt lottad och en till graviditet ska man inte ta som självklarhet. Jag är så nere just nu nu iaf.

Min kille förstår inte. Han är mer "tar de som de kommer, o är säker på att de kommer" Men det är ju jag som går o känner efter. O nästan varje månad känner jag att kroppen lurar mig.. Vet inte vad jag vill med detta inlägg. Men är nere idag helt enkelt. Längtar efter o få vara gravid och känna att jag kan ge mitt barn ett syskon. Detta är vårt 5e försök. VET att många av er kämpat längre. Men just idag jämför jag mig inte med någon.

Kramar till er alla där ute. Hoppas jag inte sprider negativit. Ville bara skriva av mig <3

Helt okej att skriva av sina negativa tankar och känslor. Vi stöttar och peppar varandra här. :) Att planera och göra barn kan vara riktigt påfrestande ibland.

Vi har bara försökt två gånger nu, men det känns myyycket längre. Är så tacksam över att vi har ett barn redan, men vill så gärna bli gravid igen. Tänk om man bara kunde bestämma att "den här dagen vill jag bli gravid" och så blir man det! Hux flux, klart!
  • Timal89
    soltroll skrev 2019-08-08 11:15:23 följande:

Jag blir bara mer och mer förvirrad av allt som har med att försöka bli gravid att göra. Jag har köpt ägglossningstest nu för att jag vill testa och se så att jag har äl. Jag har testat tempmetoden, det funkade bra tills jag blev så deppig långt innan mensen kom när jag såg att tempen gick ner så jag slutade med det. Men nu läste jag någon hade skrivit att det är inte säkert att man släppt ägg bara för att äl test visar positivt utan det är endast med temp man kan se det. Någon som vet??

Ja det stämmer. Det är bara tempen som kan bekräfta att äl verkligen har skett. Tester kan visa att man har förhöjt LH i blodet, men det är inget kvitto på att ägget släpper. tyvärr är temp enda sättet att 100% Veta <3
  • soltroll
    Timal89 skrev 2019-08-08 21:40:23 följande:

Ja det stämmer. Det är bara tempen som kan bekräfta att äl verkligen har skett. Tester kan visa att man har förhöjt LH i blodet, men det är inget kvitto på att ägget släpper. tyvärr är temp enda sättet att 100% Veta <3

Tack för svar<3 Jag håller tummarna för att jag har äl varje månad, och kanske börja tempa igen eller bara fortsätta hoppas på det bästa:))
  • Sofiiakarin
    Freya18 skrev 2019-08-08 20:43:48 följande:

Helt okej att skriva av sina negativa tankar och känslor. Vi stöttar och peppar varandra här. :) Att planera och göra barn kan vara riktigt påfrestande ibland.

Vi har bara försökt två gånger nu, men det känns myyycket längre. Är så tacksam över att vi har ett barn redan, men vill så gärna bli gravid igen. Tänk om man bara kunde bestämma att "den här dagen vill jag bli gravid" och så blir man det! Hux flux, klart!

Jag vet. Jag har skrivit att detta är vårt 5e försök men egentligen är det 4e försöket... Det känns som 8e mer. Vi har ju också ett barn. Men vill som du, bli gravid igen. Tänkte det skulle ta sig på första försök då jag tänkte att nu vet kroppen vad den ska göra. Men ajaj dumma mig som tänker så :(

Kramar till dig. O tack för dina värmande ord. Vi finns för varandra. Det är så skönt <3
  • Fialotta8
    Fladdriga svansen skrev 2019-08-08 17:43:35 följande:

Tänkte om jag vågar testa imorgon. Äl+8 och bim -5 då. Det är ett testa tidigt men jag stör mig att det inte står när de gäller med äl. Bara att de går på tidigast bim -6 men det är ju som att säga hur långt är ett snöre eftersom de skiljer sig så mycket. Någon som har koll?

Jag testa positivt med min son på äl +8 (bim - 6) det svagaste ever. Helt negativt dagen innan! (kanske inte så konstigt dock :p) så nu hoppas jag att jag kan testa positivt lika tidigt denna gången :D
Svar på tråden BIM augusti 2019