BIM augusti 2019
Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!
Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!
Till alla er som kämpar månad efter månad utan att nåt händer så vill jag bara skicka lite styrka och säga att ni är starka och tålmodiga som orkar gå igenom detta!
Jag fick ju min son via IVF, innan vi fick göra IVF hade jag gjort 4 försök med inseminering utan att det gick. Jag blev gravid på första insemineringsförsöket men fick ett misfall i v.5 som var väldigt jobbigt. Hade så ont och fick inte tillbaka mensen på ett bra ta efter det. Även fast jag varje månad reglerade allt i minsta detalj med hormoner och ägglossningsspruta osv så gick det bara inte. Jag har inga konstaterade fertilitetsproblem eller så heller. Första IVF försöket gick det på men det var ändå tur för jag plockade ut så många ägg och det var bara ett enda som utvecklades bra i labbet och det återförde dem 3 dagar senare som till slut blev min underbara son. Det tog i alla fall nästan ett år för mig att bli gravid trots alla dessa hormoner och undersökningar och nu såhär fem, nästan sex år senare kan jag knappt komma ihåg det. Så fort ni får ert efterlängtade barn i armarna så kommer allting att kännas värt det! Fortsätt kämpa på, fast det känns tufft! Det finns också så himla bra hjälp att få inom sjukvården så tveka inte att kontakta dem efter ett år. I mitt landsting kan man skriva en egenremiss till fertilitetsmottagningen.
Jaha, så bra! Mycket mer praktiskt att testa på morgonen ju. Det här var de första testen jag köpte ever så jag antar att man får prova sig fram lite med vad som funkar och vilka man gillar. Men jag ska definitivt testa advancetesten nästa gång
Till alla er som kämpar månad efter månad utan att nåt händer så vill jag bara skicka lite styrka och säga att ni är starka och tålmodiga som orkar gå igenom detta!
Jag fick ju min son via IVF, innan vi fick göra IVF hade jag gjort 4 försök med inseminering utan att det gick. Jag blev gravid på första insemineringsförsöket men fick ett misfall i v.5 som var väldigt jobbigt. Hade så ont och fick inte tillbaka mensen på ett bra ta efter det. Även fast jag varje månad reglerade allt i minsta detalj med hormoner och ägglossningsspruta osv så gick det bara inte. Jag har inga konstaterade fertilitetsproblem eller så heller. Första IVF försöket gick det på men det var ändå tur för jag plockade ut så många ägg och det var bara ett enda som utvecklades bra i labbet och det återförde dem 3 dagar senare som till slut blev min underbara son. Det tog i alla fall nästan ett år för mig att bli gravid trots alla dessa hormoner och undersökningar och nu såhär fem, nästan sex år senare kan jag knappt komma ihåg det. Så fort ni får ert efterlängtade barn i armarna så kommer allting att kännas värt det! Fortsätt kämpa på, fast det känns tufft! Det finns också så himla bra hjälp att få inom sjukvården så tveka inte att kontakta dem efter ett år. I mitt landsting kan man skriva en egenremiss till fertilitetsmottagningen.
Har följt er alla i den här tråden, men inte registrerat mig förrän för någon dag sedan. Det är verkligen så himla skönt att känna att man inte är själv i sina funderingar när livet har övergått till att bara handla om 2-veckors perioder: BIM - ÄL, ÄL - BIM, BIM - ÄL... Min mens var som vanligt väldigt punktlig och kom igår, så nu är det nya tag med BIM i september för min del :) Är det fler som är på att starta en BIM september-tråd redan nu?
Hej! Det här är mitt första inlägg någonsin på FL. Jag har följt många trådar här och tog äntligen mod till mig att själv delta.
Jag och min sambo (26 och 30 år gamla) planerar vårt första barn och detta är försök nummer två.
BIM 15/8 och beräknad ÄL+8. Har haft PMS-liknande symptom sen ÄL+5 med ömmande bröst. Jag har använt mig av Natural Cycles länge för att undvika att bli gravid så den känner min cykel väldigt bra. Har cykellängd 26+-1 men varierande ÄL. Min sannolika ÄL denna månad kom tidigare än vanligt så är rädd att vi kanske missade den. Hade sex på ÄL samt dagarna efter. Jag har varit gravid en gång tidigare med en annan man, utan några symptom förutom utebliven mens, men slutade tyvärr i en abort. Jag vet alltså att jag kan bli gravid men är oroar mig konstant för att aborten har gjort att jag nu inte kan få barn igen och att jag har missat min enda chans. Min sambo delar inte min ångest och det är svårt att prata om mina rädslor och aborten.
Med detta sagt önskar jag alla här inne ett stort lycka till och att augusti 2019 blir vår månad!
Hej hej
Jag är ny här , har Bim den 20/8 . Vi är inne på försök nr.2 och hoppas hoppas på att bli gravid så snart som möjligt ????.
Kram på er , det ska bli kul att följa den här resan med er !

Behöver lite pepp nu alla fina där ute
Gjorde vanligt rfsu gravtest i morse som inte visa någonting...
Hade bim 8/8 alltså igår
Finns de chans att ja e gravid fast de inte syntes på testet idag ekler e de kört för min del den här månaden?