Anonym (Nej) skrev 2019-08-08 01:50:05 följande:
Tycker inte alls detta låter bra. Du kan inte ändra på dig men han ska. Redan där bli relationen snefördelad. Du verkar tycka att det inte är tillräckligt bra sex mellan er för att sats på bara er.
För att inte såra honom eller enligt dig, trycka undan dina behov tycker jag inte ni ska fortsätta. Kommer nog sluta med tårar.
Mm, det är väl det jag misstänker också tyvärr... :( Vill bara förtydliga att jag
inte anser att han
ska ändra sig; han vill försöka ändra sig, och om det verkligen går är det så klart fantastiskt, men jag är osäker på om det verkligen går. Eftersom jag har väldigt svårt att förstå det monogama tänket har jag också svårt att förstå varför han känner som han gör och därför har jag också svårt att stötta honom i det, vilket jag tänker kommer att göra det ännu svårare att få det att fungera i längden.
Vill även förtydliga att jag inte alls tycker att vi inte har tillräckligt bra sex. Vi har fantastiskt sex - har ärligt talat svårt att se hur det skulle kunna vara bättre. Enda sättet för det att vara bättre skulle vara om han vore flera olika människor (och nu snackar jag inte rollspel, utan olika på riktigt), men det är ju en omöjlighet, så det faller ju inte ens under att det inte är tillräckligt bra, eller att han kunde vara bättre. Han är perfekt.
Tack i alla fall för ditt svar; uppskattar ärligheten.