40+ och gravid - här samlas vi :)
Hej!
I går torsdag kom äntligen svaret på NIPT-testet. Allt såg bra ut! En stor lättnad efter vad som kändes som en lång väntan.
Hej!
I går torsdag kom äntligen svaret på NIPT-testet. Allt såg bra ut! En stor lättnad efter vad som kändes som en lång väntan.
Hur går det med NIPT-resultatet för dig? Håller tummarna!
Åh vad skönt grattis!!
Grattis, så skönt!
[quote=80240795][quote-nick]Esmes skrev 2020-02-21 22:48:13 följande:[/quote-nick]
Hej!
Grattis! Att ditt test var bra.
Hur länge behövde du vänta på Nipt-resultatet ?
Vad härligt & skönt! Grattis!
Idag var jag på ett extra ul då min oro har varit jobbig, det kändes så skönt & det var en livlig sak där inne blev tillbaka flyttad några dagar igen så imorgon går jag in i v 12+0 (v:13) med Bf 8 sep.
Hon mätte allt som man kan mäta såhär tidigt & hon tyckte allt såg mkt bra ut men får ju veta säkert den 5 mars då det är Kub, vi går även vidare med nipt om det är tveksamheter...
Känns skönt att nästan passerat v 12, så nu ska jag försöka relaxa lite i detta & börja hoppas lite iaf. Har redan fått en liten mage men det är nog pga att det är 3:e barnet för på dom andra tog det lång tid innan det syntes.
Det kan verkligen skilja sig mellan graviditeterna för jag har verkligen mått jättedåligt denna ggn m illamående, sjuk trötthet & mkt huvudvärk och med mina andra 2 mådde jag prima! Men Hoppas det vänder snart...
Det går framåt men orolig fortsatt då jag inte känner så mkt än, har kollat med doppler hos BM varje vecka. Har moderkaka på framsida så det kan ta lite tid innan man känner. Har iaf känt lite fladder till o från. I fredags mätte BM även livmoder och det stämde med veckan. Magen växer.. har rutinultraljud om 2.5 veckor. Bara att ha tålamod!! Snart är det halvtid för oss:)
Tillväxt ultraljud idag och lillen väger nu 1.8 kg :D och mår toppen! Tydligen så får inte alla detta utan första föderskor över 40 (trodde det var rutin) Prick på kurvan. Sen sa hon något att vi lite äldre inte får gå över, ska kolla det när jag är på bb senare men det känns skönt (stockholm)
vecka 32 (bf sista april)
De har gått strålande. Värkarna startade av sig själv i torsdags den 27e och 16.26 samma dag tittade han ut. Så nu myser vi hemma i våran bebisbubbla med vårat lilla hjärta.