Najo skrev 2020-05-12 15:04:04 följande:
Jag hade som ihållande sammandragningar för några v sedan som höll i sig så d kändes som träningsvörk men BM sa att det är lugnt bara livmoder som tränar inför vad som komma skall. Men man kanske ska sänka tempot lite om det går. Vad som gäller kring förvärkar vet jag inte då jag inte haft det vad jag vet. Jag är i v 29 nu och har inte haft sd på 1-2 v så det kan säkert lugna ner sig för dig:)
När jag har mina mer vanliga sammandragningar så känns de nog ungefär så som du beskriver. Den här andra smärtan (förvärkarna förmodar jag) var däremot så smärtsamma att jag inte visste var jag skulle ta vägen, aldrig haft så ont förut. Väldigt skönt att få veta att livmodertappen var opåverkad och att bebisen mådde bra. Det gav med sig efter något dygn men läkaren sa att jag måste vila och undvika lyft, trappor och stress.
Hoppas att det stämmer med så som det varit för dig, att det lugnar ner sig om en vecka eller två. Hur går det för dig annars? Skönt att ha passerat den andra trimestern kan jag tänka mig? :)