40+ och gravid - här samlas vi :)
RUL idag och allt såg bra ut! ????
Jag har rul om ca 1 vecka.
RUL idag och allt såg bra ut! ????
Usch..är så nervös. Häromdagen fick vi kub-svar som visar risk för down?s syndrom (1:15)
Så på måndag ska vi göra moderkaksprov..
Fler här som fått dåligt resultat på kub o gjort moderkaksprov?
Man blir inte erbjuden nipt här. O det va det vi blev erbjudna. Skönt att ni fick bra svar ????
Hej hej alla i tråden =) Har inte skrivit något på bra länge nu men sen sist har jag blivit 3-barnsmamma, hade bf 5e april men mini bestämde sig för att komma 16e feb i 32+6. 1570g och 40 cm var han. Allt har gått helt ok ändå och nu är vi hemma med hemsjukvård sedan några veckor. Massa lycka till och kärlek till alla er som väntar på era små och era KUB och Nipt <3
Nu har jag också varit på mitt rul. Allt såg fint ut och det är en liten flicka därinne :)
Tack! Ja jag har tagit ett till test nu och det visar också starkt plus. Jag är gravid! Fattar inte varför IVF tvivlar och tycker jag ska vänta en vecka för nytt test! Mensen är ju redan fem dagar sen, värkande ömmande bröst och klart positiva test. Känns lite som dom inte vill erkänna att de kunde se fel. Ja jag struntar i det nu, IVF är avblåst och nu ska jag bara hålla tummarna att allt går bra trots min ålder... :) Ringde BM och hon sa att det var solklart att jag är gravid och frågade om jag kunde komma till henne redan i morgon. :) Mysigt!
Hej! Nu har jag skrollat igenom alla era inlägg och känner mig redo att dela med mig av min historia. Jag är född -74 i december och är alltså 45 år. Jag har två barn födda -97 och -99 (tjejer) med en man och två barn födda -07 och -10 (tjej, kille) med en annan man. Väntar nu barn med min nuvarande sambo. Han har tre barn sedan tidigare med en och samma mamma. Hans barn är födda -98, -00 och -04 (tjej, tjej, kille). Vi gjorde en abort när jag blev gravid alldeles efter att vi träffats för ca 3 år sedan. Sedan när förhållandet blev stabilare tänkte vi att ?va fasen vi kör väl på?. Helt förutsättningslöst. Blir det så blir det. Inte blivit på ett par år. Men nu hips vips plussade jag den 18 mars. Trodde att jag var i typ v 10 då men några veckor senare gjorde jag UL och det visade sig inte vara så långt gånget. Men jag får inte ihop det med mens osv så vi får väl se längre fram. Enligt det UL är jag nu i v 8+4. Enligt detta typ BF 25 november. Ett litet kärleksbarn ??
Mår lite sisådär. Tycker magen blivit stor. Jobbigt att ljuga om alkohol osv när man tidigare varit en festprisse! Känner mig deppig av all isolering pga Corona och garanterat allt överflöd av hormoner. Haft mkt oro också pga att både min mamma och pappa haft Covid. Känner mig håglös och trött och funderar på om detta verkligen är rätt. Men det kommer säkert kännas bättre när första trimestern är avklarad. Har varit trött mina tidigare graviditeter också. Tyvärr inte mkt förståelse från sambon. Tror han tycker att jag ska ?rycka upp mig?. Nåväl, nu är jag här och hoppas vi får följas åt en tid framöver. Jo, jag bor i Norrbotten om det nu råkar vara någon fler här uppifrån!
Hej
Jag får kliva ur gruppen ett tag. Idag på ultraljud v.10 konstaterades att bebisen inte lever längre. Jag har fått med mig tabletter hem att ta i morgon bitti för att den ska komma ut. Jag är så fruktansvärt ledsen. Bara gråter. Hopplöshetskänsla är tillbaka. Så länge som vi kämpade för att bli gravid och så blev det så här. :(
Det är mitt första barn jag väntar så mycket stress nu med det här slitsamma yrket som jag inte klarar av mer just nu, orkar inte heller. Vill fokusera på graviditeten och bebis nu och försöka må så bra som möjligt, lugn och ro helst.vad dåligt av fk att krångla med din sjukskrivning, att dom bara orkar. Jag är också oroad över Corona viruset. Hoppas du får mer sjukskrivning av nån läkare som tar det på allvar.
Nu blev det åka av i natt. 12h totalt, värkstart 15 ish. Vi hann inte med ryggbedövning och lustgas funkade inte alls, höll på att spy! Vi var tvungna att åka iväg till Södertälje för BB Stockholm var fullt!
3372g 50.5cm.
Vi får stanna så länge vi vill och vi fick ett super bra team! Så har haft en toppen upplevelse. Svårt att sova nu men de andra två snusar gott.