• Hanjon97

22 år o en enorm barnlängtan

Jag är 22 år och har en enorm barnlägtan!

Jag har ett fast jobb, stabil partner o båda vill ha barn. Vi planerar inte ett barn utan sagt händer det så händer det!

Jag tänker på detta konstant o hoppas varje månad på ett plus på stickan. Men nu på sistone har jag blivit rädd vad våra kompisar o familjer ska tycka om vi blir gravida, då jag har pratat rent generellt om skaffa barn tidigt har alla sagt att de är för tidigt!

Jag orkar inte vänta 3 år på att vi ska bli gravida bara för ålderns skull!

Jag har gjort allt jag vill göra.

Detta tar liksom över hela mitt liv just nu????

• Svar på tråden 22 år o en enorm barnlängtan
  • SweeneyTodd

Okej, Anonym, och PelloBello.
    Det visste jag inte. För när jag går in på min sida/presentation, så står det inget. 

• PelloBello
    Anonym (Emelie) skrev 2019-10-14 17:07:47 följande:

Snälla söta rara, vänta tills du är 35+ med barn. Jag tycker personligen man är för ung under 35. Sedan vet alla att inga tonårsförhållanden håller en längre tid.

Snälla söta rara. Det där kan vara den dummaste rekommendationen jag läst.

Du vet väl att kvinnans fertilitet minskar rejält vid 35?

Att det för majoriteten av kvinnor är väldigt väldigt svårt att ens bli gravid efter 35?

Du kanske borde läsa på lite innan du ger felaktiga råd.

Sen vet vi alla att du även har helt fel i ditt andra påstående.. Vissa tonårsförhållanden håller, andra inte. Precis som vilka förhållanden som helst, oavsett ålder.
  • Hanjon97
    Anonym (Emelie) skrev 2019-10-14 18:00:16 följande:

Nu tycker jag iofs att 25 är alldeles för ungt, tycker man är väldigt ung t.om vid 30, men ts, varför kan du inte vänta tills du åtminstone fyllt 25?

Men varför ska jag vänta till jag är 25? 
  • Anonym (soya)

Min fd fru var precis som dig. Däremot var hon i 26-27 års åldern. Köpte barnkläder. Satt o snyftade o vek barnkläderna o sånt. Tyckte synd om henne. Sen försökte vi få barn och det gick ju inte. Gick på undersökningar. När hon blev erbjuden provrörsbefruktning (insemination?) så släppte nåt i skallen på henne och hon blev gravid på naturlig väg. Sen ramlade det på.

Om du går o längtar vid 22 år så är väl det normalt. Sen får väl tiden utvisa NÄR du blir gravid. Det brukar lösa sig. Vad du har som hobby och umgänge nu kan ändras sen när du har barn. Livet brukar bli annorlunda och man värderar annat då. "Hus, volvo, hund" är ett hett tips.

• Anonym (Anonym)
    Hanjon97 skrev 2019-10-14 19:49:47 följande:

Men varför ska jag vänta till jag är 25? 

Gör inte det om du ej vill, lyssna på dig själv och strunta i människor som ska tycka och tänka om allt som verkligen inte berör dem. Jag är 22 år och kommer absolut inte vänta till 25 :)
  • qaswas122

Jisses vilka tråkiga kommentarer!

Är du redo, har ett stabilt förhållande och ekonomi ser jag inga problem, bara din partner också är redo. Jag är 22, min sambo 25 och vi försöker bli gravida. Har varit ett par i sex år, har bil, två hundar och bostad. Jag är klar med min högskoleutbildning i juni. Precis som du så gillar jag inte att festa, reser sällan etc.

Det är bara en själv som vet om man är redo och har förutsättningar för ett barn. Hade jag varit du hade jag försökt släppa alla rent utav elaka kommentarer och göra det som känns bäst för dig och din partner.

Kram och lycka till! 

• Anonym (say what?)
    Anonym (25) skrev 2019-10-14 17:49:10 följande:

Det kan vara en del av förklaringen. Men oavsett vad det beror på så ökar det risken för ensamt föräldraskap och dålig ekonomi om man som kvinna får barn före 24/25-års ålder. Det är inget jag hittar på utan ren och skär statistik - eller samlad erfarenhet, som man också kan kalla det.

Att vända utvecklingen i samhället gör man inte genom att dansa efter dess pipa. Man revolterar.
  • Anonym (Lisen)

Du bör hitta dig själv, vem du är? Innan du skaffar barn. Din längtan efter barn kan vara en längtan efter en identitet och roll i livet. Det bör du hitta själv före barn.

• Anonym (say what?)
    Anonym (Emelie) skrev 2019-10-14 18:10:54 följande:

Jag har aldrig påstått att inga förhållanden håller en längre tid, bara att inga tonårsförhållanden gör det. Och visst, kul att det gick bra för dig men du är verkligen undantaget. De flesta som får barn vid 35-45 går det dock mycket bättre för i genomsnitt än när man får barn runt 20-25.

Min fru var 14 när vi blev tillsammans. Jag var 18(och nej, vi hade faktiskt inte sex när hon var 14 år). Det är nu 23 år sedan.
Svar på tråden 22 år o en enorm barnlängtan