• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • reptilina
    reptilina skrev 2020-04-25 20:24:03 följande:

Någon annan med sammandragningar? :/

Fick svaret imorse varför jag haft så många sammandragningar och ont i magen: GBS från senaste urinprovet. Nu väldigt orolig men har fått antibiotika utskrivet och ska komma in till förlossningen om det inte blir bättre. Åh! Att man aldrig kan känna sig lite trygg och säker.
  • Tigerianna1
    reptilina skrev 2020-04-26 10:28:10 följande:

Fick svaret imorse varför jag haft så många sammandragningar och ont i magen: GBS från senaste urinprovet. Nu väldigt orolig men har fått antibiotika utskrivet och ska komma in till förlossningen om det inte blir bättre. Åh! Att man aldrig kan känna sig lite trygg och säker.

Åh, tråkigt men hoppas det lugnar ner sig nu då. Skönt också kanske att dom hittade en förklaring så att du behandlas direkt. Sökte du för sammandragningar och därför dom tog ett urinprov eller kollar dom det när man lämnar urinprov vid de vanliga mvc- kontrollerna?
  • reptilina
    Tigerianna1 skrev 2020-04-26 14:08:19 följande:

Åh, tråkigt men hoppas det lugnar ner sig nu då. Skönt också kanske att dom hittade en förklaring så att du behandlas direkt. Sökte du för sammandragningar och därför dom tog ett urinprov eller kollar dom det när man lämnar urinprov vid de vanliga mvc- kontrollerna?

De hittade det på ett standardprov från ett MVC-besök två veckor sedan, jag hade sagt att jag gärna lämnade urinprov, men symptomen kom typ en vecka senare. Nu är jag bara nervös, kommer jag få tillbaka det under graviditeten, kommer jag hinna in två timmar före babyn tittar ut, kommer något hända med barnet. Mycket oro, tyvärr. Och förmodligen för ingenting, jag har funderat på det och skulle inte vara förvånad om jag också hade det med min dotter.
  • staar
    reptilina skrev 2020-04-28 20:14:28 följande:

De hittade det på ett standardprov från ett MVC-besök två veckor sedan, jag hade sagt att jag gärna lämnade urinprov, men symptomen kom typ en vecka senare. Nu är jag bara nervös, kommer jag få tillbaka det under graviditeten, kommer jag hinna in två timmar före babyn tittar ut, kommer något hända med barnet. Mycket oro, tyvärr. Och förmodligen för ingenting, jag har funderat på det och skulle inte vara förvånad om jag också hade det med min dotter.

Usch va jobbigt med denna oro för er. Du kan inte få till ett planerat snitt för att minska risken att något händer?

Skönt dock att du vet om att du har det , för det är nog ovissheten som utgör störst risk att det händer något
  • reptilina
    staar skrev 2020-05-04 09:03:25 följande:

Usch va jobbigt med denna oro för er. Du kan inte få till ett planerat snitt för att minska risken att något händer?

Skönt dock att du vet om att du har det , för det är nog ovissheten som utgör störst risk att det händer något

Jag vet faktiskt inte hur de förhåller sig till snitt grundat GBS. Min känsla är att risken för komplikationer är för liten för att man skulle kunna rättfärdiga ett snitt. Av 4000 smittade mammor dör en baby, har jag för mig att jag läste någonstans. Och blir man behandlad i någesånär tid före förlossningen är risken ännu mindre. Min svägerska hade det, hann aldrig få behandling men ungen klarade sig fint ändå. Det enda som är lite surt är att de vill ha en inne för observation tre dagar efter förlossning om man inte hinner få antibiotika, och i Coronatider så är jag väl måttligt intresserad av att ligga på BB när min man inte kan vara med där (hoppas saker och ting ändras!!!)
  • reptilina
    staar skrev 2020-05-04 09:03:25 följande:

Jag vet faktiskt inte hur de förhåller sig till snitt grundat GBS. Min känsla är att risken för komplikationer är för liten för att man skulle kunna rättfärdiga ett snitt. Av 4000 smittade mammor dör en baby, har jag för mig att jag läste någonstans. Och blir man behandlad i någesånär tid före förlossningen är risken ännu mindre. Min svägerska hade det, hann aldrig få behandling men ungen klarade sig fint ändå. Det enda som är lite surt är att de vill ha en inne för observation tre dagar efter förlossning om man inte hinner få antibiotika, och i Coronatider så är jag väl måttligt intresserad av att ligga på BB när min man inte kan vara med där (hoppas saker och ting ändras!!!)
  • Tigerianna1
    reptilina skrev 2020-05-09 00:03:58 följande:

Nä säkert svårt med snitt för det, och extra svårt i dessa tider med. Hur har det gått?
  • Tigerianna1

Nu börjar det närma sig för oss. Har ni fixat mycket än? Funderade lite på det här med varma och kalla kläder. Köper ni pyjamas och bodies med kort ärm?

• amlaj

Vi har bedside crib, kläder, skötväska och tyg-tvättlappar hemma redan. Har beställt vagn och babyskydd från en butik som ligger nära. Vi ska säga till 1-2 dagar innan vi vill hämta det. Vi har så lite plats i lägenheten så det kan få stå kvar hos butiken ett tag till. Har Bodies med både korta och långa armar, pyjamas har vi bara med långa ben/armar. Insåg häromdan att vi knappt har några kläder som passar med varandra så stackarn kommer ju knappast se vacker ut. Känner vi att något saknas eller att hon måste ha kläder som matchar så får vi helt enkelt köpa det sen. Tar ju inte många dagar att få hem oavsett om man beställer eller köper begagnat.

Det vi har kvar som ska köpas innan bebis kommer är täcke och kudde (ska ha till vagn/vagga då bedside crib är ganska litet, sen lär det ju inte användas direkt nu), filtar, lakan och madrasskydd till både vagnen och sängen, grejer från apoteket som kan va bra o ha, förbrukningsvaror typ blöjor och tvättlappar, nåt bäddset. Ska väl antagligen köpa ett babynest också. Vi har inte plats till ett skötbord så lär väl bli en skötbädd bara men vi har inte kommit fram till en bra lösning riktigt än. Sen såklart behöver jag kanske lite kläder att amma i, men är inget jag har så bråttom med. Har två amnings-bhar i min vanliga storlek, ska köpa fler sen när jag vet typ hur stora mina bröst blir. Har fyra amningslinnen också. Blir nog mycket stanna hemma i början och kommer nog inte ha så mycket kläder på mig, så har inte så bråttom med amningskläder.

Känner väl rent spontant att det är bättre att köpa efter hand om vi märker att det är nåt vi saknar. Vi har så lite plats så vill inte ha massa som vi inte använder.

• NewOrleansDreams

Jag har en kompis som har BF i Juli med sitt första barn och har fått reda på att hennes kille varit otrogen. Skulle du som har vd i juli vilja veta om du kille varit otrogen eller skulle du hellre vilja vara lyckligt ovetande?