• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • Babyboom 2020

Ååå vad roligt med alla som väntar bebis. Själv ska jag få en liten tjej med kejsarsnitt fredagen den 24e juli. Det blir mitt tredje barn. Längtar så. Lycka till allihopa ????

• hösten84

40+2 idag. Har hela tiden ställt mig in på att behöva gå över då jag gick över med storasyster, men jag känner mig så färdig med graviditet nu. Var på besök hos bm och hoppats på en hinnsvepning och att jag skulle hänga på förlossningen vid det här laget, men tappen var tydligen bakåtlutad och 2cm lång fortf. Blev helt knäckt, vill bara att bebis ska komma nu. Bm sa "vissa kvinnor är till för att föda barn och vissa är till för att bära barn". Förstår att det var menat som en tröst, men känner mig rätt nere...

• lellebecca78
    hösten84 skrev 2020-07-16 11:48:32 följande:

40+2 idag. Har hela tiden ställt mig in på att behöva gå över då jag gick över med storasyster, men jag känner mig så färdig med graviditet nu. Var på besök hos bm och hoppats på en hinnsvepning och att jag skulle hänga på förlossningen vid det här laget, men tappen var tydligen bakåtlutad och 2cm lång fortf. Blev helt knäckt, vill bara att bebis ska komma nu. Bm sa "vissa kvinnor är till för att föda barn och vissa är till för att bära barn". Förstår att det var menat som en tröst, men känner mig rätt nere...

Åh förstår dig verkligen! Jag ska till BM på tisdag om jag inte redan fött (är då 4 dagar över tiden) och hoppas såklart på att den tiden inte ska behövas :) Om den dock gör det så hoppas jag i så fall på positivt besked om att något är på gång.

Jag tycker att bebisen verkligen har sjunkit ner senaste dagarna, har typ lite svårt att gå för det känns som om, jaaaa, som att jag har ett huvud halvvägs ner mellan benen ???? Håller tummarna för att det är så också, och inte nån konstig foglossnings-smärta som spökar. Det är ju så svårt att känna vad som är vad där nere...! Inbillar mig också att mina sammandragningar har ökat senaste dagarna, men det verkar de ju å andra sidan kunna göra typ 2 veckor det är dags. Gah, denna väntan!
  • reptilina
    hösten84 skrev 2020-07-16 11:48:32 följande:

Fast det är ju inte att gå över tiden, att vara 40+2. Du är ju först över tiden om du passerar 41+6, i obstetrisk mening. Allt mellan 39+6 och 41+6 är ju högst normalt och inget att oroa sig över, men jag vet helt klart att man räknar dagarna på ett helt annat sätt när man passerat 40+0.
  • hösten84

Lellebecca78: men det låter ju positivt om du känner huvud så pass långt ner, hoppas det sätter igång snart for dig!!

Reptilina: nej inte over tiden, över bf. Jag vet att drt är normalt och så länge bebis mår bra så får jag väl fint invänta ankomst. Men har haft grav foglossning sedan v 20 så jag hade hoppats att den här bebisen skulle vilja komma tidigare än storasyster(som kom först efter igångsättning i v 42+0).

• reptilina
    hösten84 skrev 2020-07-17 19:41:22 följande:

Lellebecca78: men det låter ju positivt om du känner huvud så pass långt ner, hoppas det sätter igång snart for dig!!

Reptilina: nej inte over tiden, över bf. Jag vet att drt är normalt och så länge bebis mår bra så får jag väl fint invänta ankomst. Men har haft grav foglossning sedan v 20 så jag hade hoppats att den här bebisen skulle vilja komma tidigare än storasyster(som kom först efter igångsättning i v 42+0).

Skoja inte. Jag som hade en problemfri graviditet med min dotter och nästan detsamma med denna graviditet kan inte vänta på att den här krabaten kommer ut. Det är bara synd känner jag hur mycket barnmorskorna ger detta datum som vore det sanningen - för varje dag som går över 40+0 så blir man ju stressad. Önskar de skulle ge ett tvåveckorsintervall istället, skulle säkert lugna många och visa att det är helt normalt med lite variation, spännvidd och flexibilitet i datumet.
  • eemlo

Försöker verkligen att inte tänka för mycket på mitt BF-datum utan istället att bäbisen kan komma när som helst nu eller ett par veckor framåt.

Det är som sagt mitt första barn så jag tycker det är lite svårt att veta vad alla små känningar är.

För nån vecka sedan började jag ha rätt mycket ?stickningar? som gjorde ont samtidigt med ett tryck nedåt, fick då höra av BM att det allra troligast är barnets huvud som fixerar sig och kanske rör lite på sig. Det har fortsatt men är lite mindre nu ändå än förra veckan.

Sen för 3 dagar sedan så fick jag ont i ryggen, har varit helt förskonad från all form av ryggvärk hela graviditeten så det har varit väldigt skönt. Men nu har jag haft ont till och från under dagarna och nätterna. Har även sovit sämre de senaste nätterna.

Ibland har jag lite värk där nere, typ molvärk, men verkligen ingenting som känns så där ?nu startar det?.

Men magen känns rätt ofta hård och jag tycker det känns trångt för bäbisen där inne. Börjar verkligen känna att det vore skönt om det är dags snart. Men inget som går att styra över som vi alla vet.

• Gweed

Har inte sett denna tråd förens nu! Jag har BF den 25e så på lördag och känner att jag verkligen är redo för att få ut min lilla tjej nu. Är så otroligt less på denna tunga och otympliga mage nu ???? hade många och kraftiga värkar i början av veckan men har under de senaste två dagarna inte känt någonting. Hoppas verkligen att det drar igång snart så jag går träffa min lilla tjej ??

• eemlo
    Gweed skrev 2020-07-19 20:12:35 följande:

Har inte sett denna tråd förens nu! Jag har BF den 25e så på lördag och känner att jag verkligen är redo för att få ut min lilla tjej nu. Är så otroligt less på denna tunga och otympliga mage nu ???? hade många och kraftiga värkar i början av veckan men har under de senaste två dagarna inte känt någonting. Hoppas verkligen att det drar igång snart så jag går träffa min lilla tjej ??

Vad spännande! Hoppas att det ska dra igång snart för dig. Min dag är 28e men har hela tiden känt det som att bäbisen kommer komma lite tidigare än så. Men vad vet jag :) Får helt enkelt se.

Jag känner mig så nyfiken på hur det ska kännas med hela förlossningen... hur kommer jag reagera...

Sånt tänker jag på varje dag. Hur känner du inför förlossningen?
  • reptilina

Vår lilla son kom ut i söndags, 39+2. Jag kände mig märklig redan på lördagen när vi var på utflykt, och hade sedan ont i mage och rygg på lördagskvällen. Kvart i fyra på söndagsmorgonen gick vattnet i sängen, utan den minsta värk. Ringde då till Danderyd som bad mig komma in på kontroll. Efter att ha fått mina föräldrar som barnvakt åkte vi in och var inne vid kvart över sex på morgonen.

Babyn konstaterades i tvärläge med rörligt huvud och med de två riskfaktorerna togs beslut om igångsättning (efter att babyn hamnat rakt igen), istället för att jag skulle åka hem och invänta värkarbete. Jag fick första dosen angusta klockan 13.15 och hann ta andra dosen 15.25 innan barnet kom ut 17.32 (utan något som helst smärtstillande utom fyra Alvedon, något jag är omåttligt stolt över). Liten grad 1-bristning, pojken 3560gr och 51cm. Efter två dagar på BB drar vi hem i eftermiddag. Skönt! Hoppas det också går bra för er andra i tråden!