• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • reptilina
    ollesmor skrev 2020-02-07 06:52:04 följande:

Hoppar in seeeeent...Jag har bf 13 juli och är snart 37. Detta är mitt andra barn, det första är snart 7 år. Har mått skit, blev inlagd 2 veckor i december för att jag inte kunde behålla nånting, men nu är det bättre. Är ju i vecka 18, men inte känt några rörelser än. Tycker ju som omföderska att det borde kännas vid det här laget.

Jag är nu i vecka 17, omföderska, men tycker heller inte att jag känner något speciellt. Ibland tror jag att det är någon spark sådär men det skulle precis lika gärna kunna vara gaser. Suck. Det är inte lätt. Jag ska se om jag kan få till ett UL till före RUL.
  • Tigerianna1
    ollesmor skrev 2020-02-07 06:52:04 följande:

Hoppar in seeeeent...Jag har bf 13 juli och är snart 37. Detta är mitt andra barn, det första är snart 7 år. Har mått skit, blev inlagd 2 veckor i december för att jag inte kunde behålla nånting, men nu är det bättre. Är ju i vecka 18, men inte känt några rörelser än. Tycker ju som omföderska att det borde kännas vid det här laget.

Välkommen! Jag ligger lite före dig men började känna rörelser i v.18. Tror det kan vara så olika hur mycket man känner och beror delvis på hur moderkakan ligger. Vet du om moderkakan ligger i fram- eller bakvägg? Om den ligger i framvägg brukar det ta längre tid innan man känner rörelser
  • Tigerianna1
    Chastity92 skrev 2020-02-06 18:27:48 följande:

Hej på er igen!

Är det någon mer här som har smärta i korsryggen redan nu? (Jag är i v 16+ )

Det gör stundvis så ont att jag har svårt att röra mig, jag kan inte sträcka upp benen mot mig (lyft som om jag ska gå i en trappa) och även när jag ska böja mig framåt (knyta upp skorna) och även när jag går, det blir mer att jag vaggar fram när jag försöker gå (Min man sa att jag såg ut som en pingvin....) får oftast ont när jag varit på jobbet då vi står och går mycket under arbetspasset (jobbar inom vården).

Min barnmorska är skeptisk till att det är foglossning då hon säger att det är tidigt att få det nu, och hon pratar mer om ischias (vilket det tydligen oftast misstas för när det egentligen är foglossning) så jag har så svårt att veta vad jag ska göra. Att det gör ont är en sak jag vet i alla fall.

Någon som fått hjälp för sin smärta i korsryggen? (Om någon har det)

Stackare, låter inget vidare. Håller med som ovanstående skrivit om att stå på sig. Ibland måste man väl tyvärr det för att få rätt hjälp. Kanske kan du få graviditetspeng om du har ett tungt jobb?
  • reptilina
    anette81 skrev 2020-02-11 15:50:06 följande:

Alltså min mage blir stenhård hela tiden, fler som har det så, är i vecka 18

Livmodern som tränar?
  • Torvi
    anette81 skrev 2020-02-11 15:50:06 följande:

Alltså min mage blir stenhård hela tiden, fler som har det så, är i vecka 18

Min mage blir stenhård på höger sida. Kan även vakna på morgonen och det är så. Blir lite orolig. RUL på fredag och kan knappt vänta!
  • staar

Hej alla! Längesen jag var in här nu.

Är det många som har tagit reda på kön? I så fall vad väntar ni?

Vi ska in på rul nästa vecka och jag är så himla spänd. Har en 7 årig flicka sedan tidigare och hon vill gärna ha en lillasyster men för mig spelar det absolut ingen roll.

I magen är det full fart och jag har till och med lyckats känna små sparkar med handen , det är så himla mysigt verkligen.

• anette81
    reptilina skrev 2020-02-11 19:56:20 följande:

Livmodern som tränar?

Hade aldrig så med dottern
  • anette81
    Torvi skrev 2020-02-11 20:27:38 följande:

Min mage blir stenhård på höger sida. Kan även vakna på morgonen och det är så. Blir lite orolig. RUL på fredag och kan knappt vänta!

Jag kan bara sova på rygg annars blir magen stenhård och jag får ont
  • reptilina
    anette81 skrev 2020-02-13 06:30:26 följande:

Hade aldrig så med dottern

Graviditeter kan ju vara olika från gång till gång, vet du? Jag har också läst att denna typ av sammandragning är vanligare hos omföderskor.
Svar på tråden BF JULI 2020