BF JULI 2020
Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli
Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli
Idag kunde hjärtljuden höras med doppler hemma! :D Vilken fröjd :)
Idag kunde hjärtljuden höras med doppler hemma! :D Vilken fröjd :)
Från vilken vecka kan man använda en sådan och vilken har du? :)
Jag har en Angelsounds men under förra grav. hade jag både Babyplans egna och Caremaxx från Teknikmagasinet (jag hade två då den ena gick sönder för att jag tappade den i vatten, haha). Babyplans är rätt tyst av sig så jag tycker inte om den. Jag gillar min Angelsounds och Caremaxx?en funkar lika bra! :) Det är jättesvårt att hitta hjärtljud innan åtminstone vecka 12-14, men på Youtube finns det flera som hittat hjärtljuden redan i 8+0.. Det gjorde dock inte jag. Jag provade då och har provat då och då sen dess men jag hittade inte hjärtljuden förrän idag (9+2). Det verkar dock ha varit en slump! Har försökt hitta hjärtljuden igen nu ikväll för att visa sambon men jag hittade ingenting. :) Man kan inte ha så stora förväntningar, hehe. Bebisen är ju bara 2,5 centimeter just nu så den är väldigt lätt att missa!
Med dottern köpte jag en doppler i vecka 14 och hörde hjärtljuden direkt. :)
Tack så mycket för svar!
Får nog bli att beställa hem en Caremaxx eller Angelsounds då. Är bara i 6+5 änsålänge haha men kan ju vafa kul att ha till sen! :)
@solros2 : hemskt ledsen för din skull .. det är vår allas mardröm. försök tänka positivt, embryot var inte tillräckligt stark o hade kanske fått komplikationer senare. Din bebis som ska komma är påväg och det är menat att de ska vara en annan <3
Jag beklagar. <3 Vet exakt hur det känns! Gick igenom detta i somras. Kram <3
@solros2 : tack! Jag blev orolig efter läst om alla här så bokade in ett extra ultraljud nästa vecka. Hade tänkt vänta tills vecka 12 men vill gå på ett innan vi åker iväg över jul så man kan vara lugn ..
@ barntokigg : va härligt! <3
jag har varit på ett ultraljud redan och sett hjärtat för två veckor sen, är nu i vecka 9 och nästa ultraljud är inbokat vecka 12 .. ska dock på jul/nyår semester där emellan och skulle vilja boka in ett ultraljud innan vi åker så att man kan vara lugn på resan..
Jag tränade styrketräning på gym 5-6 dagar i veckan innan jag blev gravid, har nu inte tränat på typ 4 veckor(är i vecka 9). Känner mig seg och svag för träning men skulle ju kunna pusha mig till att köra men jag vill inte pressa kroppen till de så att den behöver energi till att återhämta musklerna - vill ju att all energi ska gå till att bygga bebis. Hur har ni gjort med träning ? Är ni också rädda ? Tänkte börja köra lite lätt igen efter v 12 när de kritiska veckorna är över..
Har varit galet sugen på riktig stark mat senaste dagarna, typ thai mat som bränner i hela munnen! Haha, någon annan ?
@solros2 : tack! Jag blev orolig efter läst om alla här så bokade in ett extra ultraljud nästa vecka. Hade tänkt vänta tills vecka 12 men vill gå på ett innan vi åker iväg över jul så man kan vara lugn ..