• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • Pepsin
    Anonym (?Mår toppen?) skrev 2019-12-04 14:06:04 följande:

Hej! Jag och sambon är gravida med vårt första barn och är i vecka 9 (så BF juli 2020)

Jag har dock ett litet problem om man nu får kalla det problem.. Jag mår så himla bra! Noll illamående, noll trötthet och störs inte av lukter eller annat, min enda craving är vatten and the list goes on ????Jag tycker det är lite svårt att knyta an eftersom alla pratar om deras olika krämpor, i apparna står det även mycket om att man kan uppleva krämpor hit och dit,, att blivande pappa kan känna sig utanför osv. Tänkte höra om det är någon annan som har liknande ?problem??

Vi har sett knodden på ultraljud så visst är det något som växer där inne med bultande hjärta (plus att byxorna blivit lite tighta).

Jag har liknande problem! Enda symptom är väl trötthet (men det kan jag ju vara normalt med hehe) och ibland plötsligt yr/illamående som går över direkt jag äter något eller ligger ner. Inget Annars
  • qaswas122
    Anonym (?Mår toppen?) skrev 2019-12-04 14:06:04 följande:

Hej! Jag och sambon är gravida med vårt första barn och är i vecka 9 (så BF juli 2020)

Jag har dock ett litet problem om man nu får kalla det problem.. Jag mår så himla bra! Noll illamående, noll trötthet och störs inte av lukter eller annat, min enda craving är vatten and the list goes on ????Jag tycker det är lite svårt att knyta an eftersom alla pratar om deras olika krämpor, i apparna står det även mycket om att man kan uppleva krämpor hit och dit,, att blivande pappa kan känna sig utanför osv. Tänkte höra om det är någon annan som har liknande ?problem??

Vi har sett knodden på ultraljud så visst är det något som växer där inne med bultande hjärta (plus att byxorna blivit lite tighta).

Hej!

Jag är nu i v. 10, det är först den sista veckan jag mått dåligt. Har haft svårt att äta, smått illamående etc. Så innan v. 10 hade jag i princip ingenting, mer än extrem törst på nätterna! :) 
  • staar

Idag har vi vart på ul och fick se ett pickande hjärta och det var magiskt. Hon frågade mig om vi skulle göra ett vul också men det tyckte jag kändes onödigt. När undersökningen var klar fick jag veta att det hon kunde mäta motsvarade vecka 7+1 Men enligt sista mens skulle det vara 8+1 idag vilket fick mig i panik i bilen på vägen hem. Men ju mer jag läst desto lugnare känner jag mig. Bara om hon skulle mätt 1 m.m fel så skulle det diffa med 2 dagar och hon hade lite svårt att få bra stillbilder. Även kan det ta mellan 6-10 dagar för ägget att fästa vilket också skulle ge en stor diff. Så nu har jag bestämt mig för att sluta vara orolig, jag har extremt mycket grav symptom vilket bm sa tyder på en stark graviditet och jag såg det fina lilla hjärtat picka så fint. Fortsätter att räkna enligt mensen och Får se vad rul visar sen eller om vi bestämmer oss för kub.

• Anonym (F)

Hej.... någon mer som tappat sexlusten? Har molvärk varje dag, mild men den är ändå där, och då är man inte super sugen på sex..

• Solros2

Igår har jag börjat få bruna flytningar :( idag kom lite ljusare:( det rinner inte riktigt blod bara flytningar! Det va inte hela dagen efter toa besöket man såg på papper! Hoppas inte missfall denna gång som föra då jag var i V8

Idag är jag v7+4 (8) har lite ont i magen men inte så stark !

Har tid den 17 dec hos barnmorskan känns långt ditt:(

• staar
    Solros2 skrev 2019-12-07 10:50:26 följande:

Igår har jag börjat få bruna flytningar :( idag kom lite ljusare:( det rinner inte riktigt blod bara flytningar! Det va inte hela dagen efter toa besöket man såg på papper! Hoppas inte missfall denna gång som föra då jag var i V8

Idag är jag v7+4 (8) har lite ont i magen men inte så stark !

Har tid den 17 dec hos barnmorskan känns långt ditt:(

Håller tummarna för att det inte är mf. Du har inte möjlighet att få komma in på vul och se hur det ser ut ? Önskar dig stort lycka till
  • Solros2
    staar skrev 2019-12-07 12:45:22 följande:

Håller tummarna för att det inte är mf. Du har inte möjlighet att få komma in på vul och se hur det ser ut ? Önskar dig stort lycka till

Det finns inget nu här öppet där jag bor ! Jag får ringa på måndag men börjar ge upp hoppet att den här gången går bra :( får nu mer blödning som när jag brukar ha menstration men en så länge ingen klumpar stora med blod men har lite värk men inte för stora !

Det är bara Gud nu som bestämmer jag är så ledsen!
  • staar
    Solros2 skrev 2019-12-07 14:57:32 följande:

Det finns inget nu här öppet där jag bor ! Jag får ringa på måndag men börjar ge upp hoppet att den här gången går bra :( får nu mer blödning som när jag brukar ha menstration men en så länge ingen klumpar stora med blod men har lite värk men inte för stora !

Beklagar din oro men håller fortfarande tummarna på att det är något annat som orsakar blödningen.
  • Solros2
    staar skrev 2019-12-07 17:48:48 följande:

Beklagar din oro men håller fortfarande tummarna på att det är något annat som orsakar blödningen.

Tack snälla !
  • malinamf
    Solros2 skrev 2019-12-07 14:57:32 följande:

Det behöver inte betyda missfall! Jag blödde i en vecka, i princip som vanlig mens i en vecka och den lille mätte 6 + 4 med pickande hjärta häromdagen. Så det är inte kört. Håller tummarna!
Svar på tråden BF JULI 2020