• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • Solros2
    malinamf skrev 2019-12-07 20:43:09 följande:

Det behöver inte betyda missfall! Jag blödde i en vecka, i princip som vanlig mens i en vecka och den lille mätte 6 + 4 med pickande hjärta häromdagen. Så det är inte kört. Håller tummarna!

Tack så mycket du ger mig hopp! Jag hoppas det är inte misfall!
  • Miniflin

Hej på er! Jag fick tyvärr missfall för en vecka sedan, då var jag i v.8 (7+4 tror jag). Så hoppade mest in här för att berätta om min upplevelse. Jag vet att man oroar sönder sig de första veckorna och jag letade efter exempel på missfall för att jämföra med mitt.

Det började med bruna flytningar i 1,5 dag ungefär, sen övergick det i mensliknande blödningar. Jag fyllde lite större trosskydd och fick byta 3 gånger om dagen ungefär. Jag hade inte alls sådär ont som jag har hört all prata om. Som en svag mensvärk bara. Började blöda måndag eftermiddag och på torsdag på jobbet kände jag hur något gled ur mig ut i trosan. Gick på toa och torkade bort en ca 2cm stor hård klump med hinnliknande substans. Då visste jag att det var kört. Efter klumpen försvann all mensvärk och jag slutade blöda ca 2 dagar efter. Hade tidigt ul på fredagen och då var det helt tomt i livmodern. Alla sa att det inte behöver vara något fel när jag blödde eftersom jag inte hade ont, men jag kände verkligen innerst inne att något inte var som det skulle. Därför kände jag mig typ förberedd men ändå inte. Det var tufft men nu känns det bättre och jag och sambon fortsätter att försöka. Så det jag vill få fram är helt enkelt att lyssna på din magkänsla! Om du verkligen känner att något inte är som det ska så ska du kolla upp det, även om någon annan säger att det är normalt. För missfall verkar vara olika för oss alla. Sen kan man inte gå på ultraljud varje vecka men det förstår nog alla. Nu hoppas jag att vi snart blir gravida igen (tog bara 1,5-2 månader sist) och jag får hoppa in i en annan tråd här på FL :)

• Anonym (F)

Ni som fick missfall , hade ni varit och sett ett hjärtslag innan missfallet ?

• Miniflin
    Anonym (F) skrev 2019-12-08 18:05:56 följande:

Nej inte jag..
  • Lunne

När jag fick MA i vecka 8 förra året hade vi sett hjärtslag 4 dagar tidigare. Denna gång hoppas vi att det går vägen, här varit och sett hjärtslag men tyvärr blir jag ju inte särskilt lugnad av det =/
  • reptilina

Nej, jag plussade på lördagen och blödde ut på söndagen, så ingen tid att varken skriva in sig eller se hjärtslag.
  • Jsean
    Pepsin skrev 2019-12-04 18:41:26 följande:

Jag har liknande problem! Enda symptom är väl trötthet (men det kan jag ju vara normalt med hehe) och ibland plötsligt yr/illamående som går över direkt jag äter något eller ligger ner. Inget Annars

Jag har inte heller några andra symptom än de du beskriver. Har inte gjort något tidigt ultraljud och börjar därför bli lite orolig... Det känns långt att vänta på nästa barnmorskebesök den 3 jan!
  • Anonym (J)
    Lunne skrev 2019-12-08 19:51:24 följande:
    När jag fick MA i vecka 8 förra året hade vi sett hjärtslag 4 dagar tidigare. Denna gång hoppas vi att det går vägen, här varit och sett hjärtslag men tyvärr blir jag ju inte särskilt lugnad av det =/
    Fyfan. Jag är livrädd för MA. Hellre få ännu en spontan abort. Såg hjärtat i 7+2 och då var allt i sin ordning. Gjorde det med dottern också och då gick det ju bra. Nu var jag dum nog att plocka fram dopplern i vecka 8+0 för att prova hitta hjärtljuden men hittade inte ett skvatt. 9+0 idag. Jag är inte så nojig över det i sig, för jag vet ju att det kan vara toksvårt och speciellt med den typ av doppler jag har (inte en sån där bra Sonoline B eller liknande) kombinerat med att jag ändå har ett BMI på 37 så det är en del fett i vägen (för övrigt är jag sjukvårdsutbildad och har kompetensen för att använda en doppler, dock finns det ju inga garantier såhär tidigt). Försöker ha is i magen. Men visst har tanken slagit mig 1, 2 kanske 9 gånger! :/
  • feliciamaria24

Beklagar hemskt mycket för allas missfall.. jag hoppas alla försöker ha hoppat uppe och är lugna! Stress är aldrig bra <3

• Lunne
    Anonym (J) skrev 2019-12-08 22:25:48 följande:

Fyfan. Jag är livrädd för MA. Hellre få ännu en spontan abort. Såg hjärtat i 7+2 och då var allt i sin ordning. Gjorde det med dottern också och då gick det ju bra. Nu var jag dum nog att plocka fram dopplern i vecka 8+0 för att prova hitta hjärtljuden men hittade inte ett skvatt. 9+0 idag. Jag är inte så nojig över det i sig, för jag vet ju att det kan vara toksvårt och speciellt med den typ av doppler jag har (inte en sån där bra Sonoline B eller liknande) kombinerat med att jag ändå har ett BMI på 37 så det är en del fett i vägen (för övrigt är jag sjukvårdsutbildad och har kompetensen för att använda en doppler, dock finns det ju inga garantier såhär tidigt). Försöker ha is i magen. Men visst har tanken slagit mig 1, 2 kanske 9 gånger! :/

Jag med, då vet man liksom i alla fall, känns mycket värre att gå runt och inte veta att nåt är fel =/ Det blev av olika anledningar (som inte var att man trodde att något var fel) så att jag gjorde två VUL med 4 dagars mellanrum sist, på det första slog hjärtat, på det andra inte. Så jag är väldigt glad att jag fick veta det då och inte 4 veckor senare på KUB i alla fall... Men man kan ju knappast gå och testa varje vecka, så det är väl bara att hålla tummarna denna gång antar jag... Skönt att kunna lyssna på hjärtslagen hemma även om det blir först lite senare!
Svar på tråden BF JULI 2020