• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • qaswas122

Jag är i v. 11, går in i v. 12 nu på måndag. Känns sååå skönt att äntligen närma sig den där stora milstolpen. Fick se ett tickande hjärta i v. 10, så jag börjar våga glädjas och förbereda mig på att vi faktiskt får bebis nästa år. <3 Men såklart sitter oron fortfarande i. 

• Anonym (J)
    Josefinhw2282 skrev 2019-12-13 20:03:58 följande:

Ååh.. nu blir jag stressad :( v. 8 nu såg hjärtljud igår. Livrädd fram tills nästa ultraljud. Läste att missfallsridken efter man sett hjärtljud sjunker till 1,9% men verkar ej stämma :/

Jodå, chansen är jätteliten för missfall om man har sett ett hjärta slå! Googla misscarriage reassurer så kommer det upp en bra sida där du kan skriva in veckor + dagar. Jag är också skitorolig, men man får tänka att i de allra flesta fallen går det bra. Om det är till en tröst så är jag en av dom som det gick bra för (denna grav. vet jag ju inte än, men med min dotter) då jag såg hjärtat i 7+2 och det lilla fostret blev till min dotter som är 14 och en halv månad nu! <3
  • Anonym (Anna1)
    Highwaistjeans skrev 2019-12-13 19:11:51 följande:

Ja jag hoppas det! Men usch stackars dig! blödde du mycket och andra symtom? Har dina graviditetssymtom försvunnit nu om du hade några?

Jag började må lite illa i v7 annars har jag mått jätte bra förutom mycket trött och mina ömabröst gjorde ont! I tisdags började jag inte känna längre ont i bröstet och mådde inte mer illa! Jag hade mensvärk men blödde som en vanlig menstration inte så jätte mycket !

Jag har haft förra året igen ett missfall i v 8 men den var värre riktiga klumpar blod och även fostret jag såg :( den gången blödde jag jätte mycket inget jämfört med den här gången ! Det är även normal att man blöder lite har de sagt ! Jag håller tummarna för dig !
  • Lunne
    Josefinhw2282 skrev 2019-12-13 20:03:07 följande:

Ååh.. nu blir jag stressad :( v. 8 nu såg hjärtljud igår. Livrädd fram tills nästa ultraljud. Läste att missfallsridken efter man sett hjärtljud sjunker till 1,9% men verkar ej stämma :/

Det kan säkert stämma, jag har inte hört från någon annan att de sett hjärtat slå innan missfall, så jag hoppas att vi bara hade extrem otur förra gången. Sådär osannolik otur som man förhoppningsvis inte råkar ut för två ggr :)
    Josefinhw2282 skrev 2019-12-13 20:05:25 följande:

Jag har med bf 28 juli

Kul :) Var bor ni någonstans?
  • Midvintersol

V 7 exploderade illamåendet för mig, är nu i v 8 och det fortsätter. Fruktansvärt att jobba och försöka vara trevlig mot kollegor och kunder när man mår så illa... Det som funkar är att ligga still, jobba, komma hem och lägga sig direkt och inte röra sig något mer. Ska nu på måndag till barnmorskemottagning för inskrivning hoppas att gå några tips för att göra jobbet lite lättare. :)

• Stinamickaela

Hej allihopa! Jag är gravid i v 11 med barn nr 1. Jag fick tips av min syster att gå in här och kolla om jag kunde hitta en Facebook grupp för bf juli 2020 för hon sa att det varit ovärderligt för henne under graviditet och efter när barnet kommit. Jag har läst en hel del inlägg här och tycker alla verkar mycket snälla och stöttande. Jag går gärna med i er facebookgrupp om jag får. Kramar

• feliciamaria24

Hej alla! Hoppas de går bra för er alla.

Nu har jag varit på ultraljud och hört hjärtat bulta 2 gånger med 2 veckors mellanrum, är nu i vecka 9. Vågar nu slappna av och ha tro på att bebis är stark och utvecklas som de ska.

Hoppas de går bra för er alla! <3

• Solros2
    feliciamaria24 skrev 2019-12-16 10:55:24 följande:

Hej alla! Hoppas de går bra för er alla.

Nu har jag varit på ultraljud och hört hjärtat bulta 2 gånger med 2 veckors mellanrum, är nu i vecka 9. Vågar nu slappna av och ha tro på att bebis är stark och utvecklas som de ska.

Hoppas de går bra för er alla! <3

Så skönt att höra!! Lycka till och trevlig resa! God jul och gott nytt år!
  • feliciamaria24

@solros2 : tack så jätte mycket! Snart är det din tur <3 gott nytt år!!

• Ereya

Finns fortfarande plats för er som vill gå med i vår BF Juli-grupp. Skicka pm med er mailadress kopplat till Facebook så bjuder jag in er. Gruppen är hemlig och går inte att söka på, så ingen utomstående ser att man är medlem. Ser fram emot nya ansikten :)

Svar på tråden BF JULI 2020