• Anonym (molnbank)

Hitta ny partner

Hur svårt är det för en man, 40+, att hitta en ny partner efter skilsmässan? Jag har barn som bor varannan vecka och är sams med exet.

Vad värdesätter ni kvinnor egentligen? Hur viktigt är det med utseendet? Ekonomi? Karriär? Skulle en kvinna ca 30-35 år som vill ha barn vara intresserad eller är det osannolikt?

• Svar på tråden Hitta ny partner
  • Anonym (Titti)
    Anonym (molnbank) skrev 2019-10-26 11:48:01 följande:

Hur svårt är det för en man, 40+, att hitta en ny partner efter skilsmässan? Jag har barn som bor varannan vecka och är sams med exet.

Vad värdesätter ni kvinnor egentligen? Hur viktigt är det med utseendet? Ekonomi? Karriär? Skulle en kvinna ca 30-35 år som vill ha barn vara intresserad eller är det osannolikt?

40+ skriver du, ska man låta 41 eller 49?

Det är det första frågetecken du måste räta ut.

Han gamla är barnen, hur många, flickor eller pojkar?
  • Anonym (Olika)

Precis alla kvinnor i åldern 30-35 år vill ha en man som är 39 år, 185cm och blond. Han måste ha två barn, en pojke 9 år och en flicka 6 år. Jobba som elektriker och bo i radhus.
  • Anonym (Anna)

För mig har män med barn alltid varit ointressant, nu när jag blivit äldre skulle jag kanske, kanske kunna överväga en man med utflugna barn. Men troligtvis inte, då kommer snart barnbarnen istället. Som jag inte heller är intresserad av.

• Anonym (molnbank)

43 år, två flickor 11 och 8 år gamla.

Jag är intresserad av att förstå kvinnor bättre, inte sarkasmer.

• Anonym (Titti)
    Anonym (molnbank) skrev 2019-10-26 12:14:34 följande:

Som 30-35, absolut inte intresserad av att kliva in i någon annans familj.

Vilket du inte ha en kvinna i din egen ålder?

Är du intresserad av att få fler barn?
  • Anonym (Olika)
    Anonym (molnbank) skrev 2019-10-26 12:14:34 följande:

Kvinnor värdesätter olika saker.
  • Anonym (Hon)

Om en kvinna mellan 30-35 skulle vara intresserad av en 40+ skild pappa? Jag tror att vem som helst som träffar någon man verkligen vill vara med kommer att köpa de förutsättningar som partnern kommer med (barn, ex som alltid kommer vara närvarande etc) förutsatt att man vill samma sak med framtiden tillsammans. Om hon vill ha barn måste det klaffa med att du också vill det tex. och att hon känner att hon får den plats hon behöver i din familjekonstellation och att du vill ta hänsyn till henne i det och vice versa. Men ger man sig ut i dejtingmarknaden och söker någon utan egna barn får man nog räkna med att man blir bort vald vid första anblick eftersom de flestas tanke inte är att skapa en framtid och familj i en redan befintlig familj.

Vad gäller utseende, karriär etc så är det ju högst individuellt vad man söker. Men oftast söker man väl sig till någon som är ganska så lik en själv. Du som skild, 40 + pappa söker ju inte samma sak som en annan skild 40+ pappa så givetvis söker inte heller alla kvinnor mellan 30-35 samma sak.
  • Anonym (molnbank)
    Anonym (Titti) skrev 2019-10-26 12:17:28 följande:

Som 30-35, absolut inte intresserad av att kliva in i någon annans familj.

Vilket du inte ha en kvinna i din egen ålder?

Är du intresserad av att få fler barn?

Vill mycket gärna ha fler barn. Kvinnor i min egen ålder kommer att vara ca 45 innan vårt första barn kommer och då är det ofta sent och större risker förknippat med graviditeter. Skulle hellre träffa en något yngre enbart därför. Egentligen skulle 25+ gå bra men jag tror inte så många 25-åringar är intresserade av att kasta sig in i ett familjeliv.
  • Anonym (Chans)

Du har goda chanser att hitta en ny partner. Barn varannan vecka är ju vanligt. Jag har en 2,5 åring ensam på heltid och har hittat ett bra man som bara tycker barn är roligt. Han har en egen son varannan vecka. Var inte svårt för mig att hitta en ny partner. Och en bra partner med kvaliteer.

• Anonym (U)
    Anonym (Chans) skrev 2019-10-26 12:28:22 följande:

Du har goda chanser att hitta en ny partner. Barn varannan vecka är ju vanligt. Jag har en 2,5 åring ensam på heltid och har hittat ett bra man som bara tycker barn är roligt. Han har en egen son varannan vecka. Var inte svårt för mig att hitta en ny partner. Och en bra partner med kvaliteer.

Du är kvinna.
Svar på tråden Hitta ny partner