Anonym (Sara) skrev 2019-10-28 04:49:51 följande:
Spännande. Tror dock att det är ganska ovanligt med den synen. Men intressant att det kan ses som en fördel för nån.
Ts har dock inte skrivit att tjejen ska få ta del av detta gratis. Han vill ju att tjejen ska köpa halva huset, så hon lär ju ändå behöva ta lån. Hon får bara inte välja till vilket utan flytta in i ett färdigt hem som redan är utformat av ts och hans barn.
Och om hon inte skulle köpa in sig utan bara bo hos ts familj som inneboende förlorar hon ju en del trygghet som hon rimligtvis har i sitt eget boende, samt att hon då har sin partner som hyresvärd.
Mycket intressant att du ser det som en fördel. Bor du själv så?
Jag bor så och har bott så innan i en tidigare relation med. Min pojkvän hade ju redan hus som han betalar själv, så att jag flyttade in kostar ju honom egentligen ingenting utom ökade matkostnader.
Jag ser det som en väldig ynnest. Visst jag är sårbår, för det är ju faktiskt hans hus och vill han kan kasta ut mig så kan han göra det. Jag hade inte velat bo kvar ändå ihop med någon jag inte älskar/någon som inte älskar mig. Då flyttar jag hem till pappa igen :)
Men det är också väldigt befriande att inte ha lån, räkningar eller betala hyra (Det hade jag ju gjort om han behövde det). På min undersköterskelön är det som natt och dag. Räkna kronor mot att inte behöva bry sig? Jag känner mig RIK på min skrala lön. Även om jag på sätt och vis är hemlös.
Samma med bil. Han har en bil som jag kan låna när jag vill om han inte måste ha den...oerhört skönt det med att slippa stress över det, räkningar, bensinpris, reparation osv.