• Anonym (molnbank)

Hitta ny partner

Hur svårt är det för en man, 40+, att hitta en ny partner efter skilsmässan? Jag har barn som bor varannan vecka och är sams med exet.

Vad värdesätter ni kvinnor egentligen? Hur viktigt är det med utseendet? Ekonomi? Karriär? Skulle en kvinna ca 30-35 år som vill ha barn vara intresserad eller är det osannolikt?

• Svar på tråden Hitta ny partner
  • Anonym (Chans)

U: vad spelar det för roll då att jag är kvinna?

• Anonym (Olika)
    Anonym (molnbank) skrev 2019-10-26 12:25:52 följande:

Vill mycket gärna ha fler barn. Kvinnor i min egen ålder kommer att vara ca 45 innan vårt första barn kommer och då är det ofta sent och större risker förknippat med graviditeter. Skulle hellre träffa en något yngre enbart därför. Egentligen skulle 25+ gå bra men jag tror inte så många 25-åringar är intresserade av att kasta sig in i ett familjeliv.

Att du både har barn och vill ha gemensamma stöter nog bort en del medans andra inte har problem med det.

Kan du själv acceptera att hon har barn?
  • Anonym (Titti)
    Anonym (molnbank) skrev 2019-10-26 12:25:52 följande:

Vill mycket gärna ha fler barn. Kvinnor i min egen ålder kommer att vara ca 45 innan vårt första barn kommer och då är det ofta sent och större risker förknippat med graviditeter. Skulle hellre träffa en något yngre enbart därför. Egentligen skulle 25+ gå bra men jag tror inte så många 25-åringar är intresserade av att kasta sig in i ett familjeliv.

Hur skulle du känna inför att träffa en kvinna som också har barn sedan innan?

Det är nog betydligt större chans skulle jag tro.

En kvinna på 38-40 har ännu tid att kunna få barn också.

Tänker du 25 så är hon inte ens gammal nog för att kunna ha barn i dina barns ålder, det tycker jag också är en viktig aspekt. Sedan har jag svårt att tro att en så ung tjej vore intresserad av ditt existerande familjeliv heller.

Jag personligen gillar inte stora åldersskillnader, 8 år är för mycket. För mig gäller max +- 5.
  • Anonym (Hands Up)

Jag är 35, frånskild med två barn. Karriär. Självständig. Ser bra ut. Gjort upp med mitt bagage och har en jättebra relation med barnens pappa.

Nej det här är ingen kontaktannons, hahaha, men min poäng är att jag tex helst vill ha en partner i liknande situation som mig och samma grundvärderingar. Så oroa dig inte, det svåra tycker jag dock, är att hitta dessa män eftersom jag i stort sett aldrig går på krogen.

• Anonym (molnbank)

Jag skulle helst ha en tjej utan egna barn. Har hon egna barn sen tidigare blir hela tillvaron krångligare med fler parter inblandade som måste komma överens, större ombyggnad av huset, osv. Men träffar jag rätt tjej med barn så kan jag acceptera det.

Jag tror att det finns ganska många tjejer 30-40 som satsat på utbildning, jobb och resor och upptäcker att deras kompisar börjar bilda familj och börjar bli stressade. Då borde det vara intressant med en man som redan har hus och karriär och vill bilda familj. Även om det finns barn och åldersskillnad??

• Anonym (U)
    Anonym (Chans) skrev 2019-10-26 12:33:54 följande:

U: vad spelar det för roll då att jag är kvinna?

Att män och kvinnor har olika krav och en ensam mamma har större chans att hitta en ny partner än en ensam pappa.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (molnbank) skrev 2019-10-26 12:56:44 följande:

Jag skulle helst ha en tjej utan egna barn. Har hon egna barn sen tidigare blir hela tillvaron krångligare med fler parter inblandade som måste komma överens, större ombyggnad av huset, osv. Men träffar jag rätt tjej med barn så kan jag acceptera det.

Jag tror att det finns ganska många tjejer 30-40 som satsat på utbildning, jobb och resor och upptäcker att deras kompisar börjar bilda familj och börjar bli stressade. Då borde det vara intressant med en man som redan har hus och karriär och vill bilda familj. Även om det finns barn och åldersskillnad??

Nja, skulle jag säga på den. Nog finns det en del tjejer som inte skaffat barn och känner sig stressade att hitta någon att bilda familj och visst söker man då efter någon som vill vill bilda familj men jag de flesta kvinnor som utbiltat sig, skaffat kärriär etc är självgående och självständiga och känner nog snarare att de vill ha någon som vill bilda ett nytt liv ihop med dem än att flytta in och köpa ditt liv rätt av.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Hon) skrev 2019-10-26 13:10:05 följande:

Nja, skulle jag säga på den. Nog finns det en del tjejer som inte skaffat barn och känner sig stressade att hitta någon att bilda familj och visst söker man då efter någon som vill vill bilda familj men jag de flesta kvinnor som utbiltat sig, skaffat kärriär etc är självgående och självständiga och känner nog snarare att de vill ha någon som vill bilda ett nytt liv ihop med dem än att flytta in och köpa ditt liv rätt av.

Oj, många felskrivningar i den texten. Hoppas min poäng fick fram ändå.
  • Anonym (Titti)
    Anonym (molnbank) skrev 2019-10-26 12:56:44 följande:

Och tjejer med barn kanske känner som du?
    Vad är det som är självklart med att ni ska bo hemma hos dig? Att flytta in i någons existerande hem blir aldrig som hemma. Är du beredd att skapa ett nytt hem ihop någon annanstans?

Du tänker nog rätt fel i din spaning.
    Att bilda familj är inte att ta över en annan kvinnas man och barn! Eller hus för den delen. Du har redan bildat familj, med en annan kvinna.

Jag är äldre än du och kan se i backspegeln, hur jag utvecklats med tiden. Jag har levt i ett förhållande med en ganska mycket äldre man, en man som jag tyckte var snygg och spännande. Då.
    Idag ser jag en grå pensionär när jag möter på honom ibland. Själv är jag runt 50.

Du behöver nog tänka om, om både det ena och det andra.
  • Anonym (molnbank)
    Anonym (Hands Up) skrev 2019-10-26 12:48:52 följande:

Jag är 35, frånskild med två barn. Karriär. Självständig. Ser bra ut. Gjort upp med mitt bagage och har en jättebra relation med barnens pappa.

Nej det här är ingen kontaktannons, hahaha, men min poäng är att jag tex helst vill ha en partner i liknande situation som mig och samma grundvärderingar. Så oroa dig inte, det svåra tycker jag dock, är att hitta dessa män eftersom jag i stort sett aldrig går på krogen.

Jag är inte det minsta sugen på att dricka en massa sprit och krogragga så var träffar jag kvinnor som dig? Är heller intresserad av några one night stands eller sånt utan vill ha en partner. Hon ska vilja ha familj och sätta familjen främst, kunna ta vara på sig själv och sen ska kemin finns där. Det är viktigast.

Tycker egentligen att en lång skogspromenad med kaffe i termos, mackor och chokladpraliner vore en perfekt dejt men jag vet ju att kvinnor absolut inte ska gå på en sådan dejt med en okänd man.

Jag är också i bra form, välvårdad, mogen, vet vad jag vill, inga känslostormar, ser hyfsat bra ut.

Kan inte helt låta bli att se det som en kontaktannons :)
Svar på tråden Hitta ny partner