Anonym (molnbank) skrev 2019-10-26 12:56:44 följande:
Jag skulle helst ha en tjej utan egna barn. Har hon egna barn sen tidigare blir hela tillvaron krångligare med fler parter inblandade som måste komma överens, större ombyggnad av huset, osv. Men träffar jag rätt tjej med barn så kan jag acceptera det.
Jag tror att det finns ganska många tjejer 30-40 som satsat på utbildning, jobb och resor och upptäcker att deras kompisar börjar bilda familj och börjar bli stressade. Då borde det vara intressant med en man som redan har hus och karriär och vill bilda familj. Även om det finns barn och åldersskillnad??
Och tjejer med barn kanske känner som du?
Vad är det som är självklart med att ni ska bo hemma hos dig? Att flytta in i någons existerande hem blir aldrig som hemma. Är du beredd att skapa ett nytt hem ihop någon annanstans?
Du tänker nog rätt fel i din spaning.
Att bilda familj är inte att ta över en annan kvinnas man och barn! Eller hus för den delen. Du har redan bildat familj, med en annan kvinna.
Jag är äldre än du och kan se i backspegeln, hur jag utvecklats med tiden. Jag har levt i ett förhållande med en ganska mycket äldre man, en man som jag tyckte var snygg och spännande. Då.
Idag ser jag en grå pensionär när jag möter på honom ibland. Själv är jag runt 50.
Du behöver nog tänka om, om både det ena och det andra.