Anonym (Sara) skrev 2019-10-27 05:24:33 följande:
Jag frågar för att jag har aldrig hört det argumentet förut. För mig skulle det kunna vara negativt om det var samboskap jag sökte ifall den blivande partnern är bunden till ett specifikt hus och inte har möjlighet/vill sälja det (arvegods, bonde osv) Jag skulle inte vilja flytta in i en partners hem. Utöver just den aspekten skulke personens boendeform vara totalt irrelevant för mig. Jag har aldrig förut hört att husägande i sig skulle vara en påtaglig plusfaktor när man aöker partner.
Och i den här tråden kan jag vara helt ärlig och inte försköna någonting eftersom jag är helt anonym. En person med resurser är attraktivare än en person utan resurser. Om man måste välja mellan två enäggstvillingar och den har 25000 kr på banken och den andra har just vunnit en halv miljon på lotto - vilken väljer man?
Resurser är inte allt, utan en utvalsfaktor.
Anonym (Titti) skrev 2019-10-27 09:33:12 följande:
Men, det där med åldersskillnaden... skulle du vilja ha den omvända situationen? Tänk bort barnafödandet, du träffar en kvinna som är 15 år äldre än dig. Närmare 60 alltså. När du fyller 50 blir hon pensionär. När du går i pension, och förhoppningsvis ännu är pigg då är hon 80 år.
Känns det lockande? För det är precis det du önskar din kvinna!
Mitt råd till dig är att sänka kraven, främst på åldern.
Nästa sak är att du kanske inte borde söka barnfria, barnsugna, kvinnor när du redan har två halvstora barn sedan tidigare.
Varför skulle en ung, barnlös kvinna vilja gå in i det? Ge mig en anledning.
Jag kanske låter lite hård, det är inte min mening. Men jag vill få dig att "vakna till" lite.
Du får gärna vara hård. Jag vill veta hur verkligheten ser ut.
Det blir fel om man bara vänder åldersresonemanget utan sammanhang. Jag erbjuder en yngre kvinna som vill bilda familj en helhet. Jag är mognare och klokare än de flesta yngre män, jag vet vad jag vill, det blir inget "spel" och hon får en familj snabbare och med bättre ekonom än vad de flesta yngre män kan erbjuda. Priset hon får betala än att jag blir gammal före henne och hon kommer att få leva ett decennium som änka. Kvinnor förstår detta men många inser också att alternativet om man är 35-40 och singel kanske är att man aldrig kommer att träffa en man att bilda familj med. Det innebär ofta en tillvaro med jobb, resor, vänner och netflix som man säger att man trivs med men samtidigt har man en krypande känsla av meningslöshet. Och slutet på ålderdomen blir kanske ensam, och när man dör så är det inte alls säkert att det finns någon där som kan hålla en i handen.
Denna krönika är bra:
www.dn.se/kultur-noje/hanna-hellquist-jag-vill-dra-en-unge-i-vagn-pa-grusvagen-ute-pa-landet/
Flikkan92 skrev 2019-10-27 09:38:06 följande:
För 4 år sedan träffade jag min sambo. Jag var då 23 och han 38 med 3 barn (7-11år). Vi är gifta idag med ett gemensamt barn. Så jo, självklart finns det kvinnor som kan ta sig an rollen som bonusmamma och bilda ny familj.
Hopp!
Tack!
Anonym (Titti) skrev 2019-10-27 09:38:43 följande:
Och de barnlösa kvinnorna går inte på barnaktiviteter. Så där lär du inte hitta henne.
Du säger att du är 43 år, och tror fortfarande att alla kvinnor fungerar på samma sätta? Och alla män för den delen?
På barnaktiviteterna är jag för barnens skull. Signaturen hands up kan däremot hitta sådana som mig där :).
Alla män och kvinnor fungerar såklart inte på samma sätt men det finns generella mönster.
Anonym (Titti) skrev 2019-10-27 09:38:43 följande:
Hur går du från att tycka att hon är trevlig och vettig till att ta reda på hur hon kysser? Kysser du trevliga kvinnor lite här och där för att kolla efter om hon duger? Och att bara säga att du "kan tänka dig att ligga"?
Förlåt mig, men du känns allt lite mansgrisig.
Jag skulle inte kyssa någon utan några som helst känslor med, än mindre ligga. För mig, personligen, tar du saker i fel följd.
Men, jag kan inte tala för alla kvinnor. Såklart.
Du missade de centrala faktorerna. Det räcker inte med att hon är trevlig - hon måste ha något jag starkt gillar för att jag ska känna intresse. Långt ifrån alla kvinnor har det, iallafall vid en första anblick. Man kan också säga att hon ska vara speciell om man vill få det att låta mer romantiskt.
Om hon har dålig attityd eller ett icke tilltalande utseende så tar det bort mitt intresse. Sedan måste hon signalera intresse för mig, vilket de flesta inte gör.
Kyssar är givetvis ömsesidiga och föregås av blickar, leenden, ögonkontakt, bekräftelser och oskyldiga beröringar.
I den här tråden är jag öppen på ett sätt som män sällan är mot kvinnor. Eftersom jag är anonym kan jag vara det. Jag vet att det låter manipulativt, cyniskt och politiskt inkorrekt. Fast vad det egentligen är är ärligt.
Ess skrev 2019-10-27 09:46:35 följande:
Väldigt få köper konceptet att flytta in hos någon, och dessutom får det att fungera. Du får troligtvis räkna med att flytta till nytt när det blir aktuellt med en sammanflytt.
Vill du ha mer än ett barn till?
För jag ville i alla fall ha syskon till mina barn. Halvsyskon är inte alls samma sak.
Jag tror du har rätt stor chans att hitta en ny tjej, men du får va beredd på att jobba hårt för att få ihop det till att ens likna någon form av familj. För det är inte ovanligt att man lever parallella liv när det finns barn sen tidigare åt speciellt ena hållet.
Gärna flera barn till i tät följd. Men att det blir som det tidigare kärnfamiljslivet är inte möjligt.
SandraEriksson92 skrev 2019-10-27 08:09:56 följande:
Du låter som en riktig mansgris. Varför skulle det vara attraktivt för en kvinna att bo i DITT hus? Så att du kan använda det emot henne sen? Du har väldigt konstiga krav, och det du har att erbjuda är knappast något unikt eller särskilt tilltalande. Fråga dig istället varför det tog slut med ditt ex.
Tack för din uppfattning. Är som sagt helt öppen här och då låter det inte bra. Och det är bra att veta hur det jag säger uppfattas.
För tydlighetens skull så vill jag ha en livspartner att bilda familj med och att dela resten av mitt liv med. Då måste förhållandet upplevas som rättvist åt båda håll.