• Amidina

Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!

Här sitter jag på dag 2 efter ett troligt tidigt missfall, och känner att jag behöver nog vila en cykel och låta kroppen (och knoppen) återhämta sig. Vill vara i absolut bästa form inför en eventuell graviditet och just nu känner jag mig allt annat än redo.
    Så! Med en snabb koll i kalendern så ser jag att BIM för december är i juldagarna, och det känns som en bra plan att sikta på, och försöka få till den utan tvekan bästa julklappen som finns - ett plus!
    Vet att jag är *lite* tidigt ute, men kan de sälja julmust i augusti så kan jag planera julbebis i slutet på oktober. Tomte

Ni är välkomna att ansluta er när och om ni vill, här siktar vi på plus i december/kring jul! GravidHjärta

• Svar på tråden Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!
  • Amidina
    Anonym (Sanna) skrev 2019-11-11 18:52:17 följande:

En plan låter bra Amidina.

Min man äter lite extra zink och selen som ska vara bra. Det kan ju vara hans spermier som är slöa också.

Vi har barn sen tidigare så därför måste vi göra privat-ivf.

Aha, ja då förstår jag. Det är ju en kamp i sig även om man har barn sen tidigare, så hoppas verkligen att det blir en extra fin julklapp till er med i år! Solig
    Ni kan inte få göra en koll av hans simmare då, för att utesluta att det inte är fel på dem? C-vitamin är också bra för de små!
  • Anonym (Hoppas på sladdis)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-11-10 19:44:19 följande:

Jag hoppas på plus till jul eller ännu hellre redan 1 december då jag har bim. Vi har försökt i tre år. Jag har varit på utredning som visade att allt såg bra ut, inga myom eller polyper men problemet är min ålder och att äggen blir allt färre. Jag är över 40 så det är ju tyvärr inte så konstigt. Vi borde gå vidare till ivf men har inte riktigt råd så hoppas på att vi forsätter själva och hoppas vi träffar guldägget.

Jag har också BIM 1/12 och hoppas annars på ett plus i juldagarna. ????

Jag visste inte att IVF kostar, är det så överallt?
  • Anonym (Hoppas på sladdis)
    Anonym (Hoppas på sladdis) skrev 2019-11-19 20:44:35 följande:

Ser nu att min julklappsmiley blev 3 frågetecken. Så modernt
  • 2014 baby

hej jag är en tjej på snart 35 och min kille 44 håller på att skaffa barn och jag har bim 25/12 så hoppas på ett pluss såklart! får man hoppa med här???? 

• Julia33

Hej! Slutade med p-piller i början av oktober då vi bestämde oss för att börja försöka. Har inte haft mens ännu men har gjort tester (såklart......) vilket inte visar något alls. Just nu vill jag bara få mens så att jag vet att kroppen är någorlunda på G! Hänger gärna på den här tråden då vi önskar och hoppas på ett plus

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Hoppas på sladdis) skrev 2019-11-19 20:44:35 följande:

Om man inte har barn sen tidigare så kan man få två landstingsförsök gratis men om man har barn så får man vända sig till privata kliniker och då kostar det.
  • Anonym (Sanna)
    Julia33 skrev 2019-11-19 22:17:33 följande:

Hej! Slutade med p-piller i början av oktober då vi bestämde oss för att börja försöka. Har inte haft mens ännu men har gjort tester (såklart......) vilket inte visar något alls. Just nu vill jag bara få mens så att jag vet att kroppen är någorlunda på G! Hänger gärna på den här tråden då vi önskar och hoppas på ett plus

Hoppas ägglossning och mens kommer igång snart så ni kan sätta igång.
  • Anonym (Sanna)
    2014 baby skrev 2019-11-19 21:54:02 följande:

hej jag är en tjej på snart 35 och min kille 44 håller på att skaffa barn och jag har bim 25/12 så hoppas på ett pluss såklart! får man hoppa med här???? 

Välkommen! Tänk om ni får bästa julklappen!
  • Anonym (Sah12)

Hej:) hoppas också på plus i december, vi har försökt i 1,5 år och ska troligtvis börja med letrozol nu i december. Hade tyvärr en cysta på äggstocken som gjorde att jag inte kunde börja med letrozol tidigare i höst. Vi har iaf varit i kontakt med gynhälsan sedan mars i år och mitt problem är att ägglossning uteblir.

Så jag hoppas letrozol ska hjälpa oss. Längtan är enorm nu, håller tummarna för er andra.

• Entusiastisk

Hänger också gärna på:)

Slutade med mini-piller i början av oktober. 
    Delammar ff min dotter som är lite drygt 1,5 år och började med äl-test(både CB och från gravidkollen) början av november för att dubbelkolla om kroppen kom igång.
    Fick en glad blinkande gubbe(blev helt förvånad) den 13e men haft det nu i 9 dagar och mina billiga test har inte gett något utslag trots 2 test/dag(dvs ingen lh-stegring) så antar att ägglossningen uteblivit!? Kanske ger mig på att testa en gång till imorgon med CB, kanske har en lång östrogenfas? 

Så får se om det blev någon ägglossning denna månaden, annars får vi se nästa månad så hoppas på ett julplus :D

Svar på tråden Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!