• Amidina

Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!

Här sitter jag på dag 2 efter ett troligt tidigt missfall, och känner att jag behöver nog vila en cykel och låta kroppen (och knoppen) återhämta sig. Vill vara i absolut bästa form inför en eventuell graviditet och just nu känner jag mig allt annat än redo.
    Så! Med en snabb koll i kalendern så ser jag att BIM för december är i juldagarna, och det känns som en bra plan att sikta på, och försöka få till den utan tvekan bästa julklappen som finns - ett plus!
    Vet att jag är *lite* tidigt ute, men kan de sälja julmust i augusti så kan jag planera julbebis i slutet på oktober. Tomte

Ni är välkomna att ansluta er när och om ni vill, här siktar vi på plus i december/kring jul! GravidHjärta

• Svar på tråden Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!
  • Le0nora
    EaL skrev 2019-12-15 18:46:43 följande:

Okej! Intressant! Hände en annan grej igår som jag också blev funderade över. Dagen innan mens har jag alltid fått en ljusrosa flytning som är som gelé eller slime, alltså väldigt klibbig.

Igår fick jag det också men jag ska inte ha mens nu, och mensen dök inte upp idag som den borde om man går efter flytningen jag brukar få som såg ut som denna jag fick igår... kan det vara nidingblödning?

Det låter liite tidigt för att vara nidis men absolut är det ändå möjligt. Alla kroppar beter sig olika :) du får sikta på att göra gravtest till helgen då, eller om du kan vänta ända till julafton bara för att isåfall UTIFALL ATT få en himlans fin julklapp att dela med dig av till pappan. <3

Uppdatera gärna här, spännande att följa :D och ta test även om du får mens. Kroppen kan ju vara lite trög på att fatta så det är inte omöjligt att den menstruerar trots befruktning. Så hade jag tänkt göra men fick positivt redan när jag testade första gången Bim-2 :)<3
  • Erla91

Jag hoppas också in här. Jag är 28år, min man är 30år och vi försöker nu med barn nummer 2, vi har en dotter sedan innan på 15 månader.

Har försökt i 6 månader, blev gravid men fick missfall i oktober (ma i vecka 9, fostret dog i vecka 7). Nu är vi väldigt sugna på att bli gravida igen!

Hade ägglossning nu i helgen enligt ägglossningstest och bim 28:e december så nu är det bara att vänta och se om det tagit sig.

• Jagomina
    Anonym (Sanna) skrev 2019-12-12 21:40:31 följande:

Det är ju lite svårt veta men får du tre höjningar idag, imorgon och på lördag så kan det tyda på att det var 10:e. Hoppas på det.

Tempen har fortsatt att stiga. :) Det måste väl iaf betyda att jag har haft äl. Från den 12/12 till idag har den legat på 36,6-36,9. Så jag tycker äl borde varit vid dippen den 10/12 då tempen låg på 35,9. Nu är det bara den eviga väntan kvar
  • Anonym (Sanna)
    Jagomina skrev 2019-12-16 10:39:25 följande:

Tempen har fortsatt att stiga. :) Det måste väl iaf betyda att jag har haft äl. Från den 12/12 till idag har den legat på 36,6-36,9. Så jag tycker äl borde varit vid dippen den 10/12 då tempen låg på 35,9. Nu är det bara den eviga väntan kvar

Ja och väntan är ju så lång. När har du bim?

Själv har jag ägglossning nu i dagarna. Tänker nog testa på Annandagen.
  • Gosan28

Hej på er,
    Jag har bim på julafton och är redan så nyfiken! Är på äl+5 eller kanske +6 idag och har spänningar i magen och små stickningar som att det pirrar i magen. Kan man få symptom så tidigt?

Det är vårt andra försök så känner mig nervös men hoppfull! 

• Jagomina
    Anonym (Sanna) skrev 2019-12-16 16:21:10 följande:

Ja och väntan är ju så lång. När har du bim?

Själv har jag ägglossning nu i dagarna. Tänker nog testa på Annandagen.

Bim borde vara julafton om äl infann sig den 10e. Men tror någonstans mellan 24-29/12. Väntan är LÅNG! Skulle helst testa redan imorgon men det är nog lite väl tidigt
  • Jagomina
    Gosan28 skrev 2019-12-16 17:14:44 följande:

Hej på er,

Jag har bim på julafton och är redan så nyfiken! Är på äl+5 eller kanske +6 idag och har spänningar i magen och små stickningar som att det pirrar i magen. Kan man få symptom så tidigt?

Det är vårt andra försök så känner mig nervös men hoppfull! 

Hej! Känner precis som du. Också bim julafton. Tänk vilken julklapp om man får ett plus då Jag har känt av smärta precis som vid äl och lite ömmande rygg idag. Brukar alltid få ont ca 4-5 dagar innan mens så jag hoppas att detta onda är ett gott tecken. Man blir ju dock lätt lite skengravid när man längtar så mycket. Haha! Vi har försökt i 5 månader nu. Hade ett MF i aug.
  • Gosan28
    Jagomina skrev 2019-12-16 19:19:39 följande:

Hej! Känner precis som du. Också bim julafton. Tänk vilken julklapp om man får ett plus då Jag har känt av smärta precis som vid äl och lite ömmande rygg idag. Brukar alltid få ont ca 4-5 dagar innan mens så jag hoppas att detta onda är ett gott tecken. Man blir ju dock lätt lite skengravid när man längtar så mycket. Haha! Vi har försökt i 5 månader nu. Hade ett MF i aug.

Åh vad spännande!!! Jag håller tummarna för oss :)

Ja det är jobbigt när man längtar så mycket och kolla så gärna. Har du haft några andra symptom? Tror egentligen bara att alla "symptom" är inbillning såhär tidigt... Går det att känna symtom innan ägget har fäst? Hört att det fäster först 7-10 dagar efter äl.
  • Jagomina
    Gosan28 skrev 2019-12-16 20:02:05 följande:

Åh vad spännande!!! Jag håller tummarna för oss :)

Ja det är jobbigt när man längtar så mycket och kolla så gärna. Har du haft några andra symptom? Tror egentligen bara att alla "symptom" är inbillning såhär tidigt... Går det att känna symtom innan ägget har fäst? Hört att det fäster först 7-10 dagar efter äl.

Jag också Nej innan ägget fäst borde det vara omöjligt att känna något. Men jag har känt tidigt med alla mina. Typ en vecka en och en halv innan bim. Och plussat innan bim med tvåan och trean. Trean hade jag en nidblödning med också så nu är man lite spänd och väntar nästan på en sådan också.

Trots att jag gjort detta innan så blir man ändå helt förvirrad och testgalen när bebisverkstan är igång. Ingen graviditet är ju den andra lik heller. Och det kan jag verkligen skriva under på. Alla mina tre har varit helt olika.

Idag har jag mått väldigt illa. Det är nog det symptomet jag reagerat på som jag aldrig brukar ha. Hade du också äl runt den 10e?
  • Gosan28
    Jagomina skrev 2019-12-16 22:43:37 följande:

Jag också Nej innan ägget fäst borde det vara omöjligt att känna något. Men jag har känt tidigt med alla mina. Typ en vecka en och en halv innan bim. Och plussat innan bim med tvåan och trean. Trean hade jag en nidblödning med också så nu är man lite spänd och väntar nästan på en sådan också.

Trots att jag gjort detta innan så blir man ändå helt förvirrad och testgalen när bebisverkstan är igång. Ingen graviditet är ju den andra lik heller. Och det kan jag verkligen skriva under på. Alla mina tre har varit helt olika.

Idag har jag mått väldigt illa. Det är nog det symptomet jag reagerat på som jag aldrig brukar ha. Hade du också äl runt den 10e?

Okej vad kul! Då kanske det inte är omöjligt ändå. Man hör så mycket olika historier så ibland vet man inte vad man ska tro på!

Jag fick fyllt utslag på äl testet på kvällen den 10e och på morgonen den 11e. Sedan hade jag lite ont i magen på dagen den 11 så tror nästan det var då ägget släppte.

Det är är mitt andra försök någonsin så är väldigt grön på allt vilket är spännande och förvirrande.

När tänkte du testa dig? I helgen då kanske? Om du har plussat tidigare innan bim.
Svar på tråden Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!