• Amidina

Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!

Här sitter jag på dag 2 efter ett troligt tidigt missfall, och känner att jag behöver nog vila en cykel och låta kroppen (och knoppen) återhämta sig. Vill vara i absolut bästa form inför en eventuell graviditet och just nu känner jag mig allt annat än redo.
    Så! Med en snabb koll i kalendern så ser jag att BIM för december är i juldagarna, och det känns som en bra plan att sikta på, och försöka få till den utan tvekan bästa julklappen som finns - ett plus!
    Vet att jag är *lite* tidigt ute, men kan de sälja julmust i augusti så kan jag planera julbebis i slutet på oktober. Tomte

Ni är välkomna att ansluta er när och om ni vill, här siktar vi på plus i december/kring jul! GravidHjärta

• Svar på tråden Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!
  • Gosan28

Hoppsan, skulle skriva att jag ser en skugga! Men kan vara spöksträck (?) Testa imorgon igen innan du tar ut något!! Men det är helt klart något där :D Håller tummarna

• larssonc
    Gosan28 skrev 2019-12-18 11:20:38 följande:

Kul! Håller tummarna att den gången räckte :) Det ska ju ändå bara vara en spermie i slutändan så vi hoppas! 

När har du beräknad BIM?

Ja jag hoppas det med :) när jag blev gravid med min änglason var det bara en gång så hoppas på den turen denna gång också!

Jag har bim 28/1så lååååångt kvar! När har du bim?
  • larssonc
    Link92 skrev 2019-12-18 11:40:21 följande:

Ja vi fick inte heller till det så mycket som vi önskade. En dag innan ÄL och ett avbrutet på ÄL-dagen som NC satte. Det var som att pressen blev för stor för oss båda! Särskilt när vi var inställda på ÄL under helgen, inte mitt i veckan. Men det kan ju gå ändå! Har sett flera som skrivit att de blivit gravida på endast ett avbrutet ligg, så hopp finns ju :)

Åh jag hatar när pressen blir för jobbig, känner så väl igen det. Håller tummarna för att det ändå ska räcka för oss båda :) när har du bim?
  • Gosan28
    larssonc skrev 2019-12-18 14:23:19 följande:
    Ja jag hoppas det med :) när jag blev gravid med min änglason var det bara en gång så hoppas på den turen denna gång också!

Jag har bim 28/1så lååååångt kvar! När har du bim?

Åh hoppas att det går lika smidigt denna gången för er då :) 

Men jaaaaa, väntan känns oändlig! Jag har BIM på julafton eller dagen efter. Lite oklart om jag hade ägglossning den 10 eller 11...

• Anonym (Hejåhå)

Bim-3 idag. Ser ni också nått?
  • Link92
    larssonc skrev 2019-12-18 14:24:35 följande:
    Åh jag hatar när pressen blir för jobbig, känner så väl igen det. Håller tummarna för att det ändå ska räcka för oss båda :) när har du bim?
    Ja verkligen. Det är väldigt sällan problem annars, men just den fertila perioden är det som att det låser sig ibland. SÅ typiskt.

Jag tror BIM är 26/12, men skulle kunna vara dags för mens någon gång mellan 23-29/12 då min cykel varierar en del. NC lyckas inte allt gissa på rätt datum.

Har haft så konstiga känningar i nedre delen av magen idag så köpte ett testa-tidigt-test från CB på lunchen. Kanske tar det imorgon bitti, eller i helgen. Hur tidigt kan man testa? Är ÄL+7 idag bara.
  • Link92
    larssonc skrev 2019-12-18 14:24:35 följande:
    Ja verkligen. Det är väldigt sällan problem annars, men just den fertila perioden är det som att det låser sig ibland. SÅ typiskt.

Jag tror BIM är 26/12, men skulle kunna vara dags för mens någon gång mellan 23-29/12 då min cykel varierar en del. NC lyckas inte allt gissa på rätt datum.

Har haft så konstiga känningar i nedre delen av magen idag så köpte ett testa-tidigt-test från CB på lunchen. Kanske tar det imorgon bitti, eller i helgen. Hur tidigt kan man testa? Är ÄL+7 idag bara.
  • larssonc
    Link92 skrev 2019-12-18 15:31:19 följande:

Usch ja det är samma för oss ibland, riktigt jobbigt!

Okej, har du testat att försöka räkna dagar mellan äl och mens? Dom brukar vara ganska konstanta och bara skilja sig en dag eller två i varje cykel medans dagen för äl kan inträffa lite olika. Men vet du hur många dagar det är mellan äl och mens är det lite lättare att förutspå när mensen kommer :)

Åh men det låger ju positivt! Hoppas på ett tidigt tecken :) jag har inga bra erfarenheter med cb early, fått massa spök med dom så skulle inte våga testa alls med dom.. Predictor early har jag hört gott om men dom måste man beställa. Hade nom som tidigast testat på äl+ 10/11 tror jag så ägget haft en chans att fästa och börja utsöndra hcg i blodet :)
Svar på tråden Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!