• Amidina

Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!

Här sitter jag på dag 2 efter ett troligt tidigt missfall, och känner att jag behöver nog vila en cykel och låta kroppen (och knoppen) återhämta sig. Vill vara i absolut bästa form inför en eventuell graviditet och just nu känner jag mig allt annat än redo.
    Så! Med en snabb koll i kalendern så ser jag att BIM för december är i juldagarna, och det känns som en bra plan att sikta på, och försöka få till den utan tvekan bästa julklappen som finns - ett plus!
    Vet att jag är *lite* tidigt ute, men kan de sälja julmust i augusti så kan jag planera julbebis i slutet på oktober. Tomte

Ni är välkomna att ansluta er när och om ni vill, här siktar vi på plus i december/kring jul! GravidHjärta

• Svar på tråden Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!
  • Jagomina
    Gosan28 skrev 2019-12-17 07:35:12 följande:

Okej vad kul! Då kanske det inte är omöjligt ändå. Man hör så mycket olika historier så ibland vet man inte vad man ska tro på!

Jag fick fyllt utslag på äl testet på kvällen den 10e och på morgonen den 11e. Sedan hade jag lite ont i magen på dagen den 11 så tror nästan det var då ägget släppte.

Det är är mitt andra försök någonsin så är väldigt grön på allt vilket är spännande och förvirrande.

När tänkte du testa dig? I helgen då kanske? Om du har plussat tidigare innan bim.

Härligt med första gången. Då är allt ännu mer spännande ju! Jag vill helst testa igår. Haha. Men ska nog försöka ha is i magen till julafton. När tänkte du testa?
  • Gosan28
    Jagomina skrev 2019-12-17 12:40:56 följande:

Härligt med första gången. Då är allt ännu mer spännande ju! Jag vill helst testa igår. Haha. Men ska nog försöka ha is i magen till julafton. När tänkte du testa?

Ja det känns så spännande, typ det enda jag kan tänka på! Har fortsatt ont i magen idag samt gasig i magen (är aldrig gasig annars)... Åh ja nu kanske är lite tidigt att testa? Jag tänker nog att jag testar med ett sådant tidigt test på fredagmorgon... kommer inte klara av att hålla mig till julafton haha! Kommer vara värre än alla barn innan julafton då ????
  • Le0nora
    Gosan28 skrev 2019-12-16 17:14:44 följande:

Hej på er,

Jag har bim på julafton och är redan så nyfiken! Är på äl+5 eller kanske +6 idag och har spänningar i magen och små stickningar som att det pirrar i magen. Kan man få symptom så tidigt?

Det är vårt andra försök så känner mig nervös men hoppfull! 

Ifall du inte redan läst vad jag svarat på andra i denna tråd så kände jag nån typ av stick och molvärk i olika delar av tjejmagen varenda dag utom tre av dom efter ägglossningen fram till jag tog testet 13 dagar efteråt. Fick även massor av symptom som knappast var något inbillat. Saker smakade annorlunda (ÄL+7), tålde inte vissa lukter helt plötsligt en dag (ÄL+10). Bland annat och ihop med massor av andra grejer som också var framgooglade möjliga gravidsymptom. En annan grej var att jag frös något så fruktansvärt för ingenting även det rätt tidigt efter ÄL kan tyvärr inte säga dag där för jag tänkte på det "för sent" så minns inte första gången jag la märke till det så att säga.

Jag hoppas du sitter och är preggo just i detta nu, ser fram emot uppdatering när du testat :D<3
  • Gosan28
    Le0nora skrev 2019-12-17 15:35:55 följande:
    Ifall du inte redan läst vad jag svarat på andra i denna tråd så kände jag nån typ av stick och molvärk i olika delar av tjejmagen varenda dag utom tre av dom efter ägglossningen fram till jag tog testet 13 dagar efteråt. Fick även massor av symptom som knappast var något inbillat. Saker smakade annorlunda (ÄL+7), tålde inte vissa lukter helt plötsligt en dag (ÄL+10). Bland annat och ihop med massor av andra grejer som också var framgooglade möjliga gravidsymptom. En annan grej var att jag frös något så fruktansvärt för ingenting även det rätt tidigt efter ÄL kan tyvärr inte säga dag där för jag tänkte på det "för sent" så minns inte första gången jag la märke till det så att säga.

Jag hoppas du sitter och är preggo just i detta nu, ser fram emot uppdatering när du testat :D<3

Jag läste faktiskt ditt meddelande också! Men ja vad spännande :D Grattis till er! Så glad för din skull. Hoppas allt går vägen nu. Var det nyss du plussade eller? Vilken vecka är du i i så fall?

Är så nyfiken på att testa men måste hålla mig några dagar till. Förhoppningsvis håller jag mig till fredag men kommer nog inte klara det och testa trots allt på torsdag även om det är osannolikt att det visar något!

• Gosan28
    Le0nora skrev 2019-12-17 15:35:55 följande:

Jag läste faktiskt ditt meddelande också! Men ja vad spännande :D Grattis till er! Så glad för din skull. Hoppas allt går vägen nu. Var det nyss du plussade eller? Vilken vecka är du i i så fall?

Är så nyfiken på att testa men måste hålla mig några dagar till. Förhoppningsvis håller jag mig till fredag men kommer nog inte klara det och testa trots allt på torsdag även om det är osannolikt att det visar något!

• Le0nora
    Gosan28 skrev 2019-12-17 15:42:42 följande:

Tack, nja nu är det ett tag sen. 5e november ÄL, 19e testade jag och nu är jag enligt appen på 7+6 :) kub är bokat den 15e januari. Tur vi har massor av planer nu i december så tiden går fort fram tills dess!
  • Gosan28
    Le0nora skrev 2019-12-17 16:24:58 följande:

Tack, nja nu är det ett tag sen. 5e november ÄL, 19e testade jag och nu är jag enligt appen på 7+6 :) kub är bokat den 15e januari. Tur vi har massor av planer nu i december så tiden går fort fram tills dess!

Wow så fantastiskt. Stort grattis till er!!! Hur länge försökte ni innan det gick vägen?
  • Link92

Hej på er!

Jag fick också positiva ÄL-test kvällen den 10/12 och morgonen 11/12 som någon skrev här ovan och enligt NC har jag BIM 26/12!

Det är vårt sjätte försök för första barnet och börjar bli ganska less på att det aldrig vill sig.. denna månad kom ÄL tre dagar tidigare än väntat och vi hann inte ligga som planerat. Men igår kände jag för första gången molvärk runt livmodertrakten (för tidigt för mensvärk tycker jag) och på kvällen "stack det till" i båda bröstvårtorna och idag har brösten börjat ömma. Det är ju bara spekulationer och säkert inbillning! Min man vill dock inte höra om sånt här så jag behövde skriva av mig lite.

Det är så kul att vi är några med fokus på samma/närliggande datum!

• Gosan28
    Link92 skrev 2019-12-18 07:14:52 följande:

Hej på er!

Jag fick också positiva ÄL-test kvällen den 10/12 och morgonen 11/12 som någon skrev här ovan och enligt NC har jag BIM 26/12!

Det är vårt sjätte försök för första barnet och börjar bli ganska less på att det aldrig vill sig.. denna månad kom ÄL tre dagar tidigare än väntat och vi hann inte ligga som planerat. Men igår kände jag för första gången molvärk runt livmodertrakten (för tidigt för mensvärk tycker jag) och på kvällen "stack det till" i båda bröstvårtorna och idag har brösten börjat ömma. Det är ju bara spekulationer och säkert inbillning! Min man vill dock inte höra om sånt här så jag behövde skriva av mig lite.

Det är så kul att vi är några med fokus på samma/närliggande datum!

Jag hade precis som du, fullt utslag på äl test kvällen den 10e och även morgonen den 11e. Antar att det betyder att äl kom den 11e? 

Har du fortfarande ont i brösten och molvärk i nedre delen av magen idag? Jag känner som pirr/fladder eller stickningar i magen, känner ingen molvärk och heller inget i brösten. För mig är det andra försöket på första barnet så är väldigt nyfiken på hur det går för alla andra och vilka typer av symptom man kan ha :) Jag tänkte kanske ta ett tidigt gravtest från graviditetkollen imorgon! Men tveksamt att det kommer visa något. Bara på äl+8 imorgon! 

När har du BIM?

• Link92
    Gosan28 skrev 2019-12-18 09:39:47 följande:

Jag hade precis som du, fullt utslag på äl test kvällen den 10e och även morgonen den 11e. Antar att det betyder att äl kom den 11e? 

Har du fortfarande ont i brösten och molvärk i nedre delen av magen idag? Jag känner som pirr/fladder eller stickningar i magen, känner ingen molvärk och heller inget i brösten. För mig är det andra försöket på första barnet så är väldigt nyfiken på hur det går för alla andra och vilka typer av symptom man kan ha :) Jag tänkte kanske ta ett tidigt gravtest från graviditetkollen imorgon! Men tveksamt att det kommer visa något. Bara på äl+8 imorgon! 

När har du BIM?

Ja, enligt Natural Cycles som jag använder så tycker den att jag hade ÄL den 11e, men jag hade mer ÄL-känningar på kvällen den 10e...Är ju en hel vetenskap att veta exakt!

Ja jag har mer ömma bröst idag! Typ på utsidan, mot armarna liksom. Jag har dock alltid det innan mens också, så behöver inte betyda något egentligen mer än det känns lite tidigt inför mens som är beräknad till 26/12. Dock varierar min cykel mellan 27-32 dagar så svårt att veta exakt, men BIM runt jul/mellandagarna iaf. Jag känner också stick/ilningar långt ner i magen idag vilket jag inte brukar göra, så lite hopp får man ju :) Mensvärk brukar jag få först när mensen satt igång.

Jag har inga tidiga test hemma, men fortsätter det kännas så här kanske jag köper ett testa tidigt att ta i helgen :) Annars är jag mer en sådan som inväntar mensen innan jag testar, känns dock väldigt nervöst nu inför julhelgen!
Svar på tråden Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!