Gosan28 skrev 2019-12-18 09:39:47 följande:
Jag hade precis som du, fullt utslag på äl test kvällen den 10e och även morgonen den 11e. Antar att det betyder att äl kom den 11e?
Har du fortfarande ont i brösten och molvärk i nedre delen av magen idag? Jag känner som pirr/fladder eller stickningar i magen, känner ingen molvärk och heller inget i brösten. För mig är det andra försöket på första barnet så är väldigt nyfiken på hur det går för alla andra och vilka typer av symptom man kan ha :) Jag tänkte kanske ta ett tidigt gravtest från graviditetkollen imorgon! Men tveksamt att det kommer visa något. Bara på äl+8 imorgon!
När har du BIM?
Ja, enligt Natural Cycles som jag använder så tycker den att jag hade ÄL den 11e, men jag hade mer ÄL-känningar på kvällen den 10e...Är ju en hel vetenskap att veta exakt!
Ja jag har mer ömma bröst idag! Typ på utsidan, mot armarna liksom. Jag har dock alltid det innan mens också, så behöver inte betyda något egentligen mer än det känns lite tidigt inför mens som är beräknad till 26/12. Dock varierar min cykel mellan 27-32 dagar så svårt att veta exakt, men BIM runt jul/mellandagarna iaf. Jag känner också stick/ilningar långt ner i magen idag vilket jag inte brukar göra, så lite hopp får man ju :) Mensvärk brukar jag få först när mensen satt igång.
Jag har inga tidiga test hemma, men fortsätter det kännas så här kanske jag köper ett testa tidigt att ta i helgen :) Annars är jag mer en sådan som inväntar mensen innan jag testar, känns dock väldigt nervöst nu inför julhelgen!