Inlägg från: Alessia |Visa alla inlägg
  • Alessia

Vad blir det för mat?

Har just bestämt att det i morgom blir spagetti med köttfärssås, parmesan och salladstallrik. Tog fram en stor förpackning färdig köttfärssås ur frysen för att tina i kylen under natten och större delen av dagen. Härligt att ha en stor och innehållsrik frys!

• Alessia

I morgon blir det rösti på riven potatis, palsternacka. morot och lök. Rökt lax till samt en gurksallad och picklad rödlök och en klick gräddfil.

• Alessia
    Anonym (Smask) skrev 2025-08-26 09:23:41 följande:
    Åh, det lät fantastiskt gott!

Här blir det enkelt idag. Pasta och skinksås.
    Rösti med rökt lax, tillbehör och gräddfil är verkligen gott och jag hittade igår rökt skivad lax till ett superbra pris, så det blir inga snålportioner. Receptet kommer ursprungligen från en av landets matkasseleverantörer, som vi anlitade under en period när vi badade i jobb.
    Vi har haft röstin som bjudmat med ett smakrikt vitt vin till. Det var succé så jag kan rekommendera receptet.
  • Alessia

Min man konstaterade igår kväll att vi har alldeles för många ägg i kylen, så idag blir det ugnsomelett med spenatstuvning och prinskorv samt smör ost och hembakat!!! knäckebröd, som jag fick av en kollega igår. Jättegott knäckebröd - jag blev imponerad.

• Alessia

Ugnsbakade färsfyllda paprikor, couscous med hackad persilja och en rejäl klick grekisk yoghurt med lite vitlök i.

• Alessia

Idag ska mina två söner laga middag. De är noviser i köket så det blir panerade fiskfileer (Findus fish n´crisp) med kokt potatis, lättstuvad spenat (Findus igen) och citron.

Svar på tråden Vad blir det för mat?