Tiina87 skrev 2019-11-07 12:16:17 följande:
En chef kan inte tvinga på någon extra pass om h*n inte beordrar in för att verksamheten kräver det. Och han kan beordra in dig också då du inte är timanställd utan fast/visstidsanställd
På mitt jobbkontrakt står det att jag är Timanställd..Så då ska chefen inte kunna tvinga på mig pass som ingen annan vill ha.
I med det står att jag var timanställd så var jag tvungen där i början av jobbet, fråga chefen om tjänsten verkligen är min så länge brukaren är nöjd med mig och jag med den xD var så nojig över att kunna bli utslängd närsomhelst i med det stod timanställd och inte enbart "fast".
Men chefen sade att jag får jobba där så länge jag vill och att den tjänsten är min..dvs jag är ordinarie personal....
Så ja...Som någon spekulerar så kan titeln "timanställd" vara ett sätt för chefen att kunna sparka mig närsomhelst när denne har tröttnat på mig....både chefen och min kollega påstod att det företaget inte anställer månadsanställda längre utan skriver i jobbkontraktet att man är en sk timanställd..skumt...
Så samtidigt som jag är fast, så står det i kontraktet att jag är Timanställd....Så borde inte kunna bli intvingadpå pass jag ej vill ha :P