• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Loea
    Lillaräkan1919 skrev 2019-12-13 13:55:42 följande:

Nä förstår hur du känner! det är jättejobbigt! är det första barnet? 

jag har haft det superrörigt med ägglossningar mm nu med andra men sen började jag äta bidrottninggele å då jädrans blev det fart på ägglossningarna :P så vill du bli lite extra förvirrad så testa det, men det funkar verkligen för hormoner och fertilitet :)

Haha ja det är ju det. Man har noll koll och vill så himla gärna. Har dock varit gravid för några år sen. Det vart helt oplanerat. Var utan preventivmedel en månad och hann inte ens få min första mens. Hade slarvat med kondom en gång och ändå blev det så. Sån sjuk kontrast mot nu när man känner att allt är upp och ner och man försöker göra alla rätt. Då tog jag bara ett random gravtest på kvällen och det visade tydligt plus, fast att jag inte ens missat mensen än. Nu är allt så mycket svårare.

Åh tack för tipset! Gör ägglossningarna ondare då eller vad blir det fart på? :)
  • Lillaräkan1919
    Loea skrev 2019-12-13 15:04:18 följande:

Haha ja det är ju det. Man har noll koll och vill så himla gärna. Har dock varit gravid för några år sen. Det vart helt oplanerat. Var utan preventivmedel en månad och hann inte ens få min första mens. Hade slarvat med kondom en gång och ändå blev det så. Sån sjuk kontrast mot nu när man känner att allt är upp och ner och man försöker göra alla rätt. Då tog jag bara ett random gravtest på kvällen och det visade tydligt plus, fast att jag inte ens missat mensen än. Nu är allt så mycket svårare.

Åh tack för tipset! Gör ägglossningarna ondare då eller vad blir det fart på? :)

Det reglerar hormonerna så att ägglossningen förhoppningsvis blir av och att ägget fäster bättre för att hinnan är mer mottaglig osv. Det funkade iaf på mig ?? Jag provade länge utan å de gick inte så iaf nått som kan hjälpa till ??
  • Loea
    Lillaräkan1919 skrev 2019-12-13 15:25:17 följande:

Det reglerar hormonerna så att ägglossningen förhoppningsvis blir av och att ägget fäster bättre för att hinnan är mer mottaglig osv. Det funkade iaf på mig ?? Jag provade länge utan å de gick inte så iaf nått som kan hjälpa till ??

Najs! Ska testa det :)
  • NervösAnonym
    Lillaräkan1919 skrev 2019-12-13 13:55:42 följande:

Nä förstår hur du känner! det är jättejobbigt! är det första barnet? 

jag har haft det superrörigt med ägglossningar mm nu med andra men sen började jag äta bidrottninggele å då jädrans blev det fart på ägglossningarna :P så vill du bli lite extra förvirrad så testa det, men det funkar verkligen för hormoner och fertilitet :)

Blev väldigt intresserad i ditt tips om bidrottningsgele. Skulle väldigt gärna testa det. Men hur ska man äta det? 1 tabl. /dag varje dag eller bara under en period i cykeln?
  • Erla91

Nu äntligen på dag 14 i cykeln så kom äntligen stegringen. Är inte så van vid ägglossningstester, när tror ni att ägget släpper och hur många dagar bör vi mysa nu?
  • Rosahimmel86

Provade en sticka från testlagret och fick ett plus på den med i kväll, men det var så svagt att inte kameran kunde få med det på bild.

Nu tänker jag vänta ut och ta ett CB digital på söndag för att få ett definitivt svar.

Hoppas hoppas!

• Rosahimmel86
    Nathaliejj skrev 2019-12-13 19:59:17 följande:

Tolka på !

Hmm, jag ser ingenting tyärr :(

Men det kanske är som med mitt test - att du ser men det är för svagt för att kameran ska fånga upp det?
  • Zebran89
    Fråntretillfyra skrev 2019-12-13 15:12:12 följande:

V 3+4 :)

Jag är oxå i v 3+4! Plussade igår. Första barnet. Första försöket. Hoppas det går vägen <3
Svar på tråden BIM December 2019