• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Anonym (Hoppfull)

Grattis alla som pussat.

Har bim 30 el 31 dec.

Dock åker mannen iväg den dagen jag har ägglossning.. Kan man hoppas på tur iom att vi myser dagarna innan?

Ni som haft koll på ägglossning å plussat har ni haft sex just den dagen?

• Entusiastisk
    Anonym (MissJ) skrev 2019-12-13 07:52:15 följande:

Hej! Aldrig skrivit i sånna här inlägg men såg nu ett som är intresseanmälan för min fråga. Så jag provar!

Har en dotter på 1 år och vi försöker igen. Dock får jag köra med cb ägglossningstester då jag har oregelbunden mens. Så jag måste ha koll.

Iaf, jag har haft cirkel i 4 dagar( 9 dec) och idag 13 dec nu på morgonen så får jag FAST gubbe direkt.

Denna gång fick jag ingen bli blinkande gubbe.. Någon som vet varför och varit med om det?

Har man blinkade gubbar så har man ju ? fler? chanser att bli gravid, nu känns det som att vi har en chans. Vi har väl bara idag och imorgon på oss att försöka hinna med oss.

Har du testat med morgonurinen?

Isåfall vad jag förstår så är det för att östrogenhöjningen och Lh-höjningen sker ungefär lika.. Generellt brukar östrogenhöjningen komma lite tidigare och kan därför ge först den blinkande gubben innan lh-stegringen..

Om du inte tagit på morgonen kan den ha missat östrogenhöjningen då den är som högst i morgonurinen och därför inte hunnit reagera på den utan direkt på Lh som är det hormon som är mest relevant för att pricka ägglossningen..

Tror det står i instruktionerna att från det att du får fast gubbe så ska man mysa till det den dagen och dagen efter.. Att själva ägglossningen släpper 12-24h från det att du får fast och sen lever ägget ca 24h och spermierna lever upp till 5 dagar :) så kör ni på idag och imorgon så har ni säkrat upp vad ni kan <3 håller tummarna!
  • Tjoppa12
    solkakan skrev 2019-12-13 23:05:53 följande:

Jag plussade i morse????

Men grattis !! När var BIM?
  • hundenhubbe
    Loea skrev 2019-12-13 13:24:04 följande:

Tack för svar! Då vet jag att jag kan vänta mig en mens iaf / ev graviditet. Har varit så mycket symptom de senaste två månaderna, som bara visat sig vara ovanligt stark ägglossning. Så nu vet iaf hur min ägglossning känns, bekräftade den med ägglossningsstickor också denna månaden. Och lyckades få till det i samband med det. Men nu är alla symptom som bortblåsta och det känns nästan som om jag haft mens men glömt bort det haha.

Är väl bara att vänta och se, tillslut kommer den väl. Om inte så får jag ta ett nytt gravtest om en vecka.

Samma här! Har också haft rejäl ägglossning och pms senaste månaderna. Hade de dock inte denna gång vilket gör mig orolig om jag ens hade få jag inte hade stickor hemma.... hoppas hoppas. Mensvärk till och från, ful hy och gasig.brösten börja ömma men allt dehär har jag haft vid graviditet och mens...
  • hundenhubbe

Ligger och här ont i vä äggstock. Högra förra månaden. Nu är frågan om det är ägglossningen eller inte. Brukar kunna bli öm i den som släpper efteråt också men de känns nästan som ägglossning??? Men såhär sen borde den inte vara.... och isåfall har vi prickat fel. Bajs

• Zebran89
    Anonym (Hoppfull) skrev 2019-12-13 22:00:37 följande:

Grattis alla som pussat.

Har bim 30 el 31 dec.

Dock åker mannen iväg den dagen jag har ägglossning.. Kan man hoppas på tur iom att vi myser dagarna innan?

Ni som haft koll på ägglossning å plussat har ni haft sex just den dagen?

Jag är nästan helt 100 på att vi hade sex 2 dgr innan äl. Så det finns hopp absolut! Kör på.
  • solkakan
    Tjoppa12 skrev 2019-12-13 23:26:03 följande:

Men grattis !! När var BIM?

På söndag så det är ett testa tidigt :)
  • Rosahimmel86

Nu är det ingen tvekan längre <3

Jag hoppar nu över till "väntar barn" gruppen

Hoppas få träffa på många av er där :)

• Mevi1315

Svagt illamående o molvärk. Dag 21 men inget plus än. Bim 20/12 så är kke tidigt.

Svar på tråden BIM December 2019