• Anonym (Dax! Vakna!)

Dags att införa mansskatt!

Nu tycker jag att det är dags att införa mansskatt för att få bukt med mäns dåliga beteenden. Jag förstår att det kan vara provocerande skrivet men jag tycker faktiskt att män som kollektiv får ta ansvar för mäns handlingar. Tex våld mot barn, djur och kvinnor. Om vi inför mansskatt tror jag att männen skärper till sig. Nu måste samhället vakna och göra något åt detta! Det är dags för samhället att börja ta ansvar och mansskatt är en sak på det. Det går inte en enda dag utan att man läser om aggressiva män i pressen.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-11 00:00
    Men hallå eller? Ni som argumenterar emot mansskatt, det är dags att vakna nu! Någon form av konsekvens måste samhället ta till för att få bukt med eländet. Man läser varenda eviga dag män som begår brott. Inte sällan SD-politiker. Ibland fungerar ingenting annat än kollektiv bestraffning. Män behöver börja ta ansvar för andra mäns beteende. Tyvärr. Men nu är det så. Samhällskostnaden pga mäns kriminallitet och våld kostar oändliga summor. Pengar som hade kunnat gå till barnomsorg, djurskydd, äldreomsorg, sjukförsäkring osv. Men tydligen vill samhället prioritera annorlunda...
  • Svar på tråden Dags att införa mansskatt!
  • Anonym (Dax! Vakna!)
    Anonym (Bea) skrev 2019-12-09 16:08:57 följande:
    Då brottsstatistiken toppas av utomlands födda så undrar jag varför du tror att dessa invandrare är Sverigedemokrater?
    Källa?
  • Aniiee

Män i gemen betalar redan mer för olika saker, så en mansskatt behövs inte.

Kvinnor i gemen betalar också redan mer för andra saker, så en kvinnoskatt behövs inte heller.

Det här är ju lite av en repris på "the pink tax" fast i annan tappning. Och lika forvirrat för de som bara lyssnar men inte tänker.

I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Ann)
    CarinaL26 skrev 2019-12-09 15:41:41 följande:

De som begår dessa brott är rimligen de som ska betala. Mansskatt är extrempopulism av samma avart det finns för mycket av i SD.

Precis så!
  • Anonym (Bea)
    Anonym (Dax! Vakna!) skrev 2019-12-09 16:19:14 följande:
    Källa?
    Det får du leta rätt på själv.
    Men att det stämmer kan du ge dig på.
  • Anonym (Reality check)
    Anonym (Dax! Vakna!) skrev 2019-12-09 15:52:36 följande:
    Så du menar att mäns våld inte är ett samhällsproblem? Du, det är dax även för dig att vakna och se vad som händer. Läser du aldrig aftonbladet?

Du läser vad man skriver lite som du själv vill men jag gör ett försök ändå...Ingen säger att mäns våld inte är ett samhällsproblem, man säger däremot att en mansskatt inte är lösningen på problemet. 

Vad tror du en manskatt skulle ändra? På vilket sätt skulle det få män att ändra beteende när det inte ens spelar någon roll hur du beter dig utan du får betala i vilket fall som helst? 

Vad som man behöver göra är att prata om det, ta tag i problemet på en helt annan nivå och skapa förståelse och kunskap. Att kollektivt bestraffa alla i ett kön är kontraproduktivt och helt ärligt idiotiskt. 

Däremot vill jag slå ett slag för att få bort den så kallade "pink tax" som finns. Det är något jag ställer mig bakom. 

Men att en vuxen tänkande person tror att mans skatt skulle kunna lösa något gör mig förvånad... 

• Anonym (jag)
    klyban skrev 2019-12-09 16:16:43 följande:

Det har med ersättningar och göra som betalas ut, här pratar vi inte om någon kollektiv bestraffning eller brott.

Och inges böter existerar innan man utför ett trafikbrott, och det är väldigt få av alla försäkringsärenden.
    Även är det frivilligt att ha ett fordon, att vara man är inte, och kvinnor betalar mindre för de orsakar mindre olyckor.

Så det är premiestyrd, och en sak är säker, en allmän mansskatt är inte det, utan ska ses för vad det är = kollektivbestraffning.
    PÅ et brott som redan har straff och böter.

Det går aldrig glömma, inte ens någonsin.

Men det blir väl en slags kollektiv bestraffning - mansskatt, när män måste betala mer i försäkring, ersättning etc. Fastställda tariffer o så. När dom väl gör ett trafikbrott, vilket dom oftare gör än kvinnor som sagt. Men jag fattar det där om premiestyrt tror jag. 

Vad är det som aldrig går att glömma, någonsin? 
  • Anonym (Bea)
    Anonym (Emmie) skrev 2019-12-09 16:17:26 följande:
    Vilket annat parti har så hatiska medlemmar (läs män) som sd menar du?
    Ingen aning, det är väl egentligen irrelevant.
    Det jag skrev är att utomlandsfödda män är överrepresenterade i brottsstatistiken.
    Det var inte jag som kopplade ihop våldsamma män med SD.

Utöver det så tror jag inte på mansskatt, det var bland det dummaste jag läst på länge.
  • klyban
    Anonym (Bea) skrev 2019-12-09 16:41:20 följande:
    Ingen aning, det är väl egentligen irrelevant.
    Det jag skrev är att utomlandsfödda män är överrepresenterade i brottsstatistiken.
    Det var inte jag som kopplade ihop våldsamma män med SD.

Utöver det så tror jag inte på mansskatt, det var bland det dummaste jag läst på länge.
    Och ogenomtänkt på detta, då vi redan har ett system för detta.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Dax! Vakna!)
    Anonym (Bea) skrev 2019-12-09 16:25:58 följande:
    Det får du leta rätt på själv.
    Men att det stämmer kan du ge dig på.
    Du har ingen källa, därför säger du så. Det är inte så smart att sprida rasistisk propaganda.
  • Anonym (Dax! Vakna!)

Vad skulle ni tycka om alternativa åtgärder då som att tex tvinga män att äta veganskt 2-3 gånger i veckan då män äter mest kött och kött gör en aggressiv. Är det ett bättre förslag?

Svar på tråden Dags att införa mansskatt!