• Hel96

Vad tycker ni om att SD är störst?

Som Sverigedemokrat jublar jag då vi är det största partiet och att det finns en chans att Sverige blir bättre igen om vi bildar regering (vilket jag tror kan komma hända). Som ni ser har Stefan och hans regering inte gjort ett bra jobb. Alls.

Vad tycker ni om SD's ökning?

Underbart eller katastrof?

Inget bråk i tråden, tack!

Jimmie Åkesson shaalalalala
  • Svar på tråden Vad tycker ni om att SD är störst?
  • nihka
    KillBill skrev 2020-02-27 06:17:04 följande:

Jag läser att Homohatet i Polen har ökat kraftigt  och nu har en tredjedel av landet deklarerat sig som hbtq-fritt. När Polens regering strax förra året gjorde det möjligt att införa hbtq-fria zoner i landet röstade alla svenska partier utom Sverigedemokraterna för ett fördömande av detta.

Sverigedemokraternas ledamöter Peter Lundgren, Charlie Weimers och Jessica Stegrud röstade alla emot ett fördömande av Polens diskriminering av homosexuella.

Hur kan svenska väljare lägga sin röst på ett så obehagligt parti som SD?

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2020-02-27 06:17:04 följande:

Jag läser att Homohatet i Polen har ökat kraftigt  och nu har en tredjedel av landet deklarerat sig som hbtq-fritt. När Polens regering strax förra året gjorde det möjligt att införa hbtq-fria zoner i landet röstade alla svenska partier utom Sverigedemokraterna för ett fördömande av detta.

Sverigedemokraternas ledamöter Peter Lundgren, Charlie Weimers och Jessica Stegrud röstade alla emot ett fördömande av Polens diskriminering av homosexuella.

Hur kan svenska väljare lägga sin röst på ett så obehagligt parti som SD?

För att man inte tycker det är obehagligt med homohat?
  • Anonym (low)
    nihka skrev 2020-02-22 16:56:29 följande:
    Jag hinner tyvärr inte ge dig respons på ditt sakliga inlägg här om trådens ämne riktigt än. Jag behöver lite mer tid att tänka igenom ett inlägg av det djupet för att komma med ett svar som matchar. Du får ge dig till tåls. Den som väntar på något gott...
    Oj! Vilket svagt svar! 
  • Aniiee

Jag tyvker personligen att det intressantaste är att SDs spridning mellan mätinstituten har minskat, och det rätt rejält. De ligger numera ganska stadigt mellan mätinstituten istället för att ha en spridning på ibland åver 15 procentenheter (vilket är rätt extremt). Något institut sticker fortfarande ut lite ibland, men inte alls på samma sätt som förr.

I have a growing lack of disgust for you
  • nihka
    Anonym (low) skrev 2020-02-27 16:20:49 följande:
    Oj! Vilket svagt svar! 
    Då skulle du ha sett frågan!
  • Anonym (low)
    nihka skrev 2020-02-22 16:56:29 följande:
    Jag hinner tyvärr inte ge dig respons på ditt sakliga inlägg här om trådens ämne riktigt än. Jag behöver lite mer tid att tänka igenom ett inlägg av det djupet för att komma med ett svar som matchar. Du får ge dig till tåls. Den som väntar på något gott...
    Vilken fail! 
  • nihka
    Anonym (low) skrev 2020-02-28 02:07:44 följande:
    Vilken fail! 
    Då skulle du ha sett frågan!
  • Anonym (Annat?)
    oOOo oOOo skrev 2020-02-27 08:18:08 följande:
    Alternativen ter sig antagligen än obehagligare :D
    You nailed it!
    Tänk att det ska vara så svårt att lista ut svaret, fast det inte direkt är rocket science?  Drömmer
  • nihka
    Anonym (Annat?) skrev 2020-02-28 16:58:09 följande:
    You nailed it!
    Tänk att det ska vara så svårt att lista ut svaret, fast det inte direkt är rocket science?  Drömmer
    Eller hur!

Inte heller raketforskning att det obehagligare alternativet SD gör att ca 75% av väljarna lägger sin röst på ett annat parti Drömmer
  • FDFMGA
    nihka skrev 2020-02-28 19:31:02 följande:
    Eller hur!

Inte heller raketforskning att det obehagligare alternativet SD gör att ca 75% av väljarna lägger sin röst på ett annat parti Drömmer
    Fullt så enkelt som o-nicket med flera vill göra det till - är det knappast.

Jag tror att de 20-25 procent som kan tänka sig att rösta på SD, inte ser det som att alternativen är obehagligare. Vore det såenkelt  borde M och KD ha tagit "röster" från SD när de närmat sig SD i åsikter och retorik.
Svar på tråden Vad tycker ni om att SD är störst?