• Nandez

Farmen 2020

Framen börjar 5/1, om en vecka. Hoppas att fler ska följa programmet

• Svar på tråden Farmen 2020
  • Nandez
    BeautifulLiz skrev 2020-02-11 16:09:41 följande:
    Det är nog ofrånkomligt.
    Det tror jag med
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2020-02-11 16:21:51 följande:
    Har inte hunnit titta ännu, jag kan inte heller se slakten.
    Skulle inte vilja medverka i programmet men ifall, jag klarar mig bra utan kött. Skulle absolut inte bevittna det.

Jag har sett gårdsslakt hemma som barn men tyckte det var hemskt.
  • Nandez
    BeautifulLiz skrev 2020-02-11 16:25:25 följande:
    Skulle inte vilja medverka i programmet men ifall, jag klarar mig bra utan kött. Skulle absolut inte bevittna det.

Jag har sett gårdsslakt hemma som barn men tyckte det var hemskt.
    Jag har också sett gårdsslakt som barn, ingen behaglig upplevelse alls.
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2020-02-11 16:37:44 följande:

Jag har också sett gårdsslakt som barn, ingen behaglig upplevelse alls.

Angående slakten på farmen så tycker jag synd om djuren som stressats dit. Minns hur rädd speciellt en gris var... Och sen ska de dödas. Lite bara för att.
  • Nandez
    BeautifulLiz skrev 2020-02-11 16:43:12 följande:
    Angående slakten på farmen så tycker jag synd om djuren som stressats dit. Minns hur rädd speciellt en gris var... Och sen ska de dödas. Lite bara för att.
    Jag håller med
  • Nandez
    BeautifulLiz skrev 2020-02-11 19:46:43 följande:
    Har du sett Torpet också?
    Nej, har inte hunnit
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2020-02-11 16:07:26 följande:
    Har precis sett dagens avsnitt, tänker inte spoila men varnar ändå för slakten.Den är ju bestämd redan ska ske.
    Själv klarar jag inte att se.
    Jag har inte så stora problem med slakt då jag varit med när jag var ung och vi hade boskap hemma.
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2020-02-11 16:43:12 följande:
    Jag tror att Farmens djur som fraktas dill gården inte kommer långt i från. Tänk på alla kossor och grisar och annat kött i Sverige som slaktas och sen hamnar på hyllorna i affären fraktas långa vägar. Till och med utomlands innan det slaktas. Djuren får åka lastbil trångt och eländigt innan vi folket köper köttet i affären. 

Mer seriöst på Farmen och att slakten går fort. Köttet tas tillvara på en gång det kallar jag färskt kött.
Svar på tråden Farmen 2020