• Anonym (Ö)

    Glömma kläder hos kompis

    När barnet har lekt hos en kompis och du hämtar barnet och åker hem. 
    Efter 1 vecka kommer du på att barnets jacka glömdes kvar hos kompisen. (En DYR märkesjacka)  Du har inte märkt det förrens nu eftersom jackan inte har behövts användas. 


    Kompisens föräldrar har INTE hört av sig till dig om att jackan finns hos dom! Gör man inte det? Blev helt paff när jag kom på att jackan är hos dom och de inget sagt! 


     

  • Svar på tråden Glömma kläder hos kompis
  • cosinus

    A) Man ser inte alltid att det tillkommit ett plagg. 

    B) Man vet inte alltid vems plagg det är.

    C) Är det ungar som alltid glömmer kläderna orkar man till slut inte upplysa föräldrarna om det längre.

    Vi har t ex 2 par överdragsbyxor som vi adopterat eftersom vi inte har en susning om vem som äger dessa. Det ena paret var massor av år sen. Vi hade 2 par identiska skalbyxor, våren gick och sommaren kom och var torr och på hösten när jag inventerade skalbyxor inser jag att det inte hänger 2 par skalbyxor utan 3. Det tredje paret som inte var vårat var märkt med ett namn jag inte känner något som har. Vi lade ut poster på FB, mailade ut på förskolan o s v. Ingen hörde av sig. Har ingen aning om hur de hamnat hos oss.

    Det andra paret var svart, vi har en hög svarta skalbyxor. Vet inte hur lång tid det tog innan vi fattade att det var fler än våra egna. Omärkta. Vi frågade de vi kom på varit hos oss det senaste halvåret typ men inget napp.

    Vi har ganska fullt på ungarnas krokar i hallen, där kan det lätt gömmas en jacka under ett annat barns jacka rätt länge. Vissa av barnen har dubbla jackor och hamnar den nya jackan under en de inte använder just nu så ser jag den inte.

    C-fallet inträffar mest på sommaren. Då brukar vi ha många av kvarterets barn springandes nästan dagligen och ett syskonpar skulle glömma huvudet om det inte satt fast på kroppen. Munkjackor, foppatofflor, cykelhjälmar, springskor o s v. De får komma och hämta när de inser att de glömt. De bor 50 meter bort och jag har slutat gå hem med deras grejor, de får tillbaka när de kommer nästa gång (men då glömmer det något annat ist).

  • Anonym (A)
    Anonym (Ö) skrev 2020-01-17 09:48:09 följande:

    Ja eftersom detta var i somras . Och det var ganska varmt när vi hämtade så jag tänkte inte på jacka just då utan han fick med sig sina leksaker han hade med sig men inte jackan tyvärr. 


    och eftersom det var varmt de kommande dagarna så behövdes inte jackan användas , först när det blev kallare och vi skulle iväg till stan hittade jag inte jackan och DÅ kom jag på att jackan är kvar hos kompisen. 


     


    Så du sitter och retar dig på detta fortfarande, fast det är så länge sedan?

    Känns inte sunt.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ö) skrev 2020-01-17 09:40:55 följande:
    Oj! Då får nog jag skryta med att vi har ordning! Jag märker direkt om någon glömt en jacka kvar eller nåt annat.   Har också 3 barn med massor av kläder! 
    Ordning? Nä, du märkte ju inte att jackan var borta på en hel vecka...
  • Anonym (A)
    Anonym (Ö) skrev 2020-01-17 10:43:58 följande:
    ja Jag fick ringa och åka 3 mil och hämta den. De bor i olika städer och olika skolor!! 

    Desto större anledning att se till att han får med sig hem sina kläder. Varför tar med en märkesjacka till en 7-åring som själv inte kan ta reda på sina kläder med till en familj där du redan vet att de behållit ett annat plagg?


  • Anonym (T)

    Hahahah snacka om att ha problem att släppa saker. Sommras och du startar en tråd nu

  • Solarn
    Anonym (Ö) skrev 2020-01-17 10:43:58 följande:

    ja Jag fick ringa och åka 3 mil och hämta den. De bor i olika städer och olika skolor!! 


    Om föräldrarna hade upptäckt jackan dagen efter så hade du ändå fått åka 3 mil för att hämta den, men du är så sur att ditt barn inte får leka med sin kompis?
  • Anonym (T)

    Sådana föräldrar som dig vill man gärna slippa huh

  • Cheescake
    Anonym (Ö) skrev 2020-01-17 09:30:40 följande:

    När barnet har lekt hos en kompis och du hämtar barnet och åker hem. 

    Efter 1 vecka kommer du på att barnets jacka glömdes kvar hos kompisen. (En DYR märkesjacka)  Du har inte märkt det förrens nu eftersom jackan inte har behövts användas. 

    Kompisens föräldrar har INTE hört av sig till dig om att jackan finns hos dom! Gör man inte det? Blev helt paff när jag kom på att jackan är hos dom och de inget sagt! 

     


    Kan vara så enkelt att det inte ens har noterat att det hänger en jacka hos de som inte är deras...
  • Cheescake
    Anonym (Ö) skrev 2020-01-17 09:40:55 följande:

    Oj! Då får nog jag skryta med att vi har ordning! Jag märker direkt om någon glömt en jacka kvar eller nåt annat.   Har också 3 barn med massor av kläder! 


    Och ändå tog det en vecka innan du insåg att jackan var glömd....
  • Cheescake
    Anonym (Ö) skrev 2020-01-17 10:43:58 följande:

    ja Jag fick ringa och åka 3 mil och hämta den. De bor i olika städer och olika skolor!! 


    Vad skulle du annars ha gjort? Ditt barns kläder, ditt ansvar.
  • Anonym (B)
    Anonym (A) skrev 2020-01-17 09:40:32 följande:

    Så du märkte inte själv att barnet inte hade sin dyra märkesjacka på sig när du hämtade barnet?

    Nja, då vet du ju själv hur det är, att man inte alltid har koll. Det tog ju er en vecka att märka att den dyra märkesjackan var borta.


    Håller med till fullo.

    Vi har massa kläder som hänger hemma. Det kan hänga länge innan vi upptäcker extra kläder, oftast upptäcks sådant hos oss vid vår eller höstrensningen.
  • Anonym (E)

    Skapa inte problem av ingenting. Munkjackan kan ha försvunnit på något konstigt ställe eller ute. Har man mycket kläder i hallen kan något lätt hamna under och det betyder inte att de inte har ordning. Vem lyfter på alla kläder varje vecka för att se om någon annans jacka som inte är anmäld saknad finns där? Om barnen gillar varandra så är det där jäkligt fånigt att ens fundera över. Det är inget problem.

  • Fliselisan

    Jo jag hade smsat föräldrarna samma kväll (om jag såg den då vill säga) och sagt att jag tar med den till förskolan eller mitt barn till skolan om barnet är äldre.

  • Anonym (A 2)
    Fliselisan skrev 2020-01-17 16:51:22 följande:
    Jo jag hade smsat föräldrarna samma kväll (om jag såg den då vill säga) och sagt att jag tar med den till förskolan eller mitt barn till skolan om barnet är äldre.
    Samma här
  • viseversa
    Anonym (Ö) skrev 2020-01-17 09:37:31 följande:
    Till saken hör att en munktröja kom bort hos dom en gång. Jag vet att han hade på sig den när han åkte dit , när jag hämtar finns den inte. De hävdar att de inte sett den.  Och vi fick aldrig tillbaka den. 
    Varför åker du inte och hämtar jackan då? istället för en tråd på fl?
  • Anonym (S)
    Anonym (Ö) skrev 2020-01-17 10:52:42 följande:

    Ja för att dom frågade igår om barnen kunde leka helgen om våran son ville komma dit till dom. De har inte setts sen i somras i jackan blev kvar.  Hade det bara varit 1 gång som nåt blivit kvar så okej men eftersom en tröja spårlöst kommit bort hos dom en gång som vi aldrig fick tillbaka så vet jag inte vad jag ska tro.  Känns inte bra att lämna hos dom. 


    Lämna inte kläderna hos dem då utan ta med dem hem?

    Alltså den gången tröjan försvvann kan du ju kanske reagera över, men den andra gången ni glömde fanns ju plagget kvar, så varför reagerar du över det?

    Det låter lite som att du menar, en gång ok men inte två gånger. Men förvinnandet har ju bara hänt en gång?
  • Physalis

    Jag tycker att det är konstigt att du själv anser att du har en vettig anledning till varför du inte upptäckte att jackan saknades. Men inte kan tänka att de missat jackan av samma anledning, uten de antyds medvetet ha undanhållit att de har jackan.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Glömma kläder hos kompis