Vad är bäst för barn?
Föräldrar som håller ihop kärnfamiljen trots de egentligen inte passar ihop längre eller att de separerar och kanske får en bonusfamilj ?
Föräldrar som håller ihop kärnfamiljen trots de egentligen inte passar ihop längre eller att de separerar och kanske får en bonusfamilj ?
Kärnfamilj, såvida det inte är totalt krig och hat.
Kan undra vem som är uppe i det blå?
För min del är inte mina föräldrars skilsmässa ett Stort Barndomstrauma, definitivt inte, jag förstår mycket väl varför de valde att dela på sig. Detta är vad som kommer ut när jag tar bladet från munnen.
Jag har lite svårt att förstå orsakssambandet i era resonemang, ni som tycker att skilsmässa är big no-no. Först beskriver ni en mysig, trevlig uppväxt med sammanboende/gifta föräldrar, som är i allt väsentligt bra föräldrar (om än inte så kärleksfulla mot varandra). Sen *pang bom* kommer den stora onda kraften liksom utifrån - skilsmässan - och förvandlar föräldrarna till egoister med eller utan psykisk ohälsa och missbruk. Ingen hänsyn tas varken till expartner eller barn, vissa vuxna har t o m fräckheten att träffa en ny partner och bilda bonusfamilj.
Nä, jag fattar inte logiken.
Jag beklagar din upplevelse!
Men jag tänker att två personer, som gjort varandra och sina barn illa både under och efter skilsmässan, knappast kan ha haft någon vidare bra relation före skilsmässan heller. Skilsmässan var symtomet på problemen som fanns, inte orsaken till dem.