• Anonym (Trigger)

    Ligga runt, manlig/kvinnlig sexualitet

    https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/a/21kLkv/har-tagit-inspiration--fran-att-ligga-runt

    S
    åhär säger sångerskan Molly Hammar:
    ? Jag har aldrig känt mig så sexig som jag gör just nu. Jag har hittat sex på ett helt annat sätt och jag har tagit inspiration från att ligga runt. Det har varit helt fantastiskt kul.

    Slutshamingen handlar ju uteslutande om kvinnor. Kvinnor drabbas fortfarande av konsekvenser i den diskussionen.


    ? Exakt! Därför är det så viktigt att verkligen börjar prata om det. Jag tycker inte att det är någon som dragit det här med kvinnlig sexualitet till samma spets som jag gör nu. Hur jag verkligen uttrycker att jag älskar sex på ett sätt som jag upplever att många kvinnor inte vågar göra, säger hon.


    ? Det finns ingen skillnad kvinnlig sexualitet och manlig sexualitet, vi lever i en illusion av att det är två olika världar där vi kvinnor vuxit upp med tanken om att vi inte ens får vara sexuella. Jag vill bara uppmuntra folk att älska sig själva. Och ligga mer.

  • Svar på tråden Ligga runt, manlig/kvinnlig sexualitet
  • KlantSmurfen
    Mimosa86 skrev 2020-02-16 22:21:40 följande: #99
    Nej, men hur stor del är biologi och hur stor del är social konstruktion?

    Det kan vi ju enbart utforska om män och kvinnor har samma förutsättningar att ligga runt. Nu går det ju inte att ta reda på det eftersom det är socialt självmord för en kvinnan att vara sexuell och lätt på foten

    Samtidigt så skriker och bölar mön i diverse trådar över att fruarna och flickvännerna inte släpper till och är pryda och hämmade. Sä otroligt märkligt eftersom det var de som satte i system att förkasta sexuella kvinnor från första början. Människan är ett märkligt släkte..
    "Nej, men hur stor del är biologi och hur stor del är social konstruktion?"
    Det kommer vi aldrig att få ett svar på
    Women's Interest in Casual Sex | Psychology Today

    Incidentally, on several occasions feminists have advised me that they are pleased when I discuss this hypothesis. Hence, if an evolutionary principle is in line with feminist ideology, it is good science. If it contradicts the ideology, it is weak and sexist science. Nice.

    www.psychologytoday.com/us/blog/homo-consumericus/201202/women-s-interest-in-casual-sex
    "Samtidigt så skriker och bölar mön i diverse trådar över att fruarna och flickvännerna inte släpper till och är pryda och hämmade"
    A few large-scale studies in the U.S. provide some sense of how much sex couples are having in their relationships. Married couples report having sex, on average, seven times a month (slightly less than twice a week).1 But, not surprisingly, sexual frequency differs with age and relationship duration.2 In one study of 16,000 American adults, the typical participant reported having sex two to three times per month, but those under the age of 40 reported having sex slightly more often (once a week).3 Regardless of age, couples also tend to have sex more frequently in the early stages of their relationships. Among couples in the first two years of their relationships, 67 percent of gay couples, 45 percent of heterosexual couples, and 33 percent of lesbian couples had sex three times a week or more. The numbers drop off somewhat with time: for couples who had been together 10 years or longer, 11 percent of the gay couples, 18 percent of the heterosexual couples, and 1 percent of the lesbian couples were having sex that often

    www.psychologytoday.com/us/blog/the-passion-paradox/201206/the-ins-and-outs-sexual-frequency
    Det finns ingen skillnad kvinnlig sexualitet och manlig sexualitet, vi lever i en illusion av att det är två olika världar där vi kvinnor vuxit upp med tanken om att vi inte ens får vara sexuella
    - Molly Hammar
    Thinking Face
  • KlantSmurfen
    Mimosa86 skrev 2020-02-23 01:25:27 följande: #117
    Fast jag skrev att det sattes i system av män från början. Eftersom män var de som styrde samhället. Att begränsa en kvinnas sexualitet är att kontrollera en kvinna och det sker ju än idag på många platser världen över. Sen upprätthåller både kvinnor och män strukturer. Kvinnoförakt finns väl förankrat hos kvinnor likasom män kan uppleva ett starkt förakt riktat mot sig av andra män om de bryter mot normer och förväntningar.

    kvinnlig sexuell frigörelse skrämmer. Och Det finns olika benämningar av en lättfotad kvinna som oftast har en mycket negativ klang. Detsamma finns inte hos en lättfotaf man. Alltså kan man inte ställa manlig och kvinnlig sexualitet i paritet till varandra för förutsättningarna är så ojämlika.
    "Att begränsa en kvinnas sexualitet är att kontrollera en kvinna.."
    Girls use a different kind of weapon | American Psychological Association

    For about a decade, University of Minnesota researcher and psychologist Nicki Crick, PhD, has been studying relational aggression, her term for a behavior she has seen in girls as young as age 2.5 years old. While physically aggressive youngsters use physical threats as agents of harm, relationally aggressive girls treat relationships as harm agents, much like pawns on a chessboard. Gossiping, withdrawing affection to get what you want, and using social exclusion to retaliate against a friend are all examples

    www.apa.org/monitor/julaug03/girls
    Flickor, pojkar och kränkningar - Skolverket

    Flickors mobbning stärker deras sexuella attraktion

    Enligt forskarna var däremot mobbning och kränkningar ett sätt för fickor att stärka sin egen sexuella och fysiska attraktion genom att begränsa motståndarnas möjligheter. Det skedde genom ryktesspridning, skvaller och uteslutande på offentliga platser, via telefoner och internet. Så förutom att fickor var mer vana vid att kränka mer indirekt och socialt hade dessa handlingar ytterligare ett syfte. Det primära syftet var att stärka fickornas sexuella status och därigenom också tillgången till de mest attraktiva pojkarna. Att vinna social status genom att stärka sin position som sexualobjekt stämmer också överens med vedertagna genusteorier. Ofta är målen för dessa handlingar desamma för pojkar och fickor, även om medlen för att nå målen kan variera. Studien beskriver däremot inte om detta är ett heterosexuellt spel enbart bland heterosexuella eller om det är så att alla fickor och pojkar "tvingas" ingå i ett heterosexuellt spel för att vinna status i klassen

    www.skolverket.se/download/18.1d7693d81684bec9282e6d/1548919325566/Flickor-pojkar-krankningar.pdf
    Catfights over handbags and tears in the toilets. With her women-only TV company this producer thought she'd kissed goodbye to conflict... | Daily Mail Online

    Over in one corner sat Alice, a strong-minded 27-year-old who always said what she thought, regardless of how much it might hurt someone else. In the other corner was Sarah, a thirtysomething high-flier who would stand up for herself momentarily - then burst into tears and run for the ladies.

    Their simmering fight lasted hours, egged on by spectators taking sides and fuelling the anger. Sometimes other girls would join in, either heckling aggressively or huddling defensively in the toilets. It might sound like a scene from a tawdry reality show such as Big Brother, but the truth is a little more prosaic: it was just a normal morning in my office.

    The venomous women were supposedly the talented employees I had headhunted to achieve my utopian dream - a female- only company with happy, harmonious workers benefiting from an absence of men.

    It was an idealistic vision swiftly shattered by the nightmare reality: constant bitchiness, surging hormones, unchecked emotion, attention-seeking and fashion rivalry so fierce it tore my staff apart.

    When I read the other day that Sienna Miller had said there was no such thing as 'the Sisterhood', I knew what she meant.

    I can understand why people want to believe that women look out for each other - because with men in power at work and in politics, it makes sense for us to stick together.

    In fact, there was a time when I believed in the Sisterhood - but that was before women at war led to my emotional and financial ruin.

    Working in TV is notoriously difficult for women. There is a powerful old boys' network, robust glass ceiling and the majority of bosses are misogynistic males.

    Gradually, what had started out as a daydream - wouldn't it be great if there were no men where I worked? - turned into an exciting concept. I decided to create the first all-female production company where smart, intelligent, career-orientated women could work harmoniously, free from the bravado of the opposite sex.

    In hindsight, I should have learned the lessons of my past - at my mixed secondary school I was bullied by a gang of nasty, name-calling girls, so I knew only too well how nasty groups of women could become.

    www.dailymail.co.uk/femail/article-1168182/Catfights-handbags-tears-toilets-When-producer-launched-women-TV-company-thought-shed-kissed-goodbye-conflict-.html
     
  • New  Dawn
    KlantSmurfen skrev 2020-02-23 11:17:20 följande:

    "Att begränsa en kvinnas sexualitet är att kontrollera en kvinna.." 


    Det är, som du visar här, något som sker från båda könen.

    Jag har generellt en bra erfarenhet av kvinnor och upplever att kvinnor oftast är snälla, stöttande, uppmuntrande och hjälpsamma mot varandra i verkligheten, (även om det finns elaka kvinnor) men här på FL har jag tyvärr mött mycket hån hat och förakt särskilt från kvinnor när jag visade upp min kropp här. De var extremt elaka och påhoppen var mer personliga. Jag har tagit emot mycket aggressiva inlägg mot både män och kvinnor, och tål det, men inget går att jämföra med det som jag fick när jag visade upp min kropp.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn

    *Jag har tagit emot mycket aggressiva inlägg FRÅN både män och kvinnor,*

    Ska det ju stå....


    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Trigger)

    Har samma erfarenheter. Kvinnor kan håna män för deras utseende och kroppar, helt ok. Inte ok om män hånar kvinnor för deras utseende och kroppar.

  • Anonym (Trigger)
    Anonym (Trigger) skrev 2020-02-23 11:57:43 följande:

    Har samma erfarenheter. Kvinnor kan håna män för deras utseende och kroppar, helt ok. Inte ok om män hånar kvinnor för deras utseende och kroppar.


    Själv förstår jag inte. Så kort tid som vi lever på jorden, varför inte lägga energi på annat än att trycka ner andra människor. Är det svårt att vara snälla mot varann?
    Men eftersom jag inte förstår det, så har jag väl en diagnos Skrattande
  • Anonym (L)
    New Dawn skrev 2020-02-23 11:53:29 följande:

    Det är, som du visar här, något som sker från båda könen.

    Jag har generellt en bra erfarenhet av kvinnor och upplever att kvinnor oftast är snälla, stöttande, uppmuntrande och hjälpsamma mot varandra i verkligheten, (även om det finns elaka kvinnor) men här på FL har jag tyvärr mött mycket hån hat och förakt särskilt från kvinnor när jag visade upp min kropp här. De var extremt elaka och påhoppen var mer personliga. Jag har tagit emot mycket aggressiva inlägg mot både män och kvinnor, och tål det, men inget går att jämföra med det som jag fick när jag visade upp min kropp.


    De måste varit väldigt avundsjuka. Du har en fantastisk kropp att vara stolt över.

    Men kvinnor är väl ett väldigt blandat släkte. När jag skrivit om mina problem är det fler kvinnor än män som visat empati och sympati. Samtidigt är det betydligt fler kvinnor än män som möter mig med hån och glåpord.
  • Anonym (stor skillnad)
    New Dawn skrev 2020-02-23 11:53:29 följande:
    Det är, som du visar här, något som sker från båda könen.

    Jag har generellt en bra erfarenhet av kvinnor och upplever att kvinnor oftast är snälla, stöttande, uppmuntrande och hjälpsamma mot varandra i verkligheten, (även om det finns elaka kvinnor) men här på FL har jag tyvärr mött mycket hån hat och förakt särskilt från kvinnor när jag visade upp min kropp här. De var extremt elaka och påhoppen var mer personliga. Jag har tagit emot mycket aggressiva inlägg mot både män och kvinnor, och tål det, men inget går att jämföra med det som jag fick när jag visade upp min kropp.
    Då måste du haft en väldigt attraktiv kropp i kvinnors ögon. En sådan som känns hotfull för dem eftersom de vet att män åtrår en sådan kropp. Kvinnor är väldigt svartsjuka varelser och missunnsamma över fysiska företräden gentemot andra kvinnor. Att vara sexig är kvinnans starkaste maktmedel.

    Vilken typ av kommentarer fick du? På vilka sätt var de negativa. Vad ville du genom att visa din kropp på nätet?
  • KlantSmurfen
    New Dawn skrev 2020-02-23 11:53:29 följande: #123
    KlantSmurfen skrev 2020-02-23 11:17:20 följande:

    "Att begränsa en kvinnas sexualitet är att kontrollera en kvinna.." 


    Det är, som du visar här, något som sker från båda könen.

    Jag har generellt en bra erfarenhet av kvinnor och upplever att kvinnor oftast är snälla, stöttande, uppmuntrande och hjälpsamma mot varandra i verkligheten, (även om det finns elaka kvinnor) men här på FL har jag tyvärr mött mycket hån hat och förakt särskilt från kvinnor när jag visade upp min kropp här. De var extremt elaka och påhoppen var mer personliga. Jag har tagit emot mycket aggressiva inlägg mot både män och kvinnor, och tål det, men inget går att jämföra med det som jag fick när jag visade upp min kropp.
    "Det är, som du visar här, något som sker från båda könen."
    jepp, vi människor har svårt att bete oss.
    Jag tror att beteendet i artikeln jag citerade i #122 beror på dåligt ledarskap och när ledarskapet inte fungerar på tex skolor blir det lätt samma sak där, jag tror samma sak gäller familjer, ju sämre föräldrarna är på att ta på sig ledarskapet ju mer konflikter.

    Kvinnor är ofta mer sympatiska och förstående och mer stöttande men det betyder ju inte att de är helt befriade från avundsjuka, ilska, aggressivitet och andra dumheter som de uttrycker på något sätt för att 'ventilera', det överlappar också en del mellan könen. "snälla män" är inte direkt fysiskt aggressiva men då är de istället betydligt mer passivt aggressiv och har en tendens att ta på sig offerkoftan.

    #115 "moral high ground by consistently identifying with the hegemonic good girl construct"
    (Det är ofta så religion och ideologier är konstruerade och det råkar vara till stor del biologist)
    Många snälla (oerfarna) män på forumet låter ganska lika, antagligen för vinna social status. De har ju inte legat runt så de kommer ju inte att vara otrogna som andra män, de kanske är blyga och osäkra men de är ju i alla fall inte narcissister.

    "Jag har tagit emot mycket aggressiva inlägg mot både män och kvinnor, och tål det, men inget går att jämföra med det som jag fick när jag visade upp min kropp."
    Du var nog snyggare och fick dem att känna sig underlägsna, jag tror inte att det beror på internaliserad sexism.

    Man får ofta läsa/höra att män är rädda för starka/framgångsrika kvinnor och måste trycka ner dem men vilka är det som näthatar Bianca Ingrosso?
  • New  Dawn
    Anonym (L) skrev 2020-02-23 12:28:14 följande:

    De måste varit väldigt avundsjuka. Du har en fantastisk kropp att vara stolt över.

    Men kvinnor är väl ett väldigt blandat släkte. När jag skrivit om mina problem är det fler kvinnor än män som visat empati och sympati. Samtidigt är det betydligt fler kvinnor än män som möter mig med hån och glåpord.


    Tack. Ja kvinnor är olika, men jag har aldrig fått ta såå mycket påhopp som då och någonstans hör det lite ihop med det som tråden handlar om. Att även vissa kvinnor försöker nedvärdera kvinnor som tar olika sexuella uttryck.
    Anonym (stor skillnad) skrev 2020-02-23 12:33:19 följande:

    Då måste du haft en väldigt attraktiv kropp i kvinnors ögon. En sådan som känns hotfull för dem eftersom de vet att män åtrår en sådan kropp. Kvinnor är väldigt svartsjuka varelser och missunnsamma över fysiska företräden gentemot andra kvinnor. Att vara sexig är kvinnans starkaste maktmedel.

    Vilken typ av kommentarer fick du? På vilka sätt var de negativa. Vad ville du genom att visa din kropp på nätet?


    Kanske fanns det avundsjuka med i bilden, men jag tror inte det bara är det. Jag har sett liknande behandling av kvinnor där jag inte tror det handlar om avundsjuka om själva kroppen. Det är fult att tro att man är sexig. Det är pinsamt. Kommentarerna var av alla de sorter, men handlade om att jag svag, ytlig, pinsam, omogen, patetisk, ful, korkad. De tyckte "synd om mig". De var ironiska, hånfulla. Lade in massa skatt och liknelser till mycket nedvärderande saker. De var många och trots att jag tål väldigt mycket började jag ta åt mig, bli ledsen och må dåligt en period, vilket jag sedan kom över.

    Det började med att jag såg att det fanns bilder i helkroppstråden och eftersom jag redan hade fina bilder på mig själv ville jag visa dem. Jag hade redan intresset av att fota mig . Visst handlade det väl delvis om bekräftelsen, (som jag dock inte var "beroende" av) men jag roades mycket av själva fotograferingen. Att leka med kameran och få bra bilder, vilket jag/vi gör än i dag, men visar mycket sällan upp något numera. Om jag visar upp något nu blir i så fall på Flickr. Där accepteras man på ett annat sätt och får inte så mycket kommentarer.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Conny)
    New Dawn skrev 2020-02-23 11:53:29 följande:

    Det är, som du visar här, något som sker från båda könen.

    Jag har generellt en bra erfarenhet av kvinnor och upplever att kvinnor oftast är snälla, stöttande, uppmuntrande och hjälpsamma mot varandra i verkligheten, (även om det finns elaka kvinnor) men här på FL har jag tyvärr mött mycket hån hat och förakt särskilt från kvinnor när jag visade upp min kropp här. De var extremt elaka och påhoppen var mer personliga. Jag har tagit emot mycket aggressiva inlägg mot både män och kvinnor, och tål det, men inget går att jämföra med det som jag fick när jag visade upp min kropp.


    j jag tror dig har själv varit med om att någon har gjort så att jag blev avstängd härifrån. Genom att vara elak . Och jag försvarade mig. Elaka människor finns överallt.
  • Oerhörd
    New Dawn skrev 2020-02-24 05:57:06 följande:

    Tack. Ja kvinnor är olika, men jag har aldrig fått ta såå mycket påhopp som då och någonstans hör det lite ihop med det som tråden handlar om. Att även vissa kvinnor försöker nedvärdera kvinnor som tar olika sexuella uttryck.Kanske fanns det avundsjuka med i bilden, men jag tror inte det bara är det. Jag har sett liknande behandling av kvinnor där jag inte tror det handlar om avundsjuka om själva kroppen. Det är fult att tro att man är sexig. Det är pinsamt. Kommentarerna var av alla de sorter, men handlade om att jag svag, ytlig, pinsam, omogen, patetisk, ful, korkad. De tyckte "synd om mig". De var ironiska, hånfulla. Lade in massa skatt och liknelser till mycket nedvärderande saker. De var många och trots att jag tål väldigt mycket började jag ta åt mig, bli ledsen och må dåligt en period, vilket jag sedan kom över.


    Det är inbyggt i maktstrukturen. Genom att bete sig hånfullt mot andra inom sin egen gruppering visar de att de är duktigt lydiga och välanpassade. Inlärt och varmt uppmuntrat av systemet. Inre kontroll är enkelt och bra, då kan kontroll av kvinnor ursäktas med just det: men seeeee så elaka kvinnor är mot varandra så fort de får en chans. Ju mer förtryckta kvinnor är desto hårdare kontrollerar de varandra. Kolla länder där kvinnor knappt har några friheter alls, där är det tydligare. Hos oss visar det sig snarare i vad du beskriver, det är fult att vara sexuell. Det är fult att ta för sig. Det är fult att vara någonting alls som kan hota en mans manliga självbild.
  • Anonym (Yes)

    Hon har utstrålning, fröken. Visst blir man sugen på ligga, och plus om hon är som Molly Flört

  • Anonym (Yes)
    Anonym (Ilse) skrev 2020-02-09 16:55:13 följande:

    Yes. Och det är här det blir så snett.

    Killar får lära sig att gasa, ligga och lägra.

    Tjejer ska vara svåra, sparsamma och hålla ihop benen.

    Sen klagar killar på att kvinnor inte släpper till, inte vill ligga.

    Om vi dumpar hela den här harangen med ord som; slampa, hora, madrass, luder, drinkluder, hål, lössläppt, fladderfitta, dålig kvinna, lättfotad etc etc etc och istället uppmuntrar kvinnor att njuta av sin sexualitet. Ja då kommer det finnas betydligt fler kvinnor där ute som släpper till.


    Mmm. Yes Flört
Svar på tråden Ligga runt, manlig/kvinnlig sexualitet