• Anonym (Motivation)

Otrogen igen?

Är en kvinna på 30+ som har sambo och två barn. Jobbar på kontor med ca 15 kollegor. För en tid sedan så va vi på AW och där råkade det spåra lite o jag hamnade i säng med en kollega. Trodde aldrig att min moral skulle tillåta mig det.

Grejen nu är att jag ångrar inget och jag vill faktiskt va med honom igen men vet inte om jag vågar, vill inte riskera min relation men ändå njuta av livet hur bör jag göra?

VET ATT JAG ÄR EN SKIT Så det behöver vi inte älta i massor nu

• Svar på tråden Otrogen igen?
  • Anonym (Que?)

Hmmmm, typ 1 vecka och 100 svar sedan TS var inne....så tror fortfarande att detta är en trolltråd.

Om nu inte mot all förmodan TS blivit påkommen av sin man....och har det lite jobbigt....om nu storyn stämmer.

• Anonym (Falsksomvatten)
    Anonym (Que?) skrev 2020-02-24 17:15:45 följande:

Hmmmm, typ 1 vecka och 100 svar sedan TS var inne....så tror fortfarande att detta är en trolltråd.

Om nu inte mot all förmodan TS blivit påkommen av sin man....och har det lite jobbigt....om nu storyn stämmer.

Eller så tröttnade hon på att folk inte diskuterade hennes fråga... eller så tar hon hand om sin familj, eller har haft sportlov...

Jag står fast vid att de flesta håller på mer eller mindre. Säkert min egen jättereko familjefar till man också. Ingen kan få mig att tro någonting annat.. När jag ser hur ?folk? håller på - det börjar nästan bli en statistiskt säkerställd siffra - så blir jag säker i mitt antagande.

Det är bara att blunda och tänka att liksom döden så kommer detta också att ske, men med skillnaden att otrohet sker i stor eller liten skala. Vi kan ej förhindra döden och vi kan inte heller förhindra attraktion mellan människor. En attraktion som lätt kan leda till snedsteg.

Anonym (sofie) skrev 2020-02-22 09:25:57 följande:

Det jag menar är att alla människor har sina egna gränser och att du inte kan avgöra var gränsen går för någon annan. Det kan finnas saker som du gör som jag inte skulle hålla med om, det är inte du som sätter "lagarna" för hur andra människor ska göra. Varken du eller (FYI) hur mycket ni önskar att det är ni som bestämmer. 

Människor blir arga i otrohetstrådar för de tror att de kan vaccinera sig mot otrohet - men det går inte. Vi alla är ulvar i fårakläder och rätt tillfälle gör tjuven. Jag vet det och därför tänker jag INTE kasta sten i glashus vad gäller otrohet. Det är så lätt att begå snedsteg. Oerhört mycket lättare än man någonsin kan föreställa sig. Däremot inte sagt att man bara ska hoppa i säng mot bakgrund av det jag skrivit. Jag bara säger att man bör se sig själv i spegeln innan man pekar finger.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-02-24 18:28:53 följande:
    Eller så tröttnade hon på att folk inte diskuterade hennes fråga... eller så tar hon hand om sin familj, eller har haft sportlov...
    Ok, då ställer jag samma fråga till dig som till (sofie).
    Detta är hennes fråga....

"Grejen nu är att jag ångrar inget och jag vill faktiskt va med honom igen men vet inte om jag vågar, vill inte riskera min relation men ändå njuta av livet hur bör jag göra?".

Är enda svaret. "Klart du skall på det igen" eller "Nej tycker inte du skall göra det igen"
    Inga värderingar, inga åsikter om hur det kan sluta eller vad andra tycker om detta beteende ?

Då blir det en kort och ointressant tråd
  • Anonym (sofie)
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-02-24 18:44:47 följande:

Människor blir arga i otrohetstrådar för de tror att de kan vaccinera sig mot otrohet - men det går inte. Vi alla är ulvar i fårakläder och rätt tillfälle gör tjuven. Jag vet det och därför tänker jag INTE kasta sten i glashus vad gäller otrohet. Det är så lätt att begå snedsteg. Oerhört mycket lättare än man någonsin kan föreställa sig. Däremot inte sagt att man bara ska hoppa i säng mot bakgrund av det jag skrivit. Jag bara säger att man bör se sig själv i spegeln innan man pekar finger.

Ja, jag tycker personligen att man är betydligt mer human om man klarar av att se vad din nästa är kapabel till utan att kasta första stenen. Vare sig det handlar om otrohet eller annat.

Men människor som stått redo att kasta stenen på den som blottar sitt innersta har jag inte mycket för.
  • molly50
    Jag har haft möjligheter att vara otrogen,men ändå valt att inte göra det.
    Hur kommer det sig att en del kan stå emot den frestelsen,.medans andra inte kan?
    Och hur ska man kunna veta vilka som är kapabla till att bedra sin partner och inte?
    Det är ju inget som står skrivet i pannan på folk och inget som folk brukar berätta när de inleder en ny relation.
  • Anonym (man)
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-02-24 18:37:07 följande:

Jag står fast vid att de flesta håller på mer eller mindre. Säkert min egen jättereko familjefar till man också. Ingen kan få mig att tro någonting annat.. När jag ser hur ?folk? håller på - det börjar nästan bli en statistiskt säkerställd siffra - så blir jag säker i mitt antagande.

Det är bara att blunda och tänka att liksom döden så kommer detta också att ske, men med skillnaden att otrohet sker i stor eller liten skala. Vi kan ej förhindra döden och vi kan inte heller förhindra attraktion mellan människor. En attraktion som lätt kan leda till snedsteg.

Jag det är väl klart att du står fast vid det för du vill ju försöka normalisera ditt beteende så gott det går. Du vill inte känna dig som ett asshole och därför försöker du fått ditt beteende att framstå som något alla gör, för då blir det ju fullt normalt.
  • Anonym (man)
    Jag bara säger att man bör se sig själv i spegeln innan man pekar finger.
    Fast det är ju det det som flera försök säga, om man har kunnat vara otrogen och låtit bli så lan man ju se sig i spegeln utan att kräkas.

Peka finger på idioter som beter sig som svin mot andra ska man ALLTID göra, hur ska de annars fatta att de gör fel?
  • Anonym (sofie)
    Anonym (man) skrev 2020-02-25 13:29:31 följande:

Fast det är ju det det som flera försök säga, om man har kunnat vara otrogen och låtit bli så lan man ju se sig i spegeln utan att kräkas.

Peka finger på idioter som beter sig som svin mot andra ska man ALLTID göra, hur ska de annars fatta att de gör fel?

Men du fattar ju inte hur mycket man än pekar finger åt dig. Så det finns ju idioter som tror att de gör alla rätt utan att se sina egna fel.

Låt den som står utan skuld kasta första stenen.
Svar på tråden Otrogen igen?