• Anonym (Motivation)

Otrogen igen?

Är en kvinna på 30+ som har sambo och två barn. Jobbar på kontor med ca 15 kollegor. För en tid sedan så va vi på AW och där råkade det spåra lite o jag hamnade i säng med en kollega. Trodde aldrig att min moral skulle tillåta mig det.

Grejen nu är att jag ångrar inget och jag vill faktiskt va med honom igen men vet inte om jag vågar, vill inte riskera min relation men ändå njuta av livet hur bör jag göra?

VET ATT JAG ÄR EN SKIT Så det behöver vi inte älta i massor nu

• Svar på tråden Otrogen igen?
  • Anonym (man)
    Anonym (sofie) skrev 2020-02-25 14:33:28 följande:
    Men du fattar ju inte hur mycket man än pekar finger åt dig. Så det finns ju idioter som tror att de gör alla rätt utan att se sina egna fel.

Låt den som står utan skuld kasta första stenen.
    Jadu sofie, du vet väl att man bedömer människor efter deras handlingar och inte efter deras ursäkter?
  • Anonym (sofie)
    Anonym (man) skrev 2020-02-25 14:52:37 följande:

Jadu sofie, du vet väl att man bedömer människor efter deras handlingar och inte efter deras ursäkter?

Du är bedömd efter dina handlingar.
  • Anonym (Idioter!)
    Anonym (sofie) skrev 2020-02-25 20:09:54 följande:

En fråga bara... Du har inga problem med att vara otrogen.. Men inte heller inte att bli bedragen? Har jag fattat det rätt då?
  • Anonym (man)
    Anonym (sofie) skrev 2020-02-25 20:09:54 följande:
    Vilka handlingar är det menar du?
  • Anonym (Falsksomvatten)
    molly50 skrev 2020-02-25 13:22:18 följande:

Jag har haft möjligheter att vara otrogen,men ändå valt att inte göra det.

Hur kommer det sig att en del kan stå emot den frestelsen,.medans andra inte kan?

Och hur ska man kunna veta vilka som är kapabla till att bedra sin partner och inte?

Det är ju inget som står skrivet i pannan på folk och inget som folk brukar berätta när de inleder en ny relation.

Jag har också haft det. Många många gånger. Jag har det nu, med flera olika gifta män. Jag har dock inte varit otrogen mot min man. Vi har varit ihop i 17 år. Jag vet inte. Att man träffar rätt person vid fel tillfälle? Att man just då har någon typ av sårbarhet. Behöver inte betyda att förhållandet är dåligt, det kan vara andra faktorer som triggar igång händelseförloppet. Hög press på jobbet, andras otrohet etc etc, en ventil helt enkelt. Varför gör människor det de gör? Den som kan svara på en sådan fråga borde få Nobelpriset.
    Anonym (man) skrev 2020-02-25 13:25:44 följande:

Jag det är väl klart att du står fast vid det för du vill ju försöka normalisera ditt beteende så gott det går. Du vill inte känna dig som ett asshole och därför försöker du fått ditt beteende att framstå som något alla gör, för då blir det ju fullt normalt.

Vilket beteende - att jag pratar och är glad? Jag har inte varit otrogen. Men jag fattar ju, eftersom jag inte är naiv, att det sker mycket lättare än man kan tro.
    Anonym (sofie) skrev 2020-02-25 14:33:28 följande:

Men du fattar ju inte hur mycket man än pekar finger åt dig. Så det finns ju idioter som tror att de gör alla rätt utan att se sina egna fel.

Låt den som står utan skuld kasta första stenen.

Precis, den som är utan skuld kastar första stenen. Det är så jäkla lätt att sitta på sina höga hästar. Men är det något jag lärt mig så är det att alla gör sina egna undantag. Det behöver inte handla om otrohet såklart. Men kan vara nog så dumt och elakt.
  • molly50
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-02-26 13:02:37 följande:
    Jag har också haft det. Många många gånger. Jag har det nu, med flera olika gifta män. Jag har dock inte varit otrogen mot min man. Vi har varit ihop i 17 år. Jag vet inte. Att man träffar rätt person vid fel tillfälle? Att man just då har någon typ av sårbarhet. Behöver inte betyda att förhållandet är dåligt, det kan vara andra faktorer som triggar igång händelseförloppet. Hög press på jobbet, andras otrohet etc etc, en ventil helt enkelt. Varför gör människor det de gör? Den som kan svara på en sådan fråga borde få Nobelpriset.
    Min man och jag har varit ihop i 18 år och jag har,som sagt,också haft chanser men inte tagit dem.
    Jag håller med dig om att det säkert finns olika anledningar till att en del väljer att ta steget att vara otrogen.
    Ibland så behöver det inte ens finnas en orsak utan att man bara söker spänning.
    Det jag finner mest intressant är att en del klarar att stå emot det medans andra inte gör det.
    molly50 skrev 2020-02-26 13:12:23 följande:

Min man och jag har varit ihop i 18 år och jag har,som sagt,också haft chanser men inte tagit dem.

Jag håller med dig om att det säkert finns olika anledningar till att en del väljer att ta steget att vara otrogen.

Ibland så behöver det inte ens finnas en orsak utan att man bara söker spänning.

Det jag finner mest intressant är att en del klarar att stå emot det medans andra inte gör det.

Jag tycker också det är intressant - alkohol tror jag dock är en stor bov. När jag får i mig för mycket försvinner mitt omdöme och konsekvenstänk, jag skulle säga att det i förhållande till sex blir nära 0, därför aktar jag mig för att dricka för mycket.

För min del handlar det om att jag inte skulle kunna se min man i ögonen - han är en helt fantastisk människa - mycket bättre än jag på alla sätt.
  • molly50
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-02-26 13:22:06 följande:
    Jag tycker också det är intressant - alkohol tror jag dock är en stor bov. När jag får i mig för mycket försvinner mitt omdöme och konsekvenstänk, jag skulle säga att det i förhållande till sex blir nära 0, därför aktar jag mig för att dricka för mycket.

För min del handlar det om att jag inte skulle kunna se min man i ögonen - han är en helt fantastisk människa - mycket bättre än jag på alla sätt.
    Det kan nog vara en stod bov i dramat. Men det är nog ändå inte allt.
    Jag är heller ingen stordrickare,men de gånger jag blivit full så har jag ändå kunnat hålla mig på mattan,s.a.s.
    Det har väl kanske lite att göra med självbehärskning också.
Svar på tråden Otrogen igen?