• Anonym (Motivation)

Otrogen igen?

Är en kvinna på 30+ som har sambo och två barn. Jobbar på kontor med ca 15 kollegor. För en tid sedan så va vi på AW och där råkade det spåra lite o jag hamnade i säng med en kollega. Trodde aldrig att min moral skulle tillåta mig det.

Grejen nu är att jag ångrar inget och jag vill faktiskt va med honom igen men vet inte om jag vågar, vill inte riskera min relation men ändå njuta av livet hur bör jag göra?

VET ATT JAG ÄR EN SKIT Så det behöver vi inte älta i massor nu

• Svar på tråden Otrogen igen?
  • Anonym (Falsksomvatten)
    RK man skrev 2020-02-26 17:12:06 följande:

Orkar inte läsa hela tråden med dessa horder av moralister från smäland. Men njut du. Din man har samma tankar for sure. Även om han vill leva med dig och älskar dig.

Haha, tror jag med.
  • Anonym (Falsksomvatten)
    Anonym (man) skrev 2020-03-01 13:27:01 följande:

Japp, och det beror som sagt på att du är inkapabel att vara ärlig med dig själv så därför försöker du normalisera ditt beteende genom att intala dig själv att alla är lika störda. Inget nytt...

Vad är det jag är oärlig om emot mig själv? Och hur kan du veta det?
  • molly50
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-03-01 13:03:24 följande:
    Då kan du tro det. Men jag VET att tillfället gör tjuven. Är så övertygad om det och ingen har någonsin kunnat överbevisa mig. Vi människor är så svaga. Det du skriver om värderingar det stämmer inte.

Jag är realist. Men DU vill inte se sanningen i vitögat.
    Men hur kan du vara så säker på det? Hur kan du veta hur andra människor tänker?
    Jag har haft möjligheter att bedra min man,om jag hade velat. Men jag har inte gjort det. 
    Så alla människor är kanske inte så svaga som du tror.
    Att du själv är svag och inte kan stå emot gör det ju inte till en allmän sanning att alla andra beter sig likadant.
  • Anonym (FYI)
    molly50 skrev 2020-03-06 08:42:40 följande:
    Men hur kan du vara så säker på det? Hur kan du veta hur andra människor tänker?
    Jag har haft möjligheter att bedra min man,om jag hade velat. Men jag har inte gjort det. 
    Så alla människor är kanske inte så svaga som du tror.
    Att du själv är svag och inte kan stå emot gör det ju inte till en allmän sanning att alla andra beter sig likadant.
    Ursäkta Molly, men om man säger att "jag har haft möjligheter att bedra min man"
    Hur menar du då?
    Har tanken slagit dig vid dessa tillfällen?
    Har du känt pirr, eller blivit raggad på?
  • Oerhörd
    Anonym (man) skrev 2020-02-26 20:12:56 följande:

Tja, att folk utgår från att du oxå är otrogen beror nog på att otrogna människor är de enda som resonerar som du gör. Men om du inte varit det så kan du väl säga det? Har du varit otrogen?

Och du tycker på full allvar att det är logiskt att anta att människor som argumenterar MOT svek och lögner är de som hugger sina vänner i ryggen?

Om man har en person (A) som har för vana att svika den som ska föreställas stå henne närmast, kan se personen i ögonen varje dag och sen iskallt och beräknande förråda personen...och sen har du en annan person (B) som tycker att det är förjävligt att göra så och har själv aldrig gjort så...så kommer du fram till slutsatsen att det är mest troligt att det är B som hugger en vän i ryggen... hur kommer du fram till den slutsatsen?

Nä nu orkar jag inte. Du VET att det inte är sant det du säger. Du har mött fler (i forum iallafall) som resonerar exakt som Sofie, utan att själv ha varit otrogna. Mig till exempel. Du gör dig dum som vanligt.
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-06 11:03:48 följande:
    Nä nu orkar jag inte. Du VET att det inte är sant det du säger. Du har mött fler (i forum iallafall) som resonerar exakt som Sofie, utan att själv ha varit otrogna. Mig till exempel. Du gör dig dum som vanligt.
    Nejdå, det finns såklart undantag på allt, finns de som gillar att bli bedragna oxå men om du läst tillräckligt många otrohestrådar så vet du att 9 av 10 som resonerar så är människor som själva varit otrogna. Det är snarare du som gör dig dum genom att sitta och förneka det.
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-06 11:03:48 följande:
    Hur vet du förresten att sophie inte själv varit otrogen? Jag kan inte se att hon har skrivit det.
  • molly50
    Anonym (FYI) skrev 2020-03-06 10:08:02 följande:
    Ursäkta Molly, men om man säger att "jag har haft möjligheter att bedra min man"
    Hur menar du då?
    Har tanken slagit dig vid dessa tillfällen?
    Har du känt pirr, eller blivit raggad på?
    Ja,att man känt attraktion och pirr t ex.
    Men jag har ändå kunnat stå emot och valt att inte agera på det.
    Det jag menar är att det går att stå emot bara man vill.
    Jag älskar och respekterar min man och våra barn och skulle aldrig riskera att förlora det vi har tillsammans.
  • Anonym (FYI)
    molly50 skrev 2020-03-09 08:42:16 följande:
    Ja,att man känt attraktion och pirr t ex.
    Men jag har ändå kunnat stå emot och valt att inte agera på det.
    Det jag menar är att det går att stå emot bara man vill.
    Jag älskar och respekterar min man och våra barn och skulle aldrig riskera att förlora det vi har tillsammans.
    OBS. ta det inte som ett angrepp mot dig, men jag undrar.
    Så du är egentligen inte någon anhängare av begreppet emotionell otrohet?
    Jag vet att du är emot otrohet, men många här anser ju att även det du säger här är en typ av otrohet. Är det skillnad på attraherad och kär t.ex? Skulle din partner tycka det var ok om han vetat att det pirrar med en annan man?
  • molly50
    Anonym (FYI) skrev 2020-03-09 09:08:57 följande:
    OBS. ta det inte som ett angrepp mot dig, men jag undrar.
    Så du är egentligen inte någon anhängare av begreppet emotionell otrohet?
    Jag vet att du är emot otrohet, men många här anser ju att även det du säger här är en typ av otrohet. Är det skillnad på attraherad och kär t.ex? Skulle din partner tycka det var ok om han vetat att det pirrar med en annan man?
    Jag tycker det är skillnad på att vara förälskad eller kär i någon annan och att vara attraherad.
    Känslomässig otrohet är för mig lika fel som annan otrohet. 

Det skulle han såklart inte vara. Men så länge jag inte låter det gå längre än så så tror jag inte att han skulle tycka det var jordens undergång heller.
Svar på tråden Otrogen igen?