• Anonym (Motivation)

Otrogen igen?

Är en kvinna på 30+ som har sambo och två barn. Jobbar på kontor med ca 15 kollegor. För en tid sedan så va vi på AW och där råkade det spåra lite o jag hamnade i säng med en kollega. Trodde aldrig att min moral skulle tillåta mig det.

Grejen nu är att jag ångrar inget och jag vill faktiskt va med honom igen men vet inte om jag vågar, vill inte riskera min relation men ändå njuta av livet hur bör jag göra?

VET ATT JAG ÄR EN SKIT Så det behöver vi inte älta i massor nu

• Svar på tråden Otrogen igen?
  • Anonym (Eh?)
    Anonym (FYI) skrev 2020-03-09 09:08:57 följande:

OBS. ta det inte som ett angrepp mot dig, men jag undrar.

Så du är egentligen inte någon anhängare av begreppet emotionell otrohet?

Jag vet att du är emot otrohet, men många här anser ju att även det du säger här är en typ av otrohet. Är det skillnad på attraherad och kär t.ex? Skulle din partner tycka det var ok om han vetat att det pirrar med en annan man?

Att känna attraktion till någon är inget man rår för. Det händer nog de flesta i längre förhållanden någon gång. Däremot om man agerar på de känslorna och har kontakt med personen på ett sätt som inte partnern skulle gilla, då är det otrohet.
  • Anonym (FYI)
    molly50 skrev 2020-03-09 09:16:24 följande:
    Jag tycker det är skillnad på att vara förälskad eller kär i någon annan och att vara attraherad.
    Känslomässig otrohet är för mig lika fel som annan otrohet. 

Det skulle han såklart inte vara. Men så länge jag inte låter det gå längre än så så tror jag inte att han skulle tycka det var jordens undergång heller.
    Anonym (Eh?) skrev 2020-03-09 09:28:33 följande:
    Att känna attraktion till någon är inget man rår för. Det händer nog de flesta i längre förhållanden någon gång. Däremot om man agerar på de känslorna och har kontakt med personen på ett sätt som inte partnern skulle gilla, då är det otrohet.
    Så då gjorde ts i t.ex tråden "Jag vill ligga med min kollega, är gift" inget fel?
    Det är bara något man skall räkna med i ett förhållande?

• Anonym (FYI)
    molly50 skrev 2020-03-09 09:16:24 följande:
    Jag tycker det är skillnad på att vara förälskad eller kär i någon annan och att vara attraherad.
    Känslomässig otrohet är för mig lika fel som annan otrohet. 

Det skulle han såklart inte vara. Men så länge jag inte låter det gå längre än så så tror jag inte att han skulle tycka det var jordens undergång heller.
    Det låter lite som han som brukar skriva här ibland...
    "Det man inte vet har man inte ont av..."

Lite besviken är jag faktiskt Molly. Trodde efter alla inlägg jag läst av dig att du var strikt emot all form av respektlöshet mot sin partner.

Nu låter jag som en taliban och så är det absolut inte...Bara förvånad.
  • Anonym (Eh?)
    Anonym (FYI) skrev 2020-03-09 10:01:29 följande:

Så då gjorde ts i t.ex tråden "Jag vill ligga med min kollega, är gift" inget fel?

Det är bara något man skall räkna med i ett förhållande?

Hon hade ju väldigt mycket kontakt med kollegan på ett privat plan bl a. via meddelanden. Så det faller nog inom begreppet emotionell otrohet. Hade hon hållit kontakten strikt professionell och bara fantiserat hade det däremot inte varit otrohet.
  • Anonym (man)
    Anonym (FYI) skrev 2020-03-09 10:42:10 följande:
    Det låter lite som han som brukar skriva här ibland...
    "Det man inte vet har man inte ont av..."

Lite besviken är jag faktiskt Molly. Trodde efter alla inlägg jag läst av dig att du var strikt emot all form av respektlöshet mot sin partner.

Nu låter jag som en taliban och så är det absolut inte...Bara förvånad.
    Nja, jag tror ni pratar om olika saker...  Tjejen i den tråden gjorde mycket mer än bara känna saker, hon bokade möten med kollegan, dejter, utbytte låtar, tjattade efter arbetstid.... det är inte enbart känslor, det är handlingar. Jag tror Molly pratar om ENBART tankar och känslor utan handlingar.
  • Oerhörd
    Anonym (man) skrev 2020-03-06 12:49:37 följande:

Hur vet du förresten att sophie inte själv varit otrogen? Jag kan inte se att hon har skrivit det.

Du låter bli att se det du inte vill se - det är precis i linje med all din argumentation. Hon påpekar i inlägg 171 att hon inte någon gång sagt sig ha varit otrogen. Det är vad du/ni antar.
  • Oerhörd
    Anonym (man) skrev 2020-03-06 12:46:02 följande:

Nejdå, det finns såklart undantag på allt, finns de som gillar att bli bedragna oxå men om du läst tillräckligt många otrohestrådar så vet du att 9 av 10 som resonerar så är människor som själva varit otrogna. Det är snarare du som gör dig dum genom att sitta och förneka det.

Well, om åtta av tio har varit otrogna och det utöver det finns en skara människor som inte varit otrogna men ändå inte tycker att det är så jävla farligt så blir ni en förfärligt liten skara i slutändan som är helt rabiata över lite sex vid sidan av. Högljudda och otrevliga är ni så det räcker förstås, det är liksom inte så många som orkar lyssna på er, än mindre protestera när ni förkunnar er sanning. Jag har inte bara läst otrohetstrådar, jag pratar med människor i verkliga livet för jämnan också, och där är de som stenhårt biter sig fast i åsikter som din mindre vanligt. De allra flesta är kapabla att sätta även mindre bra handlingar i större perspektiv. Tack och lov. Om alla var som du skulle vi väl hugga händer av snattare och stena otrogna. Det finns platser i världen där din sorts moral är lag. Känns de verkligen som goda och mysiga alternativ?
  • Anonym (FYI)
    Oerhörd skrev 2020-03-09 11:44:05 följande:
    Well, om åtta av tio har varit otrogna och det utöver det finns en skara människor som inte varit otrogna men ändå inte tycker att det är så jävla farligt så blir ni en förfärligt liten skara i slutändan som är helt rabiata över lite sex vid sidan av. Högljudda och otrevliga är ni så det räcker förstås, det är liksom inte så många som orkar lyssna på er, än mindre protestera när ni förkunnar er sanning. Jag har inte bara läst otrohetstrådar, jag pratar med människor i verkliga livet för jämnan också, och där är de som stenhårt biter sig fast i åsikter som din mindre vanligt. De allra flesta är kapabla att sätta även mindre bra handlingar i större perspektiv. Tack och lov. Om alla var som du skulle vi väl hugga händer av snattare och stena otrogna. Det finns platser i världen där din sorts moral är lag. Känns de verkligen som goda och mysiga alternativ?
    Tror i.o.f inte du får fram någon sanning om du snackar med folk i verkliga livet.
    Ingen vill bli ansedd som svartsjuk och kontrollerande. Allra minst öga mot öga. Tror inte ens man får fram sanningen i ett anonymt forum som detta av samma anledning.
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-09 11:31:02 följande:
    Du låter bli att se det du inte vill se - det är precis i linje med all din argumentation. Hon påpekar i inlägg 171 att hon inte någon gång sagt sig ha varit otrogen. Det är vad du/ni antar.
    Japp, men det betyder inte att hon inte varit det utan bara att hon inte SAGT det, Sen har hon blivit tillfrågad några ggr men inte svarat på det, hur ska man tolka hennes tystnad?
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-09 11:44:05 följande:
    Haha, eller hur... för att vara någon som anklagar andra för att se vad de vill se verkar du vara väldigt selektiv själv. Svek och lögner är inte accepterat någonstans varken av de som själva drabbats, de som inte drabbats och inte ens de som själva utsätter andra för det vill själva bli utsatta för det (de verkar bara tycka att det är ok att göra så mot andra).

De flesta normala människor är som tur kapabla att stå för sina handlingar, sen har vi tyvärr en drös fega små stackare som tydligen inte lärt sig det som barn och ska hitta alla möjliga ursäkter för att slippa stå för sina handlingar. Lösningen är såklart INTE att alla andra ska lära sig acceptera svek,lögner och feghet bara så att dessa stackare ska känna sig bättre. Lösningen är snarare att dessa fega små stackare ska växa upp och lära stå för sina handlingar.
Svar på tråden Otrogen igen?