Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Vad tycker ni om SAS nya reklam?

jeanette02 skrev 2020-02-15 16:29:30 följande:
    Kallar du mig nationalist nu? Jaja herregud, jag tycker mycket om mitt hemland, och jag lever ihop med en man sedan snart 20 år från ett annat EU-land, ett land som jag också älskar.

Men vi har urusel media i Sverige överlag. Så det är jag väldigt negativ till. Inte landet i fråga.

Media här hjärntvättar folk med sin propaganda. Vissa undantag finns dock.
    Nej, jag kallar NMR som organiserade attacken och andra långt till höger som ständigt klagar på Sverige som de är så stolta över  Obestämd för nationalister.

Jag är helt OK med att vi lånar av varandra och alla kan kalla allt för sitt när de lånat det ett tag. Svenska köttbullar, turkiska köttbullar eller assyriska köttbullar. Jag bryr mig inte. Jag gör dem som jag vill ändå.

Det är din åsikt - ingen vedertagen fakta. Jag finner den svenska pressen befriande fri fån just propaganda. Tyvärr finns det krafter som vill partipolitisera och när de inte får det känner de sig motarbetade och menar att rapporteringen är partipolitiskt partisk åt andra hållet.
  • nihka
    Anonym (trisstan) skrev 2020-02-15 16:42:05 följande:
    Eller så är de negativa till förändringen av sina hemländer? 
    Ja, för nationalister verkar det som det alltid var bättre förr. Även förr var det bättre förr. Vet ingen punkt i historien då nationalister varit nöjda så exakt VAD de vill tillbaka till är lite oklart.

Eller jo, visst kan jag märka en skillnad. Det var illa tidigare och nu är det ännu värre.
  • nihka
    jeanette02 skrev 2020-02-15 17:05:12 följande:
    Fast du citerade mitt nlägg och sedan skrev om någon paradox/nationalist duh.

Ja, vi får vara överens att vi helt enkelt har olika syn på det med medierna. Säger inte att jag har rätt, utan det är min åsikt som du säger. Och du har rätt till din åsikt givetvis.
    Fast du låter på samma sätt gällande detta klagande på svensk media, men det är naturligtvis upp till dig att bestämma dig för om du är nationalist eller inte duh.

Ja, antingen det eller så tar vi vår information från olika ställen.
  • nihka
    Persbrandtkola skrev 2020-02-15 17:48:22 följande:
    Vart är attacken? 
    Du frågar om i vilken riktning attacken är?
  • nihka
    Persbrandtkola skrev 2020-02-15 17:10:25 följande:
    Det är det som är hela poängen! Att den har så hårda ord samtidigt som att den är så melankolisk. Reklamen är väldigt allvarlig, därför tycker jag det är förundransvärt varför många tycker att den är "bra"... Tycker den är fruktansvärd och lätt att tolka, billig.
    Alla som har försökt förklara en annan poäng än den du ser har du ju avfärdat som att de inte har fattat eller inte ens sett filmen. Kanske var det den chockartade och uppmärksamhetsfångande inledningen med "nada" som gjorde att du inte kunde ta till dig resten?

Se filmen från 1.33 och försök att tänka bort början så kanske budskapet med "travellers" som de också skriver ut, blir mer tillgängligt för dig?

Jag tycker reklamfilmen har edge. Jag känner mig inte förnärmad på minsta vis, men det gör jag inte i vanliga fall heller.
  • nihka
    Persbrandtkola skrev 2020-02-15 18:00:24 följande:
    Nej... 
    Då får du formulera din fråga så språket speglar vad du funderar över...
  • nihka
    Persbrandtkola skrev 2020-02-15 18:21:16 följande:
    Vart är attacken?
    Du frågar återigen i vilken riktning attacken gick i.
  • nihka
    Persbrandtkola skrev 2020-02-15 18:28:40 följande:
    Ta till mig resten? Vad menar du? Hur skulle jag annars kunna föra en diskussion? Utveckla? "Nada" är bara en del av det hela... Jag ser reklamen som helhet, varför tror du att jag uppfattar "nada" som en utlösande faktor? Vart har jag skrivit att "nada" skulle vara det för mig? Du borde sluta blanda in din egna agenda och titta på vad reklamen går ut på...

Japp har sett från 1:33 till slut... Budskapet ligger som en röd tråd genom hela reklamen... Om du misslyckas att ta till dig det eller inte förstår... Då känns det som att det finns större problem här...

Vad tillför din sista mening? Okej, vad bra för dig...
    Om du har tagit till dig mer än vad du har redogjort för i text så är det förstås utmärkt.

Fast det är ju ingen jättehöjdare att diskutera något med någon som anser att alla som inte håller med dem är typ dumma huvudet. DET går ju som en röd tråd genom så gott som alla dina inlägg.

Jag känner mig inte förnärmad på minsta vis, men det gör jag inte i vanliga fall heller. Jag blir inte upprörd av påståenden om att alla och allt kommer någon annan stans ifrån bara man går tillräckligt långt tillbaka. Man gör saker till sitt eget genom att låna och förädla så det passar. Det är det budskapet jag tar fasta på.

Fast jag kan ju förstå hur "nada" får tånaglarna att krulla sig på nationalister och irritera några andra.
  • nihka
    Persbrandtkola skrev 2020-02-16 00:19:18 följande:
    Håller med dig! Har uttryckt mitt missnöje där jag kan. Väldigt viktigt tycker jag!  
    Hahaha! En reklamfilm för ett flygbolag. Viktig. OK
Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?