Inlägg från: Persbrandtkola |Visa alla inlägg
  • Persbrandtkola

Vad tycker ni om SAS nya reklam?

nihka skrev 2020-02-25 16:58:36 följande:
    För att det är så man ofta gör - släpper en längre film och sedan en förkortad version.

Ytterligare en person som inte håller med dig som inte fattat eller som inte ens sett filmen. De börjar bli rätt många nu
    Persbrandtkola skrev 2020-02-25 17:07:52 följande:
    Ja precis, efter några timmar... Nää du, där har du grymt fel! SAS såg själva att det inte funkade haha! Säg någon annan reklam som man går in och redigerar bort typ 60% efter typ 12 timmar?

Ja när är typ 4-6 pers i tråden, ni är en stor majoritet haha, INTE! Återspeglar verkligheten bra! Typ 85-90% som förstår sig på reklamen. Sen har vi individer som lever uppe bland molnen, precis som SAS :P 

Tanke på hur han uttryckte sig, så kan han ju troligen inte ha sett den, eller hur? Fast du tog väl bara chans att hugga igen, som vanligt.

Tyst det blev...
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    KlantSmurfen skrev 2020-02-25 19:57:09 följande:
    de lade väl upp samma + en kortare? det som är "bortklippt" är alla icon13.png
    Jo det är sant iofs, att två versioner kom upp, men det är fortfarande väldigt konstigt att SAS låste kommentarsfältet och lade upp en kortare reklamfilm, som inte alls har samma poäng som den långa. Vilket annat företag gör på det här sättet, så snabbt och sedan förbjuder/försök att mörka vad folk tycker om den.  
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-25 21:12:47 följande:
    Fel igen. Typ 20 skulle det stå. Det är tydligen så jobbigt för dig när du inte får medhåll av alla att du "glömmer bort" majoriteten av de som har en annan syn på saker än du.
    Komiskt! Vart hittar du den majoriteten? Ser bara en klar majoritet som är emot reklamen! Vart hittar du din majoritet? 
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-25 21:10:05 följande:
    Jepp. Man kortar ofta ner reklam och bestämmer redan när man gör reklamen hur man ska klippa ner. Långa reklamfilmer är förstås dyrare att köra än korta. 

Eller typ 20+. Ta fram kulramen

Du illustrerar min poäng om en enögd syn fint. Du tar dessutom att bli emotsagd som hugg. Inte van att bli emotsagd eller kanske alltför van?
    Så du menar på fullaste allvar att de flesta som släpper reklamer, släpper en kortare version så snabbt som SAS gjorde? Mmmm det måste vara svindyrt att ha sin lååånga reklam uppe på Youtube. Eller ja, det blev riktigt dyrt för SAS, aktien sjönk som en sten. Jag hoppas att du vet varför SAS gjorde så, annars är du inte ett dugg insatt i det hela.

Hur kan du få 20+ timmar  till något som publicerades på morgonen och drogs in på kvällen. Antar att du inte kommit i närheten av en kulram...Baby Föreslår att du letar rätt på en! 

Och du illustrera min poäng perfekt. Finns här för dig ifall du behöver mer hjälp! 
    Tanke på hur du hugger och på vad, så är det komiskt. Sett reklamen än?   
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-25 21:34:18 följande:
    Inte alls konstigt att de stängde kommentarsfältet. SAS har ingen skyldighet att agera plattform för någon intressegrupp. SAS har inte "förbjudit" eller "mörkat" någonting. SAS kan inte inskränka yttrandefriheten även om de hade velat.

Och man tog bort filmen och la sedan ut den igen tillsammans med en kortare version. Den kortare versionen har exakt samma budskap bara inte lika drastiskt uttryckt. Man landar i exakt samma slutsats: allt är lånat.

Du har riktigt dålig koll på hur det hela förlöpt.
    Nej du, där har du fel igen! Aha "någon intressegrupp"? Kan det vara Skandinaver? Klart de inte kan det, dock att stänga kommentarsfältet, vara bara ett av många fel som begåtts i SAS namn. 

Nej, den har inte alls samma budskap, titta själv och jämför, vilka delar är borta i den korta i förhållande till den långa? Den korta sätter en helt annan prägel an vad den långa gör.

Hmm, vart har jag dålig koll? Ge några exempel! Uppenbarligen har du inte kollat på den korta för att göra den analysen och det känns som att du började kolla efter 01:13 på den långa. Se början vetja! Baby  
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-25 21:12:47 följande:
    Fel igen. Typ 20 skulle det stå. Det är tydligen så jobbigt för dig när du inte får medhåll av alla att du "glömmer bort" majoriteten av de som har en annan syn på saker än du.
    SAS i ett nötskal Baby
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    Smecker skrev 2020-02-26 11:38:13 följande:

En kort passus; Skandinavien stavas med k i Skandinavien. Substantivformer av egennamn stavas med gemen, som i skandinaviska, germanska, nordiska och så vidare.

Det är bedrövligt hur "nationalister" misshandlar svenska språket. Det kanske inte är så förvånande med tanke på det utbredda bildnings- och utbildningsförakt som råder bland "nationalister", men det är ändock bedrövligt.

Så här brukar det låta när individen har blivit rejält kränkt och inte har något annat att komma med. 
    Kämpa på din tangentbordskrigare du, men det är långt ifrån bara nationalister som tycker illa om SAS reklamfilm, men lev du uppe bland molnen, precis som SAS...SoligSoligSolig
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-26 22:29:09 följande:
    Inget mattesnille alltså. Av de som har en åsikt som avviker från din har du "glömt bort" majoriteten av de som har en åsikt som avviker från din.

I vilken riktning?
    Nu är det väl inte mitt problem att du har problem med matematiken? 
    Det är en stor majoritet som inte tycker om den bara titta på t.ex. Youtube eller titta i omröstningen här på familjeliv... Eller andra sociala medier. I alla fall dök deras aktie efter detta magplask. Tror du själv att det har att göra med en liten minoritet? Självklart inte! Det har bland annat att göra med att väldigt många bojkottar eller hotar med det och ser SAS som ett negativt företag. Oroligt läge så att säga!  

Haha dina riktningar igen... Inte mitt problem om du inte vet. Du får väl läsa på lite om du känner för det, jag bryr mig inte om du inte vet! BabyBabyBaby 
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-26 22:58:34 följande:
    SAS har ingen skyldighet att ha ett kommentarsfält över huvud taget och stänger/öppnar det precis när de vill. Var får du alla dina märkliga föreställningar ifrån?

I vilken riktning har du dålig koll?

Både den långa och korta reklamfilmen har samma budskap: allt är lånat.
    Det har jag inte sagt heller! Sa att det var fel! Inte förbjudet. Läs innan du svarar, så slipper du missförstå! Jag skriver till och med att: "Klart de inte kan det"!Baby Självklart skulle SAS ha en öppen dialog istället och ta problemen i hornen. Men nej, SAS gömmer sig under en sten. Hmmm, undra när SAS ska göra något åt saken, börjar bli rätt skämmigt.

Så du kunde inte motivera? Starkt... Väldigt bra argument. Precis som SAS står med händerna i fickorna och huvudet bland molnenBaby 

Nej, där har du fel! Vad är bortklippt i den korta? Gå in och jämför! Baby  
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola

Man kan undra varför en liten minoritet kämpar emot sanningen... Nu när alla korten ligger på bordet. Kan inte bli mer tydligare. Till och med SAS själva skäms. Men nej då, det ska finns några få tappra tangentbordskrigare här inne som inte vill se verkligheten. Men kämpa på, er grop blir djupare och djupareSoligSoligSolig

SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    Padirac skrev 2020-02-27 22:58:19 följande:
    Om jag är överens med dig? 

Frågan är väl om du är överens med vad SAS reklam säger - att dessa saker inte är helt och hållet skandinaviska, utan att dessa saker har delar av sitt ursprung i andra regioner..
    Spöke
    SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-28 02:26:13 följande:
    Det förklarar förstås en del...
    Anonym (Hehe) skrev 2020-02-27 22:53:20 följande:
    Bra! Då är du överens med mig när jag säger att Långskeppet, kullagret, blixtlåset och dynamiten är från Skandinavien?
    Tänkte du på "blixtlåset" (första patentet i USA) eller "det moderna blixtlåset"?
    nihka skrev 2020-02-28 02:26:16 följande:
    Det förklarar förstås en del...
    Anonym (Hehe) skrev 2020-02-27 22:53:20 följande:
    Bra! Då är du överens med mig när jag säger att Långskeppet, kullagret, blixtlåset och dynamiten är från Skandinavien?
    Tänkte du på "blixtlåset" (första patentet i USA) eller "det moderna blixtlåset"?
    nihka skrev 2020-02-28 02:15:27 följande:
    Och jag svarar bara dig. Jag är inte din FL-slav och om du inte kan hålla ordning på vad som sagts och dessutom drygt påstår att ingen kan svara på frågor du ställer som är besvarade av både mig och andra för länge sedan får du finna dig i att reda dig lite själv.

Btw kan du inte prata mer om "kapitalismen" vs " den moderna kapitalismen" och hur det kan finnas en "modern" variant av något som "uppfanns" iom den "moderna" varianten av kapitalism? Den är min favorit!
    Sett reklamen än haha? Baby

SAS älskar nötter
  • Persbrandtkola
    jeanette02 skrev 2020-02-28 05:06:13 följande:
    Precis, ingen kan ju ta åt sig äran för något här i världen då klart slut. Enligt SAS dårå + några till...

I lite mer modern tid kan vi ju säga att Steve Jobs påhitt kommer inte alls från USA.

Nobelpriset kommer inte alls ifrån Skandinavien. Pacemakern har heller inget ursprung osv. Upptäckandet av Penicillinantibiotikan är egentligen också lite skandinaviskt...

Alltså det blir ju historieförfalskning med SAS logik och resonemang.
    Ja precis!
    SAS älskar nötter
Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?