-
Vart är attacken?nihka skrev 2020-02-15 18:07:49 följande:Då får du formulera din fråga så språket speglar vad du funderar över... -
Ta till mig resten? Vad menar du? Hur skulle jag annars kunna föra en diskussion? Utveckla? "Nada" är bara en del av det hela... Jag ser reklamen som helhet, varför tror du att jag uppfattar "nada" som en utlösande faktor? Vart har jag skrivit att "nada" skulle vara det för mig? Du borde sluta blanda in din egna agenda och titta på vad reklamen går ut på...nihka skrev 2020-02-15 18:05:05 följande:Alla som har försökt förklara en annan poäng än den du ser har du ju avfärdat som att de inte har fattat eller inte ens sett filmen. Kanske var det den chockartade och uppmärksamhetsfångande inledningen med "nada" som gjorde att du inte kunde ta till dig resten?
Se filmen från 1.33 och försök att tänka bort början så kanske budskapet med "travellers" som de också skriver ut, blir mer tillgängligt för dig?
Jag tycker reklamfilmen har edge. Jag känner mig inte förnärmad på minsta vis, men det gör jag inte i vanliga fall heller.
Japp har sett från 1:33 till slut... Budskapet ligger som en röd tråd genom hela reklamen... Om du misslyckas att ta till dig det eller inte förstår... Då känns det som att det finns större problem här...
Vad tillför din sista mening? Okej, vad bra för dig... -
Så Expressen uppger "Mueller-rapporten", men, vart i rapporten? Väldigt fattig källa... Så jag tycker inte den kan räknas tyvärr. Om det var en korrekt angiven källa, då skulle det vara en helt annan sak. Så nej, jag håller inte med dig där. OCH källorna i de andra artiklarna, helt fantastiska, eller?KillBill skrev 2020-02-15 19:10:43 följande:Du påstår att Expressen inte har några källor som stärker sitt material vilket är helt felaktigt.
Expressen hänvisar till Mueller rapporten och den har slagit fast att ryska trollkonton försökte påverka presidentvalet i USA 2016. Den ryska påverkansapparaten nådde på Facebook 126 miljoner amerikaner. Sju personer erkänt sig skyldiga eller fällts och ytterligare 27 åtalats, vid sidan av tre ryska företag.
Det Patrik Oksanen säger att det inte går att bevisa att Donald Trumps kampanjpersonal förstod vad Vladimir Putins trollarméer höll på med.
-
Så helt allvarligt, ska jag som läsare gå igenom en rapport på flera hundra sidor, där mycket är hemlighetsstämplat, för att komma fram till Expressens källa?KillBill skrev 2020-02-15 19:56:54 följande:Det är Muellerrapportens slutsats att USA blev utsatta för en rysk påverkansoperation. Här har du en länk till rapporten:
Du vet väl hur källhänvisningar fungerar väl? Otroligt dålig källa, enligt mig. Jag hade tycket att det var helt okej om Expressen hade berätta vilka sidor osv. Nej tack, det här duger inte, dålig journalistik! -
Eller det var inte alls hemlighetsstämplat, så glöm det.Persbrandtkola skrev 2020-02-15 20:13:24 följande:Så helt allvarligt, ska jag som läsare gå igenom en rapport på flera hundra sidor, där mycket är hemlighetsstämplat, för att komma fram till Expressens källa?
Du vet väl hur källhänvisningar fungerar väl? Otroligt dålig källa, enligt mig. Jag hade tycket att det var helt okej om Expressen hade berätta vilka sidor osv. Nej tack, det här duger inte, dålig journalistik! -
Nej tack, kommer inte att läsa den utredningen nu.KillBill skrev 2020-02-15 21:02:29 följande:Slutsatserna i mullerrapporten har referats i hundratals media såväl svensk som utländsk och antingen litar du på detta eller så får du själv läsa utredningen.
Det finns ONFEN tvekan om att USA var utsatt för en rysk påverkanskampanj.
Här ett referat från konservativa Svenska Dagbladet:
www.svd.se/mueller-rapporten-slappt-inga-bevis-for-konspiration -
Tack...KlantSmurfen skrev 2020-02-15 20:22:28 följande: -
Håller med dig! Har uttryckt mitt missnöje där jag kan. Väldigt viktigt tycker jag!Anonym (Konstigt och dumt) skrev 2020-02-15 21:50:42 följande:Jaha. Jag har gett den tummen ned på två ställen: på Youtube och på SAS Facebooksida. Med ETT konto, nämligen mitt eget på båda ställena. Och jag har definitivt inte fått order någonstans ifrån att göra så. Jag kan tänka själv, thank you very much.
Jag undrar ofta vad som driver sådana människor som dig och Nikha. Varför hatar ni ert eget land så mycket? Och om ni nu gör det - varför blir ni kvar här??? Ni är ju vuxna människor, ni bestämmer själva var ni vill leva. -
KlantSmurfen skrev 2020-02-15 15:03:48 följande:utvecklats bit för bit" alt="smile2.gif" />
KlantSmurfen skrev 2020-02-15 15:04:08 följande:KlantSmurfen skrev 2020-02-15 15:23:31 följande:Jättesvenskt
KlantSmurfen skrev 2020-02-15 20:22:28 följande:
Fantastiskt hur du använder bilder, för den som har svårt att tänka själv... -
Okej, ändå är väldigt många upprörda... Kan det inte vara så att det beror på att du har svårt att se varför, varför du inte blir upprörd? Har tagit denna diskussion med många nu, men, tycker du på fullaste allvar att det inte är något att bli upprörd över? Gör följande: Se reklamen igen och tänk på vad som säg i den, samtidigt med vad som visas, vad får du för bild då?Anonym (tobbe) skrev 2020-02-16 00:27:23 följande:Har svårt att se varför folk blir så upprörda för det dom säger stämmer ju till största del. Det enda är väl att dom missar att påpeka att även skandinavien lämnar avtryck. Saken är den att alla kulturer är rejält uppblandade. Svensk kultur har inslag från kulturer över hela världen och vi har påverkat kulturer över hela världen. Det är så civilisationer utvecklas genom att lära sig av varandra. Dom som inte gjort det har stått still eller försvunnit.
Dom som blir upprörda är väl mest sverigedemokrater som tror att allt vi har i Sverige har kommit till här utan intryck från omvärlden vilket är så korkat. Det är som svensk mat vi har tagit till oss andra kulturers mat och sen har vi gjort vår tvist på det. Sen har andra länder tagit till sig vår mat och gjort sin tvist det är så det fungerar. Att bli arg över den här reklamen är bara löjligt. Det är lika patetiskt som dom som tror att alla traditioner som vi har nu har funnits sedan hedenhös. Ta bara vurmen för svenska flaggan det var först på 1900 talet som vanliga svenskar ens började bry sig om flaggan. Tidigare visst inte ens dom flesta svenskar om hur den såg ut den användes mest av kungen och militären.
Det var väldigt tomt argument... Vad grundar du på att sverigedemokrater är på det sättet? Underbart när folk slänger ut sig saker som ska låta bra.. Vad är en "vanlig svensk"?