Inlägg från: Persbrandtkola |Visa alla inlägg
  • Persbrandtkola

Vad tycker ni om SAS nya reklam?

nihka skrev 2020-02-17 18:23:49 följande:
    Du frågar återigen i vilken riktning attacken gick i.
    Nej, jag efterfrågar vart den är, när hände det en attack? 
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-17 18:45:21 följande:
    Om du har tagit till dig mer än vad du har redogjort för i text så är det förstås utmärkt.

Fast det är ju ingen jättehöjdare att diskutera något med någon som anser att alla som inte håller med dem är typ dumma huvudet. DET går ju som en röd tråd genom så gott som alla dina inlägg.

Jag känner mig inte förnärmad på minsta vis, men det gör jag inte i vanliga fall heller. Jag blir inte upprörd av påståenden om att alla och allt kommer någon annan stans ifrån bara man går tillräckligt långt tillbaka. Man gör saker till sitt eget genom att låna och förädla så det passar. Det är det budskapet jag tar fasta på.

Fast jag kan ju förstå hur "nada" får tånaglarna att krulla sig på nationalister och irritera några andra.
    Där håller jag inte med dig! Jag lägger fram detaljer som stärker det jag säger, skillnad från dig... Ok, vad bra, så då kan igen annan bli det eller? Jag blir besviken och jag förstår inte varför SAS ska göra en reklamfilm på det här sättet bara, finns igen anledning, speciellt när deras reklam börjar med massa skitsnack och sedan bara maler på i samma anda. Speciellt när vårat samhälle är så spräckligt. Finns igen poäng med det, förutom att irritera och provocera eller finns det en annan agenda tro?. Det är uppenbart vad reklamen säger, men SAS vill inte stå för det, utan de skyller missnöjet på en attack... Självklart blir människor upprörda när ett Skandinaviskt företag kommer med osanning om Skandinavien och sedan inte tar ansvar för deras skitsnack. Min tanke var direkt: Varför? Och sedan går flera tidningar ut och stödjer det här och skyller på att människor är lättkränkta, att det är ironi, det är högerextremister som överanalyserar och vill skapa debatt för att gynna politisk övertygelse osv osv. SUCK! 

Jag hoppas att du och andra som bara ser den här reklamen som vilken som helst, kommer till insikt att det är verkligen inte är en lite grupp som tyckt till om reklamen, utan den har fått jättestor uppmärksamhet i och utanför Skandinavien. Kolla bara på vad andra flygbolag har kontrat gentemot SAS hjärnsläpp. Är alla dem också högerextremister, nationalister eller Sverigedemokrater m.m. Det är billigt och det är riktigt tröttsamt att förklara det hela till en vägg... Har du ens sätt reklamen? 

"Nada" är en sån liten del av det hela, fan, har du ens läst det jag skrivit? Kollar du på den tecknade versionen av reklamen eller vad har du sett?  
    Aha så det är jag som får resterande att känna sig korkade... Titta på hur du själv skriver!? Men det är klart, du rentvår dig själv som en sann fanatiker. 
  • Persbrandtkola
    Persbrandtkola skrev 2020-02-17 18:55:42 följande:
    Nej, jag efterfrågar vart den är, när hände det en attack? 
    Jag har märkt att du har svårt för frågor? Du kanske ska ägna dig åt saker som är mindre krävande...

Fan vad löjligt det här börjar bli, man vad fan, om du vill hålla på och rikta uppmärksamheten bort från ämnet, så får du väl skaffa dig en egen tråd, som går ut på hur du ska kunna göra dig förstod. För nu är du bara pinsam...
  • Persbrandtkola
    KillBill skrev 2020-02-17 19:55:12 följande:
    Jisses, har du börjat prata med dig själv nu också? . 
    Sen när blev det att skriva till sig själv när jag citerar en annan, som du svara åt!?
     Hur tänker du här?
  • Persbrandtkola
    KillBill skrev 2020-02-17 20:29:09 följande:
    I inlägg #289 citerar du dig själv och det ger ett förvirrat intryck.
    Aha, a såg nu, blev väldigt många meddelanden, så jag skickade fel.
  • Persbrandtkola
    KillBill skrev 2020-02-17 20:29:09 följande:
    I inlägg #289 citerar du dig själv och det ger ett förvirrat intryck.
    Haha ger ett förvirrat intryck... Verkligen? Aja du verkar ju helt 100 också... 
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-18 00:03:39 följande:
    Samma uttjatade tugg som går ut på att alla som inte håller med dig antingen inte ens sett filmen eller så har de inte fattat. Vad är det för "diskussionen" du inbillar dig att du har haft med någon?

Saknar du helt kapacitet att ta in att olika människor uppfattar saker på olika sätt?

Och att det har skett en attack är ju solklart för alla som önskar öppna ögonen, därmed inte sagt att en massa andra människor oberoende av varandra har uttryckt sin åsikt.

Jag anmäler personangrepp. Så klart.
    Grymt! 
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-18 00:03:39 följande:
    Samma uttjatade tugg som går ut på att alla som inte håller med dig antingen inte ens sett filmen eller så har de inte fattat. Vad är det för "diskussionen" du inbillar dig att du har haft med någon?

Saknar du helt kapacitet att ta in att olika människor uppfattar saker på olika sätt?

Och att det har skett en attack är ju solklart för alla som önskar öppna ögonen, därmed inte sagt att en massa andra människor oberoende av varandra har uttryckt sin åsikt.

Jag anmäler personangrepp. Så klart.
    Ska du anmäla dig själv? 
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-18 00:40:05 följande:
    Väldigt hårda ord om sig själv.

Det är inte helt ovanligt att den som har en intolerant syn mot andra hyser ett visst mått av självförakt.
    Du kört hårt du! Passa på och njut :P Blev väldigt många meddelanden, så av någon anledning citerades fel inlägg. Så problemet löst. Tur att du såg det, tack! Och sug i dig ;)
Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?