• Persbrandtkola

Vad tycker ni om SAS nya reklam?

Här är reklamen: 
    ">

Själv tycker jag den är fruktansvärd och det är vidrigt hur SAS har bemött kritiken... Att det skulle ha varit en nätattack till det utbredda missnöjet känns inte så troligt pga vad reklamen säger. Nej tack, SAS sjönk som en sten i mina ögon. Berätta gärna vad ni tycker?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-21 18:41
    soundcloud.com/nyhetsbubbla/sas-raderar-reklamfilm-pa%2Fsets%2Ftorsdag-13-februari-2020&fbclid=IwAR1jdxzn8GKjxTamRt1h6Cf5SZjpCd-dADm38DEoLmVYchx8-LZ6gzsXZKI

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?
  • Anonym (trisstan)
    Anonym (Wtf) skrev 2020-03-01 17:57:57 följande:

Orka bry sig om en dålig reklamfilm. Säger mest om de som blir upprörda.

Jag håller med. Svenskarna är verkligen kända för att bli upprörda och för att göra revolution om precis allt. Otroligt lättkränkt folkslag. Förvånad
  • Anonym (Manken)
    Anonym (Wtf) skrev 2020-03-01 17:57:57 följande:

Orka bry sig om en dålig reklamfilm. Säger mest om de som blir upprörda.

Eller de som inte blir det.
  • Anonym (G)
    Anonym (Manken) skrev 2020-03-04 09:46:23 följande:

Eller de som inte blir det.

Haha! Så folk ska uppröras av Red Bull ger dig vingar eller vad?

Dagens jäattegarv!
  • Dr Nail
    Anonym (G) skrev 2020-03-05 08:39:50 följande:

Haha! Så folk ska uppröras av Red Bull ger dig vingar eller vad?

Dagens jäattegarv!

Fast det här är annorlunda. Detta var en attack mot oss.
  • nihka
    Dr Nail skrev 2020-03-08 14:44:42 följande:
    Fast det här är annorlunda. Detta var en attack mot oss.
    En attack? Så man får inte påminna nationalister om att Skandinavien och skandinaviskt inte uppstod ur tomma intet?

Låter som man har en tuff framtid om man inte orkar höra det
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • jeanette02
    nihka skrev 2020-03-08 18:27:13 följande:

En attack? Så man får inte påminna nationalister om att Skandinavien och skandinaviskt inte uppstod ur tomma intet?

Låter som man har en tuff framtid om man inte orkar höra det

O du har fortfarande inte förstått vad i reklamen som retat många upp människor? Inte specifikt nationalister som du tror, utan snarare alla möjliga människor sett över ett brett spektrum.

Intressant.

-What is truly Scandinavian?

- Absolutley nothing. Där börjar det.

Inte att andra länder har influerat oss, uppfunnit saker, är spännande osv. Det är inte problemet. Non intellegis?
  • nihka
    jeanette02 skrev 2020-03-08 18:50:44 följande:
    O du har fortfarande inte förstått vad i reklamen som retat många upp människor? Inte specifikt nationalister som du tror, utan snarare alla möjliga människor sett över ett brett spektrum.

Intressant.

-What is truly Scandinavian?

- Absolutley nothing. Där börjar det.

Inte att andra länder har influerat oss, uppfunnit saker, är spännande osv. Det är inte problemet. Non intellegis?
    T R U L Y

Och som du själv översatte det: "helt och fullt" 

Non intellegis dig själv?

Intressant.
  • jeanette02
    nihka skrev 2020-03-08 21:17:21 följande:

T R U L Y

Och som du själv översatte det: "helt och fullt" 

Non intellegis dig själv?

Intressant.

Förstår du verkligen inte? Eller spelar du ointelligent? Jag måste nog ge upp med dig faktiskt. Ja, det finns helt och fullt skandinaviska saker och uppfinningar osv. Visste du inte det?

Jag har redan nämnt många i tråden, likväl andra har gjort det. SAS ljuger rakt upp och ned. Ett riktigt bottennapp den reklamen. Men på något vis har du hängt upp dig på nationalister.

Är det nationalistisk att veta att Astrid Lindgren kommer från Sverige? Greta Garbo? Mjölkseparatorn uppfanns i Sverige är det också nationalistiskt? Abba, Avicii, falurödfärg, tom den äckliga falukorven, ja en mängd saker, det mesta redan nämnt ggr flera.

Eller du menar att för att boktryckarkonsten uppfanns utanför Skandinavien så finns inga skandinaviska författare?

Då finns inte den amerikanska Bob Dylan heller då? Han fick ju det då inte skandinaviska (svenska) Nobelpriset...

Det kan alltså inte finnas någon annan känd musiker, författare, uppfinnare från något land att erkänna, eftersom någon urtids människa sjöng en trudelutt en gång för mycket länge sedan...

Men ett fåtal länder har tydligen uppfunnit något enligt SAS. Som sagt komiskt skrämmande dålig reklam.
  • nihka
    jeanette02 skrev 2020-03-09 05:41:48 följande:

Förstår du verkligen inte? Eller spelar du ointelligent? Jag måste nog ge upp med dig faktiskt. Ja, det finns helt och fullt skandinaviska saker och uppfinningar osv. Visste du inte det?

Jag har redan nämnt många i tråden, likväl andra har gjort det. SAS ljuger rakt upp och ned. Ett riktigt bottennapp den reklamen. Men på något vis har du hängt upp dig på nationalister.

Är det nationalistisk att veta att Astrid Lindgren kommer från Sverige? Greta Garbo? Mjölkseparatorn uppfanns i Sverige är det också nationalistiskt? Abba, Avicii, falurödfärg, tom den äckliga falukorven, ja en mängd saker, det mesta redan nämnt ggr flera.

Eller du menar att för att boktryckarkonsten uppfanns utanför Skandinavien så finns inga skandinaviska författare?

Då finns inte den amerikanska Bob Dylan heller då? Han fick ju det då inte skandinaviska (svenska) Nobelpriset...

Det kan alltså inte finnas någon annan känd musiker, författare, uppfinnare från något land att erkänna, eftersom någon urtids människa sjöng en trudelutt en gång för mycket länge sedan...

Men ett fåtal länder har tydligen uppfunnit något enligt SAS. Som sagt komiskt skrämmande dålig reklam.

Ja, jag måste nog ge upp med dig. Har du inte fattat nu lär det nog inte ske.
  • nihka
    jeanette02 skrev 2020-03-09 05:41:48 följande:

Fast. Astrid Lindgren är svensk men hon uppfann inte berättarkonsten, inte barnboken heller. ABBA kommer från Sverige men de uppfann inte popen, Avicii uppfann inte musiken eller housemusiken eller ens progressivhousemusiken, falurödfärg är en typ av färg, falukorv en typ av korv.

Klart Bob Dylan finns, men han uppfann inte tonsatt poesi.

Allt är vidareutvecklingar, men se vilka vidareutvecklingar!
Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?