• Anonym (TS)

Han är ett svin!

Så många trådar jag skrivit här om mannen jag älskar... Eftersom han är gift har svaren från er varit eniga "en gång otrogen, alltid otrogen" och "nej, han kommer inte lämna sin fru för dig". Jag har inte trott er, han är den mest fantastiska mot mig och vore det inte för att han är otrogen vore han den bästa. Vi älskar varandra, det tror jag fortfarande på men kanske inte tillräckligt mycket för att ett liv med mig ska vara bättre än ett liv med familjen, från hans håll.

Så till saken då- vi kan prata om allting och vi litar på varandra, det är vi öppna om... Men nu kom jag på honom med att ljuga för mig. Jag frågade en fråga rakt ut, han svarade nej och jag vet att svaret är ja! Jag ska förhoppningsvis träffa honom imorgon och då ska jag ta det med honom, vill inte göra det via telefon. Han är därmed inte det perfekta mannen för mig!!! Jag borde lyssnat på er tidigare men fan vad ont det här gör!

• Svar på tråden Han är ett svin!
  • Anonym (TS)
    Anonym (man) skrev 2020-02-26 19:41:27 följande:

Men du visste ju om att han är en lögnare för du visste ju att han ljög för frun och var helt ok med det, varför blir du förvånad när han beter precis så som du hela tiden vetat om att han är?

Han är inte ok med hur han beter sig mot frun men visst, han gör det ju ändå... Jag vet att han är en reko kille trots det han gör!
  • Anonym (TS)
    Anonym (Livly) skrev 2020-02-26 20:46:11 följande:

Tycker det är väldigt moget av en man i hans situation att bete sig som ett svin, med tanke på vilken makt du sitter på. Du kan liksom förstöra hans liv.

Upplever annars att män som är gifta/sambos är väldigt försiktiga med både screenshots och hur de beter sig.

Han är väldigt försiktig, det är han, men det där med att jag kan förstöra hans liv har jag också tänkt på... Nu vill jag ju inte det och kommer aldrig göra det men ändå!
  • Nomanisanisland
    Anonym (TS) skrev 2020-02-27 12:38:37 följande:
    Han är inte ok med hur han beter sig mot frun men visst, han gör det ju ändå... Jag vet att han är en reko kille trots det han gör!
    Han är ju tillräckligt okej med det för att varje dag fatta det aktiva beslutet att fortsätta att hålla henne ovetande och därmed förhindra henne att fatta beslut om sin framtid. Och han är helt uppenbart inte en reko kille just därför. Så beter man sig inte, och det ska en vuxen karl ha koll på.
  • Anonym (TS)
    Wolfie13 skrev 2020-02-27 07:45:50 följande:

Är du kvicktänkt i övrigt eller har denna man förblindat dig helt?

Du vet "past behaviour" - hur han agerar mot nära och kära som han bedrar - borde ha fått dig fatta vad han går för.

Eller tror du han blir reko i huvet bara för att han bytt partner? Ett svin är alltid ett svin.

Han har förblindat mig, helt klart! Men han är en väldigt fin kille trots det han gör!
  • Nomanisanisland
    Anonym (TS) skrev 2020-02-27 12:41:10 följande:
    Han har förblindat mig, helt klart! Men han är en väldigt fin kille trots det han gör!
    Ingen är en fin kille som medvetet varje dag väljer att bestjäla sin partner på hennes framtid genom att mörka vad han håller på med och därmed tvinga henne att fatta beslut baserat på ofullständig information samtidigt som han själv har tillgång till hela bilden som han har valt att undanhålla henne.
  • Wolfie13

Men bara lägg av, det är han ju inte. Han har ju lurat dig med att visa upp "fina" sidor så du ska tro det, det är precis så otrogna, särskilt män, beter sig.

Du är grundlurad och nu själv åkt på en näsbränna. Säkert flera i smyg oxå, som du inte vet om.

Skulle inte förvåna mig om han har fler tjejer än dig. Denna "fine" kille...
  • Anonym (TS)
    Nomanisanisland skrev 2020-02-27 12:42:40 följande:

Ingen är en fin kille som medvetet varje dag väljer att bestjäla sin partner på hennes framtid genom att mörka vad han håller på med och därmed tvinga henne att fatta beslut baserat på ofullständig information samtidigt som han själv har tillgång till hela bilden som han har valt att undanhålla henne.

Tycker du... Jag tänker inte så mycket på att han är gift, bara ibland när jag ser dem tillsammans (har hänt några enstaka gånger)! Självklart tycker jag otrohet är fel och nej, jag vill inte att han behandlar mig så men tiden med honom har nog ändå fått mig att ändra syn på otrohet.
  • Nomanisanisland
    Anonym (TS) skrev 2020-02-27 12:48:15 följande:
    Tycker du... Jag tänker inte så mycket på att han är gift, bara ibland när jag ser dem tillsammans (har hänt några enstaka gånger)! Självklart tycker jag otrohet är fel och nej, jag vill inte att han behandlar mig så men tiden med honom har nog ändå fått mig att ändra syn på otrohet.
    Mm fast poängen är ju att hans fru inte vet. För varje dag han håller henne ovetande väljer han att begränsa hennes livsutrymme eftersom han väljer att föra henne bakom ljuset. Och det är oförlåtligt. Sidoknullandet ganska oväsentligt i sammanhanget.
  • molly50
    En fin kille som bedrar sin partner och som sprider nakenbilder på dig?
    Ja,du måste verkligen vara förblindad.
  • Anonym (man)
    Anonym (TS) skrev 2020-02-27 12:48:15 följande:
    Du tycker otrohet är fel men deltar gladeligen i en....för det är ju inte du som drabbas.

Du tycker ljuga är fel men är ok med att han ljuger för frun.... för det är ju inte du som drabbas.

Men när han ljög för dig så var det ju helt plötsligt hur fel som helst.... för nu var det ju du som drabbades.

Jag tror faktiskt inte du ändrat uppfattning pga honom, jag tror du hel enkelt skitit i det för att det inte var du som drabbades. Det är inte hans värderingar du borde ifrågasätta utan dina egna.
  • Anonym (Naiv.)

Du är naiv.

Men med tiden lär man sig att det är så dem fångar nya fiskar, genom att få dem att känna att dem är speciella. Om han kab ljuga o bedra sig fru självklart kan han göra de med andra oxå.

• Anonym (Snusen)

Han är tyvärr en fistelgång.

• Pilsner
    StevenDiese skrev 2020-02-25 14:59:50 följande:
    Tycker du också att det är samhällets fel att ungdomsgäng rånar och fjuttar på bilar i förorten? Det är ju lite samma sak. Ansvarsförskjutning.
    Att vara otrogen med en gift person motsvarar snarare att sätta en molotov i handen på ligisten och heja på när han kastar den mot bilarna.
Svar på tråden Han är ett svin!