• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Antigone

Trevlig helg på er allihop! Eftersom ingen kom till skada, så kan jag posta den här låten med gott samvete 🔥🔥🔥

">

Man kan inte somna död och vakna upp levande!
  • Antigone
    Mortiscia80 skrev 2022-11-11 13:36:03 följande:
    Det ordnar sig nog! :) Ha en trevlig lunch!
    Tack så mycket! Brandmännen gjorde ett bra jobb när de sög ut röken med sin fläkt, så jag är faktiskt hemma igen. Även om det luktar som om jag bor mitt i en eldstad 🔥😅
    Man kan inte somna död och vakna upp levande!
  • Mortiscia80
    Antigone skrev 2022-11-11 18:14:56 följande:

Trevlig helg på er allihop! Eftersom ingen kom till skada, så kan jag posta den här låten med gott samvete 🔥🔥🔥

">

Haha tur att du har humor iaf! :D
  • flygrl
    Antigone skrev 2022-11-11 12:11:36 följande:

Nu har jag blivit hemlös 😮 Lägenheten under min började brinna och det vällde in rök i min lägenhet via köket, trots att det inte ska kunna göra det, så den blev helt rökfylld. När jag tog mig ut var trappuppgången också helt rökfylld. Brandmännen är där och släcker nu. De kastade ut helt brandskadade möbler genom fönstret från lägenheten under och sög ut rök från min lägenhet. Jag fick med mig min mobil och kläderna jag lyckades slänga på mig i farten. Hoppas inte min lägenhet är alltför rökskadad så jag kan bo där snart igen! 😱 Ingen omkom tack och lov i branden 🙏

Antigone skrev 2022-11-11 18:12:45 följande:
    Ja, det var det faktiskt! Jag blev helt skakig och eftersom det kom in rök i min lägenhet via köket (vilket det inte skulle kunna göra enligt brandmännen) så trodde jag först att det var jag som orsakat branden. Spisen och ugnen var ju liksom av, men jag blev helt darrig om händerna och försökte lista ut hur det kunde ryka ändå. När brandmännen gick in i min lägenhet så såg de att det var helt disigt i luften och valde att suga ut röken med någon fläkt de hade med sig. Puh! Nu stinker det fortfarande rök i min lägenhet, men det är faktiskt inte värre än att jag kan vara här även om jag behöver vädra hela tiden. Tack så mycket för omtanken! Du får också vara rädd om dig 🤗😍❤️
    Antigone skrev 2022-11-11 18:17:58 följande:
    Tack så mycket! Brandmännen gjorde ett bra jobb när de sög ut röken med sin fläkt, så jag är faktiskt hemma igen. Även om det luktar som om jag bor mitt i en eldstad 🔥😅

Usch va otäckt men skönt att iaf ingen kom till skada (även om det förstås kan bli psykiska skador av sånt trauma). Har du fått grönt ljus av brandkåren att bo i lägenheten? Jag tänker så du inte drar i dig massa skadliga partiklar och så?

Annars är det ju skönt att du kunnat återvända till din bostad! Hoppas allt ordnar sig till det bästa & ta hand om dig!

• flygrl
    Freddie K skrev 2022-11-10 05:45:59 följande:

Jag har kommit på ett nytt uttryck. Det betyder väl egentligen ingenting, men: "A book for a hook and an eye for a pie." Kom ihåg att det var här ni hörde det först! Jag lovar, om tio år kommer alla att använda det här uttrycket! Tungan ute

Ok, så om man vill fortsätta va relevant måste man kasta in det där uttrycket lite då och då eller? :P
    Freddie K skrev 2022-11-11 11:10:59 följande:
    Till mitt jobb. Jag jobbar ju i en förening samtidigt som det är en daglig verksamhet. Svårt att förklara riktigt, men vi har en medlemstidning som kommer ut fyra gånger per år som man kan prenumerera på för tio kronor per år. .

Låter trevligt med eran förening där. 
    Men asså 10 spänn för ett år? Wtf? Fy faaaaan va jävla dyrt!!! Vänder ni er enbart till typ ryska oligarker, oljeshejker och den typen av människor???

Drömmer

Freddie K skrev 2022-11-09 05:00:47 följande:
    Men kan hon inte bara tända då, tänker jag? Tungan ute
    Men det låter ju som hon tänder.
    Freddie K skrev 2022-11-09 05:24:31 följande:

Den här är bra med! 

Freestyle gjorde tydligen mer bra!
    Freddie K skrev 2022-11-09 05:27:02 följande:

Den här är fantastisk med!

Gyllene tider har jag faktiskt sett live för några år sen. Gammalt band men sköna melodiska låtar!
    Mortiscia80 skrev 2022-11-09 14:02:13 följande:
    15000 inlägg, grattis till mig, och oss :D

Ja, grattis då!

• flygrl
    Freddie K skrev 2022-11-09 16:10:31 följande:

Jo, nu får det vara slut med kärlekslåtar för ett tag för min del i alla fall. Jag ska ju vara stark och stoisk!

Ja, för mycket kärlekslåtar mannen! :P
    Här är nåt helt annat, Svartesmeden og Lundamyrstrollet med Windir:

">

• flygrl
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2022-11-09 18:56:49 följande:
    Om alltet är oändligt så finns det i princip potential att allt upprepas oändligt många gånger, så kommer samma flod med samma sammansättning också upprepas, precis som den som kliver ner i och upp ur floden. Detta medför också en annan aspekt, nämligen att det finns oändligheter som är olika stora. Åtminstone teoretiskt. Huruvida det faktiskt finns något bortom medvetandet vet jag inte.
    Kanske som i Star Trek då? Kärnan i vulcanernas filosofi: Infinite Diversity in Infinite Combinations.
  • Anonym
    Freddie K skrev 2022-11-07 15:57:42 följande:
    Är det din tolkning av humor?
    Humor? Öh ... Nej?
    Det är mitt svar på din fråga ...?
  • EmilijaPetrosiunaite
    flygrl skrev 2022-11-11 23:27:23 följande:
    Kanske som i Star Trek då? Kärnan i vulcanernas filosofi: Infinite Diversity in Infinite Combinations.
    Google kom till användning, jag fick fram att det är någon tv-serie och även översatt meningen, även om det går att gissa orden. Ja, under förutsättningen att universum faktiskt är oändligt. Jag har ingen aning om det finns något utöver medvetandet. Många tror bestämt att universum finns utan ett upplevande medvetande, men man kan vända på det och tro att medvetandet skapar universum.
  • EmilijaPetrosiunaite

Man kan också fråga sig hur mycket utrymme en dröm tar. En dröm kan upplevas stor, men tar ingen fysisk plats utan är flera upplevelser. Har universum någon storlek bortom upplevelser? Varför skulle något så invecklat som universum, evolution och kvantmekanik existera när bara ett upplevande medvetande skulle kunna existera istället?

Svar på tråden Här är vi alla vänner.